Rozrywka

Jon Batiste mówi, że album Beyoncé z muzyką country przełamał bariery gatunkowe

  • 31 marca, 2024
  • 5 min read
Jon Batiste mówi, że album Beyoncé z muzyką country przełamał bariery gatunkowe


Jon Batiste bardzo chwali Beyoncé, z którą współpracował przy jej nowym albumie z muzyką country, Kowboj Carter.

Beyoncé wypuściła w piątek album zawierający 27 utworów, ale w zeszłym miesiącu przeszła do historii wydając singiel „Texas Hold 'Em”, który zadebiutował na pierwszym miejscu listy przebojów Billboardy Lista najpopularniejszych piosenek country. Według „The Times” stała się pierwszą czarnoskórą kobietą, która dokonała takiego wyczynu Billboard.

Batiste, który był jednym z kilku współpracowników przy Kowboj Carter, pochwalił zdobywczynię nagrody Grammy piosenkarkę za jej rolę w przełamywaniu barier między gatunkami muzycznymi.

„To moment, w którym demontujemy machinę gatunkową” – mówi wysłane w sobotę na X (dawniej Twitterze).

Dodał: „Quincy Jones mi powiedział, co również napisał w swoim przesłaniu do mnie JESTEŚMY albumie „to ty musisz zdekategoryzować muzykę amerykańską!! ’, tak mu powiedział Duke Ellington. Naprawdę wierzę, że taka jest rola naszego pokolenia, na którego czele stoi kilku artystów gotowych dokonać tego skoku”.

Batiste zauważył swoją rolę w produkcji i pisaniu utworu zawartego na albumie „Ameriican Requiem”, który nazwał „przykładem niezwykłego dopasowania – kiedy wielu czołowych artystów jednocześnie ma podobną wizję, wtedy wiadomo, że następuje zasadnicza zmiana. Nowa era, nadchodzi już dawno. Uwolnijmy się od gatunku i przełammy bariery, które marginalizują to, kim jesteśmy i sztukę, którą tworzymy.”

Warto przeczytać!  Euforia powraca! HBO potwierdza, że ​​pikantny serial z Zendayą w roli głównej powróci z trzecim i OSTATNIM sezonem w 2025 roku

Zwrócił się także bezpośrednio do Beyoncé, mówiąc, że jest „bardzo wdzięczny za mój wkład w Twój genialny album, dzieło o tak niewyobrażalnym wpływie i artystycznej sile, autorstwa artysty jedynego w pokoleniu. Bardzo się cieszę, że w końcu mogliśmy ze sobą współpracować.”

Batiste jest jednym z kilku współpracowników Cowboy Carter, a lista obejmuje także Dolly Parton, Willie Nelson, Linda Martell, Stevie Wonder, Chuck Berry, Mylie Cyrus, Post Malone, Rhiannon Giddens, Nile Rodgers, Robert Randolph, Gary Clark Jr., Willie Jones, Brittney Spencer, Shaboozey, Reyna Roberts, Tanner Adell i Tiera Kennedy.

Myślę, że ludzie będą zaskoczeni, bo moim zdaniem nie wszyscy spodziewają się tej muzyki” – stwierdziła Beyoncé w piątkowym oświadczeniu. „Ale to najlepsza muzyka, jaką kiedykolwiek stworzyłem”.

W związku z wydaniem swojego nowego albumu Beyoncé wysłała kwiaty i kartki ze słodkimi wiadomościami do piosenkarzy country K. Michelle i Mickeya Guytona, aby wyrazić swoje uznanie dla tego, co już zrobili w tym gatunku.

„Dziękuję, że otworzyłaś przede mną drzwi, królowo. Świeć dalej. Miłość i szacunek, Beyoncé” – napisała do Guytona, załączając oszałamiający bukiet białych kwiatów.

W swojej kartce do K. Michelle piosenkarka „Texas Hold 'Em” napisała: „Zabijasz to! Kocham to co robisz i wiem, że nie jest łatwo wejść w nową przestrzeń. Przesyłam pozytywne nastawienie i szacunek. Mam nadzieję, że pewnego dnia cię spotkam. Kocham Cię, Beyoncé.

Przeczytaj cały post Batiste’a poniżej.

To jest moment, w którym demontujemy machinę gatunku. Byłam szczęśliwa, mogąc produkować i pisać dla AMERIICAN REQUIEM wraz z Beyoncé i Dionem „NO ID” Wilsonem. Kiedy łapię inspirację, słowa i akordy wylewają się ze mnie. Cóż za zaszczyt móc wtedy zobaczyć, jak wspaniale Beyoncé stworzyła je dla siebie, a następnie jeszcze bardziej wzmocniła liryczną wypowiedź, syntezując ją w szerszym dorobku. Po wstrząsającym preludium wokalnym rozpoczynającym album „Cowboy Carter” można usłyszeć te słowa, które brzmią jak proklamacja. „Słyszysz mnie, czy się mnie boisz? ” lub jeszcze lepiej w naszym języku luizjańskim „Looka dere, Looka dere”

Wcześniej Dion i ja odbyliśmy twórczą podróż, rozmawiając o stanie muzyki i miejscach, w których moglibyśmy ją zabrać. Prowadziliśmy te rozmowy od lat, ale coś w ostatnich czasach wydawało się dojrzałe i miało moc aktualizacji. Kiedy wziąłem gitarę i notatnik, aby napisać tę piosenkę, zaufałem Bogu, że wyzwoli mój twórczy umysł, jak zawsze to robię, gdy przekazuję inspirację.

Quincy Jones powiedział mi, jak również napisał w zapowiedzi mojego albumu WE ARE, „to ty musisz zdekategoryzować muzykę amerykańską!! ”, tak mu powiedział Duke Ellington. Naprawdę wierzę, że taka jest rola naszego pokolenia, na którego czele stoi kilku artystów gotowych dokonać tego skoku.

@Beyonce, jestem bardzo wdzięczna za mój wkład w Twój genialny album, dzieło o tak niewyobrażalnym wpływie i artystycznej sile, autorstwa artysty jedynego w pokoleniu. Bardzo się cieszę, że w końcu mogliśmy ze sobą współpracować.

Produkcja i pisanie dla AMERIICAN REQUIEM były przykładem niezwykłego dopasowania – kiedy wielu czołowych artystów jednocześnie widzi podobną wizję, wtedy wiadomo, że następuje zasadnicza zmiana. Nowa era, nadchodzi już dawno. Uwolnijmy się od gatunku i przełammy bariery marginalizujące to kim jesteśmy i sztukę, którą tworzymy. Jestem wdzięczny także za wkład mojego brata @dixsona i innych współpracowników, dzięki którym możliwe było to wstępne oświadczenie Cowboya Cartera.




Źródło