Marketing

Jingle Pizza Nova to tylko wycinek rozwiniętej » strategii marketingowej

  • 2 maja, 2023
  • 4 min read
Jingle Pizza Nova to tylko wycinek rozwiniętej » strategii marketingowej


Marka Pizza Nova jest jedną z autentycznych włoskich tradycji – przede wszystkim opiera się na dumnej działalności rodzinnej i poczuciu wspólnoty. Teraz, gdy obchodzi swoje 60cz rocznicę, marka sprawia, że ​​wierność swoim korzeniom przy jednoczesnym zaspokajaniu potrzeb ewoluującego konsumenta wydaje się dziecinnie prosta.

Założona w 1963 roku przez rodzinę Primucci firma z siedzibą w Scarborough rozrosła się z jednej lokalizacji przy Lawrence Ave. do 150 sklepów i lokali koncesyjnych w całym południowym Ontario.

„Od samego początku naszym celem było bycie produktem premium – świetna jakość i wspaniały smak – i pozostaliśmy temu wierni. Kiedy zaczynasz tworzyć budynek, potrzebujesz świetnego fundamentu, aby budynek mógł wytrzymać próbę czasu. Naszym fundamentem jest nasze ciasto, sos i ser – wyjaśnia Domenic Primucci, prezes Pizza Nova.

Oprócz znanej pizzy, w menu znajdują się inne włoskie specjały, takie jak lasagne i panzerotti. Marka oferuje również linię produktów pod nazwą Primucci, która obejmuje oliwę z oliwek extra virgin oraz sos pomidorowy homestyle.

Primucci mówi, że wygląd marki zmienił się na przestrzeni lat, a pierwsza zmiana palety kolorów i czcionek nastąpiła cztery dekady temu. Zainwestowali także w przeprojektowanie swoich sklepów, kierowane przez firmę zajmującą się projektowaniem wnętrz Burdifilek, aby nadać im współczesny i wygodny charakter.

Warto przeczytać!  Harrison i Star: 2023 – PharmaLive

Podejście marketingowe zostało również poprowadzone z myślą o kliencie. Wysokoenergetyczny wesoły dżingiel istnieje już od dłuższego czasu. „W tym roku wydaliśmy [it] aby można go było pobrać jako dzwonek. Pochodzi z połowy do późnych lat 80., a ludzie wciąż są nim podekscytowani. Stał się synonimem Pizza Nova i jest prawdopodobnie jednym z najdłużej emitowanych jingli”.

I chociaż radio było bardzo skuteczne w przypadku Pizza Nova, jej marketing mix obecnie integruje również media społecznościowe. Wie i chce spotkać swoich klientów tam, gdzie się znajdują. Jednak tradycyjny marketing, taki jak ulotki, nadal jest dobrym sposobem na dotarcie do odbiorców — ludzie lubią widzieć, co jest specjalnego.

„Chodzi o zrównoważenie wszystkiego, co robisz, o odpowiedni czas i miejsce na wszystko” — mówi Primucci. „Musisz rozmawiać z różnymi grupami demograficznymi na różne sposoby”. Dane demograficzne Pizza Nova w dużej mierze pozostały niezmienione; młodych rodzin (dorosłych w wieku od 25 do 49 lat i dzieci do 12 lat), a marka wychodzi im naprzeciw poprzez obecność w szkołach, oferując opcję cateringu w postaci gorącego kawałka pizzy.

Sam Primucci, współzałożyciel Pizza Nova, Domenic Primucci, prezes Pizza Nova i rodzina Primucci przekazują darowiznę w wysokości 1 miliona dolarów Davidowi Grahamowi, dyrektorowi generalnemu Scarborough Health Network Foundation 25 kwietnia 2023 r. (Źródło: Montana Steele).

Na swoje 60cz rocznicę, uroczystość wypełnioną przemówieniami, budkami fotograficznymi, piłką bocce i występem Alfiego Zappacosta z kultowym dżinglem Pizza Nova, Pizza Nova ogłosiła przekazanie darowizny w wysokości 1 miliona dolarów na rzecz Scarborough Health Network Foundation. W spotkaniu wzięło udział prawie pięćset osób – przyjaciół, rodziny, franczyzobiorców i partnerów. Ale silne poczucie wspólnoty nie jest niczym nowym w Pizza Nova. Rozumie, że jego klienci są tym, co utrzymuje go w biznesie. „Włożyliśmy wiele pracy w zapewnienie obsługi klienta, zapewniając, że zawsze jest świetna”. Aby okazać uznanie, przez lata jest ono zwracane społeczności poprzez różnorodne inicjatywy filantropijne.

Warto przeczytać!  Giełda dzisiaj: Wall Street zmierza do mieszanego zamknięcia pod ciężarem Big Tech

A jeśli zapytasz Primucciego, jakie jest jego zdanie na najbardziej kontrowersyjne odwieczne pytanie o pizzę – ananas czy bez ananasa na pizzy? – zawsze przywódca zorientowany na społeczność, jest niezłomny w swoich odpowiedziach. „Tutaj, w Ameryce Północnej, ananas jest bardzo, bardzo popularnym produktem. To najlepiej sprzedający się składnik. Nie ma więc znaczenia, czy mi się to podoba, czy nie. Tego chce konsument, a my to zapewnimy”.




Źródło