Marketing

Jesteśmy świadkami szybkiego wzrostu zorganizowanego sektora materacy: Mohanraj Jagannivasan

  • 27 marca, 2023
  • 8 min read
Jesteśmy świadkami szybkiego wzrostu zorganizowanego sektora materacy: Mohanraj Jagannivasan


Gdy Duroflex publikuje kampanię we współpracy z Sunilem Chhetrim w Światowy Dzień Snu, dyrektor generalny Mohanraj Jagannivasan mówi o wykorzystaniu platform cyfrowych do przekazywania ważnego przesłania, omawia strategię marketingową Duroflex na rok 2023 i nie tylko.

To, co kiedyś było w dużej mierze niezorganizowanym rynkiem, branża materacy, stopniowo staje się coraz bardziej usprawniona wraz z wejściem na rynek nowych marek.

Przeciętny konsument zmienia się wraz z pojawieniem się szybkiego Internetu, podobnie jak jego nawyki związane z konsumpcją treści. Biorąc to pod uwagę, w Światowy Dzień Snu Duroflex, wiodący indyjski ekspert ds. snu, rozpoczął kampanię cyfrową, która obejmowała rozpowszechnianie nieciekawych treści, aby dzielić się znaczeniem ustalania cykli snu.

W rozmowie z Mohanrajem Jagannivasanem, dyrektor generalny Duroflex, dzieli się ideą kampanii, szerszą strategią marketingową marki, zmieniającym się krajobrazem branży rozwiązań do spania i nie tylko.

Edytowane fragmenty:

Jaka była idea kampanii „Najspańsza strona Indii”?

Nocne przewijanie przed snem to zjawisko uniwersalne. I chociaż na pierwszy rzut oka wydaje się to nieszkodliwe, spożywanie stymulujących treści przed snem zaburza jakość snu.

Było to nie do przyjęcia dla zespołu Duroflex. Ale było wyzwanie: samo powiedzenie ludziom, żeby nie używali telefonów przed snem, niewiele zdziała. Dlatego zespół znalazł sposób na wykorzystanie nocnego przewijania na korzyść naszego snu.

Treści, które oglądamy w Internecie, w dużym stopniu szkodzą naszemu śnie. Oglądanie do późna w nocy, przewijanie w nieskończoność tanecznych bębnów, filmów z podróży, wysyłanie SMS-ów, czaty grupowe – wszystko to może aktywować mózg i wpływać na jakość snu.

Dlatego zespół stworzył treści, które są nieciekawe. Trzy filmy z udziałem Sunila Chhetriego, w którym po prostu zajmuje się swoimi obowiązkami. Jest taki, w którym widzimy go czytającego książkę przez całe 2 minuty!

Aby pomóc Indiom lepiej spać, uchwyt Duroflex na Instagramie zmienił się w India’s Sleepiest Page – stronę, która celowo tworzy nieciekawe treści, które usypiają ludzi.

Warto przeczytać!  Dla NerdWallet, Hrabia Ulicy Sezamkowej wie, co się liczy

Jako marka w kategorii snu, jeśli nasze treści usypiają ludzi, to dla nas wielka wygrana. I taki jest cel tego Światowego Dnia Snu.

Jaki jest Twój cel marketingowy tej kampanii? Dlaczego Instagram został wybrany do tej kampanii?

Dla tych konsumentów, którzy znają markę, celem marketingowym było uczynienie z Duroflex eksperta w dziedzinie snu i angażowanie konsumentów w znaczący sposób, wzmacniając konwersacje wokół marki.

Dla tych, którzy nie znają marki, celem było zwiększenie zainteresowania marką poprzez danie im szansy polubienia Duroflex.

W ilu fazach realizowano kampanię? Zapoznaj się z media planem kampanii – jak upewniasz się, że treści docierają do właściwych odbiorców?

Kampania opierała się na założeniu, że przeciętnemu człowiekowi potrzeba co najmniej 21 dni na wyrobienie nawyku. Na tej podstawie kampanię podzielono na 3 fazy:

Faza 1: Rozpoczęcie rozmów społecznościowych

Ruszyliśmy z kampanią na żywo 9 marca na naszych uchwytach w mediach społecznościowych i jednocześnie rozpoczęto promocje medialne na różnych platformach online i offline. Aby jeszcze bardziej podnieść poziom tej sprawy, wprowadziliśmy również innowację na naszej stronie internetowej D2C, w której umieściliśmy wyskakujące okienko, które sugerowałoby odwiedzającym, aby nie robili zakupów w nocy po godzinie 22:00.

Faza 2: Zwiększenie wagi sprawy

Współpraca z markami: Aby jeszcze bardziej zwiększyć świadomość znaczenia snu, nawiązaliśmy współpracę z telewizyjnym kanałem informacyjnym w ramach tygodniowego przedsięwzięcia z Winietami; Vox Pops; Astons itp. wokół dobrych nawyków związanych ze snem. W Światowy Dzień Snu, 17 marca 2023 r., na kanałach NDTV 24 x 7, Doctor NDTV i NDTV na YouTube wyemitowano głośną dyskusję panelową z udziałem różnych gości.

Światowy Dzień Snu obchodzono równie dobrze w naszym biurze, aby przypomnieć naszym wewnętrznym interesariuszom, aby poważnie traktowali swój sen. Nasze zespoły przychodziły do ​​biura w piżamach, odbywały się sesje medytacji podczas snu prowadzone przez naszego wewnętrznego psychologa i eksperta ds.

Faza 3: Pożywienie

Aby upewnić się, że te rozmowy dotrą do większej liczby odbiorców za pomocą wiarygodnego głosu, współpracowaliśmy z Ranveer Alahbadia, czyli Beer Biceps, aby porozmawiać na ten temat.

Warto przeczytać!  Porady dotyczące mediów społecznościowych dla firm prawniczych od początkującego do zaawansowanego | Good2bSpołeczności

Link do odcinka tutaj:

Od pracy ze zwierzętami domowymi po kontakt z Alią Bhatt, Duroflex najwyraźniej próbuje nawiązać kontakt z młodzieżą. Kim są Twoi główni odbiorcy docelowi i jak wykorzystujesz marketing, aby się z nimi skontaktować?

Nasza podstawowa grupa docelowa to dwa typy ludzi:

Podstawowy: Naszymi głównymi odbiorcami są odbiorcy kupujący. Starsi millenialsi i nie tylko; Są świadomi znaczenia snu. Rozumieją, że materac wpływa na sposób, w jaki śpią. Świadomie badają sen. Interesują się fitnessem i dbają o zdrowie.

Wtórny: Naszymi drugorzędnymi odbiorcami są młodsi milenialsi. Jedni mają siłę nabywczą i są na takim etapie życia, że ​​muszą kupić materac, a inni, których chcemy złapać za młodu i z dużym wyprzedzeniem umówić na rozmowę.

Jak zmieniają się teraz zachowania konsumentów? Czy zaobserwowałeś tutaj trendy i wspólne wzorce?

Zachowania konsumentów zmieniają się w długim okresie. Dekadę temu – zdrowie i aktywny tryb życia nie były tak ważne jak teraz. I z tego powodu sen nabiera należnego mu znaczenia. Społeczność medyczna, trenerzy siłowni, dietetycy – wszyscy, z którymi konsultujemy się w celu poprawy zdrowia – rzucają światło na znaczenie snu. I w ten sposób nabiera rozpędu.

Jednak w Internecie dostępnych jest wiele informacji i nie ma możliwości filtrowania autentycznych, prawdziwych informacji. Krąży wiele mitów i fałszywych faktów. Ale Duroflex stara się dostarczać autentycznych informacji. Jako ekspert ds. snu — naszą misją jest szerzenie świadomości na temat snu za pomocą autentycznych faktów i wiedzy na temat snu.

Jakie tematy marketingowe podejmuje marka?

Kluczowym tematem, wokół którego zbudowana jest nasza strategia, jest sen, a ponadto istnieją różne sposoby, dzięki którym pomagamy Indiom lepiej spać. Pomysł polega na tym, że Duroflex staje się miejscem, w którym można załatwić wszystko, co potrzebne do snu.

Warto przeczytać!  Możliwości rozwoju rynku logistyki opon w latach 2022-2030 | Rozwiązania łańcucha dostaw UPS, grupa Deutsche Post DHL, CEVA Logistics

Nasza komunikacja waha się od doradzania konsumentom, jakie produkty niezbędne do snu są dla nich najlepsze, zgodnie z ich potrzebami, po wspierane naukowo wskazówki i sztuczki, które pomogą im lepiej spać.

Jak wygląda Twój większy mix mediów?

Nasz media mix różni się w zależności od celów kampanii. Na przykład celem Światowego Dnia Snu było nawiązanie kontaktu z cyfrowymi tubylcami dokładnie wtedy, gdy oddają się przewijaniu w nocy (tj. między 20:00 a 2:00) na smartfonach, laptopach, Smart TV lub ekranach cyfrowych.

Dlatego zdecydowaliśmy, że media mix musi obejmować platformy od Meta (Instagram i Facebook), YouTube, Quora, OTT, Audio Streaming Platforms, cyfrowe ekrany OOH, po telewizję.

Mówiąc o naszym ogólnym miksie medialnym, jesteśmy marką wielokanałową, dlatego musimy łączyć się z naszymi odbiorcami w każdym punkcie kontaktu. Mając to na uwadze, nasze jest dobrze wyważoną mieszanką mediów cyfrowych, offline i tradycyjnych.

Raport Research and Market ujawnia, że ​​ogólny rynek materacy wzrósł w CAGR o ponad 11% w ciągu ostatnich pięciu lat. Czy rynek staje się teraz bardziej zorganizowany?

Branża rozwiązań do spania w Indiach zdecydowanie przeszła długą drogę w ciągu ostatnich 10 lat, jednak większy udział w rynku nadal pozostaje do pokrycia przez sektor niezorganizowany.

Biorąc to pod uwagę, jesteśmy świadkami szybkiego wzrostu w sektorze zorganizowanym wraz ze zmianami stylu życia i zachowań konsumentów.

Czego jeszcze możemy się spodziewać na froncie marketingowym Duroflex w tym roku? Jakie obszary marketingowe byłyby dla Ciebie priorytetem?

Naszym celem, jako indyjskich ekspertów ds. snu, jest zawsze szerzenie świadomości za pomocą autentycznych, popartych naukowo informacji na temat snu, i to jest kluczowy temat całej naszej komunikacji.

Będziemy kontynuować rozmowy o śnie i współpracować z bardziej autentycznymi głosami, takimi jak Chhetri, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców.


Uwagi




Źródło