Rozrywka

Jimmy Fallon wspiera hollywoodzkich pisarzy

  • 2 maja, 2023
  • 10 min read
Jimmy Fallon wspiera hollywoodzkich pisarzy


  • Strajk został ogłoszony przez Writers Guild of America po zerwaniu rozmów
  • Po raz pierwszy od 15 lat zespoły produkcyjne wstrzymały pracę



Jimmy Fallon udzielił wsparcia hollywoodzkim pisarzom, którzy przygotowują się do strajku po raz pierwszy od piętnastu lat w sporze o godziwą płacę.

Przemawiając na gali MET zeszłej nocy, nocny gospodarz powiedział reporterowi, że strajk może wpłynąć na jego personel i załogę, ale dodał: „Nie mam programu bez moich scenarzystów”.

Fallon – wraz ze Stephenem Colbertem, Jimmy’ego Kimmela I Seth Meyers – natychmiast znikną z anteny. Strajk, ogłoszony przez Writers Guild of America, to pierwszy raz od 15 lat, kiedy zespoły produkcyjne wstrzymały pracę.

Ostatni strajk trwał 100 dni i kosztował Hollywood 2,1 miliarda dolarów.

„The Tonight Show with Jimmy Fallon” i inne nocne talk-show wykorzystują zespoły scenarzystów do pisania aktualnych dowcipów. Strajk oznacza, że ​​nowe odcinki nie będą dostępne w tradycyjnych przedziałach czasowych w telewizji ani w serwisach streamingowych.

Jimmy Fallon (na zdjęciu) udzielił wsparcia hollywoodzkim pisarzom, którzy przygotowują się do strajku po raz pierwszy od piętnastu lat w sporze o godziwą płacę
Przemawiając na gali Met zeszłej nocy, gospodarz późnej nocy Jimmy Fallon (na zdjęciu) powiedział dziennikarzom, że chociaż strajk może wpłynąć na jego personel i załogę: „Nie mam programu bez moich scenarzystów”
Fallon (na zdjęciu podczas Met Gala zeszłej nocy) – wraz ze Stephenem Colbertem, Jimmy’m Kimmelem i Sethem Meyersem – natychmiast znikną z anteny. Strajk, ogłoszony przez Writers Guild of America, to pierwszy raz od 15 lat, kiedy zespoły produkcyjne wstrzymały pracę

Ale pomimo zakłóceń Fallon wspierał swój zespół scenarzystów.

„Wiesz, mam nadzieję, że nie będzie strajku. Wspieram moich scenarzystów, ale mamy wielu pracowników i ekipę, na których to wpłynie” – powiedział przed Met Gala w Nowym Jorku.

’Ale [the writers] muszą zawrzeć uczciwą umowę, więc zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby ich wesprzeć i mam nadzieję, że nie będzie strajku i uda im się dojść do porozumienia” – dodał.

„Potrzebuję moich pisarzy. Bardzo ich potrzebuję. Nie mam żadnego programu bez moich scenarzystów.

Podczas strajku w 2007 roku nocni gospodarze w końcu wrócili na antenę i improwizowali materiał. Jay Leno napisał własne monologi – ruch, który rozgniewał kierownictwo związku, podczas gdy inni wypełniali czas antenowy innymi wybrykami.

W jednym z odcinków podczas strajku Conan O’Brien jak najdłużej kręcił obrączką na biurku, próbując przejść do „historii telewizji”.

Ogromnym problemem, który rozczarowuje hollywoodzkich pisarzy, jest kwestia usług przesyłania strumieniowego – i tego, jak wpłynęły one na ekonomię biznesu, powodując, że ludzie zarabiają mniej i pracują w bardziej napiętych warunkach.

Meyers, członek związku, również głośno opowiadał się za pisarzami.

’Uwielbiam pisać. Uwielbiam pisać dla telewizji. Uwielbiam pisać ten program” – powiedział w poniedziałkowe popołudnie. „Uwielbiam to, że przychodzimy z pomysłem na to, co chcemy robić każdego dnia i pracujemy nad tym przez całe popołudnie, a potem mam przyjemność przyjść tutaj. Nikt nie ma prawa do pracy w show-biznesie.

Warto przeczytać!  Jennifer Lopez zachowuje swoją koronę z komedii romantycznej pomimo kilku niewypałów

„Ale ci ludzie, którzy mają pracę, mają prawo do godziwej rekompensaty. Mają prawo zarabiać na życie. Myślę, że to bardzo rozsądne żądanie stawiane przez gildia. I popieram te żądania.

Inne programy, na które miało to bezpośredni wpływ, to Real Time z Billem Maherem, Last Week Tonight z Johnem Oliverem i Saturday Night Live – które Pete Davidson miał poprowadzić w sobotę, ostatnią noc sezonu.

Jedna z gwiazd SNL powiedziała Deadline: „Musimy też pomyśleć o naszej załodze.

Pete Davidson jest na zdjęciu w poniedziałkowy wieczór na Gali Met. Miał być gospodarzem Saturday Night Live w ten weekend: nie jest jasne, czy program, ostatni w sezonie, odbędzie się

„Absolutnie popieram scenarzystów i chcę, aby scenarzyści dostali to, na co zasługują i czego potrzebują, ale nie chcę, aby nasza ekipa została bez pracy. Nie możemy tworzyć tej sztuki bez siebie.

Decyzja jest zwieńczeniem wielomiesięcznej walki ze studiami o wynagrodzenia w erze streamingu.

„Rada Dyrektorów @WGAWest i Rada @WGAEast, działając na podstawie upoważnienia przyznanego im przez ich członków, jednogłośnie głosowały za ogłoszeniem strajku, który wejdzie w życie o godzinie 00:01 we wtorek, 2 maja”, związek zawodowy ogłoszono na Twitterze.

Powiedzieli, że decyzja została podjęta po sześciu tygodniach rozmów z Netflix, Amazon, Apple, Disney, Warner Bros, Universal, Paramount i Sony.

„Chociaż nasz komitet negocjacyjny rozpoczął ten proces z zamiarem zawarcia uczciwej umowy, odpowiedzi studiów były całkowicie niewystarczające, biorąc pod uwagę kryzys egzystencjalny, z jakim borykają się pisarze.

Pikieta rozpocznie się jutro po południu. #WGAStrong #WGAStrike’

W oświadczeniu powiedzieli, że pisarze stoją w obliczu „kryzysu egzystencjalnego”.

Jimmy Fallon pojawił się na gali Met w poniedziałek wieczorem z Gigi Hadid i Karen Elson

Fallon jest widziana w poniedziałek z Jaredem Leto na Gali Met

Pisarzy można zobaczyć w Los Angeles podczas ostatniego strajku w 2007 roku, który trwał 100 dni

„Zachowanie firm stworzyło ekonomię pracy wewnątrz związkowej siły roboczej, a ich niezachwiana postawa w tych negocjacjach zdradza zaangażowanie w dalszą dewaluację zawodu pisarza” – czytamy w oświadczeniu WGA.

„Poczynając od odmowy zagwarantowania jakiegokolwiek poziomu tygodniowego zatrudnienia w telewizji epizodycznej, poprzez stworzenie „stawki dziennej” w odmianach komediowych, po blokowanie bezpłatnej pracy dla scenarzystów i sztucznej inteligencji dla wszystkich scenarzystów, zamknęli drzwi przed swoimi siłę roboczą i otworzyła drogę do pisania jako wolnego zawodu.

„Nigdy taka umowa nie byłaby rozważana przez to członkostwo”.

Warto przeczytać!  Byłem bardzo szczęśliwy, że zaręczyłem się w wieku 19 lat. Potem, podobnie jak w przypadku Millie Bobby Brown, zaczęły się komentarze.

Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych, stowarzyszenie branżowe, które negocjuje w imieniu studiów i firm produkcyjnych, zasygnalizował w poniedziałek późnym wieczorem, że negocjacje nie doprowadziły do ​​​​porozumienia przed wygaśnięciem obecnego kontraktu.

AMPTP powiedział, że przedstawił ofertę z „hojnym wzrostem wynagrodzenia dla pisarzy, a także poprawą pozostałości transmisji strumieniowej”.

W oświadczeniu AMPTP powiedział, że jest gotów ulepszyć swoją ofertę, „ale nie chciał tego zrobić ze względu na ogrom innych propozycji, na które gildia nadal nalega”.

Spór pracowniczy może mieć kaskadowy wpływ na produkcje telewizyjne i filmowe, w zależności od tego, jak długo potrwa strajk. Ale zamknięcie było powszechnie przewidywane od miesięcy ze względu na zakres niezgody.

Pisarze w zeszłym miesiącu głosowali przytłaczającą większością głosów za zezwoleniem na strajk, popierając 98 procent członków.

Kwestią sporną jest to, w jaki sposób pisarze są wynagradzani w branży, w której streaming zmienił zasady hollywoodzkiej ekonomii.

Na zdjęciu pisarze strajkujący w 2007 roku – ostatni raz, kiedy głosowali za odejściem z pracy

Scenarzyści twierdzą, że nie otrzymują wystarczających wynagrodzeń, pokoje dla scenarzystów telewizyjnych za bardzo się skurczyły, a stare kalkulacje dotyczące wypłacania resztek muszą zostać przerysowane.

CZYTAJ WIĘCEJ: Dlaczego późno w nocy gospodarze Stephen Colbert, Jimmy Kimmel, Jimmy Fallon i Seth Meyers nie są emitowani i pokazują powtórki w tym tygodniu?

„Stawką jest przetrwanie naszej profesji” – oświadczyła gildia.

Streaming eksplodował liczbą seriali i filmów tworzonych co roku, co oznacza więcej miejsc pracy dla scenarzystów. Ale członkowie WGA twierdzą, że zarabiają znacznie mniej i pracują w bardziej napiętych warunkach.

Showrunnerzy seriali transmitowanych strumieniowo otrzymują zaledwie 46 procent wynagrodzenia, które otrzymują showrunnerzy seriali telewizyjnych, twierdzi WGA.

Gildia domaga się większej rekompensaty na początku umów.

Wielu autorów płatności zaplecza, z których historycznie czerpali zyski – takich jak konsorcjum i międzynarodowe licencje – zostało w dużej mierze wycofanych wraz z początkiem transmisji strumieniowej.

Więcej pisarzy – mniej więcej połowa – otrzymuje minimalne stawki, co stanowi wzrost o 16 procent w ciągu ostatniej dekady. Wykorzystanie tak zwanych pokoi mini-pisarzy gwałtownie wzrosło.

AMPTP powiedział w poniedziałek, że główne punkty sporne w umowie dotyczyły tych mini-pokojów – gildia poszukuje minimalnej liczby skrybów na pokój dla pisarzy – i czasu trwania ograniczeń zatrudnienia.

Gildia stwierdziła, że ​​potrzebna jest większa elastyczność dla scenarzystów, gdy są oni kontraktowani na seriale, które były bardziej ograniczone i krótkotrwałe niż niegdyś standardowy sezon nadawania ponad 20 odcinków.

Warto przeczytać!  Małżeństwo księcia Harry'ego i Meghan Markle nie potrwa dziesięcioleci: Graydon Carter

Jednocześnie studia są pod rosnącą presją ze strony Wall Street, aby osiągać zyski dzięki usługom przesyłania strumieniowego.

Wiele studiów i firm produkcyjnych tnie wydatki.

Walt Disney Co. likwiduje 7000 miejsc pracy. Warner Bros. Discovery tnie koszty, aby zmniejszyć swoje zadłużenie. Netflix pompuje przerwy we wzroście wydatków.

Kiedy hollywoodzcy pisarze strajkują, często trwa to długo.

W 1988 roku strajk WGA trwał 153 dni. Ostatni strajk WGA trwał 100 dni i rozpoczął się w 2007 roku, a zakończył w 2008 roku.

Zmiany w serialach i filmach opartych na scenariuszu będą trwać dłużej.

Ale jeśli strajk będzie trwał przez całe lato, jesienne harmonogramy mogą zostać zmienione.

W międzyczasie brak pisarzy dostępnych do przepisywania może mieć dramatyczny wpływ na jakość.

Film o Jamesie Bondzie „Quantum of Solace” był jednym z wielu filmów, które rozpoczęto w pośpiechu podczas strajku w latach 2007-2008, z tym, co Daniel Craig nazwał „nagimi kośćmi scenariusza”.

„Wtedy był strajk scenarzystów i nic nie mogliśmy zrobić” – opowiadał później Craig.

„Nie mogliśmy zatrudnić scenarzysty, który by to dokończył. Mówię sobie: „Nigdy więcej”, ale kto wie? Ja próbowałem przepisać sceny – i pisarzem, którym nie jestem.

Po długo oczekiwanym strajku scenarzyści spieszyli się, by zdobyć scenariusze, a studia starały się przygotować swoje rurociągi, aby nadal produkować treści przynajmniej przez krótki czas.

„Z biznesowego punktu widzenia zakładamy najgorsze” – powiedział w zeszłym miesiącu David Zaslav, dyrektor generalny Warner Bros. Discovery.

’Przygotowaliśmy się. Wyprodukowaliśmy wiele treści.

Serie zagraniczne mogą również wypełnić część pustki.

„Jeśli takowy istnieje, mamy dużą bazę nadchodzących programów i filmów z całego świata” — powiedział Ted Sarandos, współdyrektor naczelny Netflix, podczas rozmowy o zarobkach firmy w kwietniu.

Jednak strajk WGA może być dopiero początkiem.

Kontrakty zarówno dla Directors Guild of America, jak i SAG-AFTRA, związku aktorów, wygasają w czerwcu.

Niektóre z tych samych problemów związanych z modelem biznesowym przesyłania strumieniowego będą uwzględniane w tych sesjach negocjacyjnych.

DGA ma rozpocząć negocjacje z AMPTP 10 maja.


Źródło