Biznes

„JSW Infra przeanalizuje strategię dla portu w Tajpurze, jeśli dojdzie do ponownego przetargu” | Wiadomości Firmowe

  • 30 czerwca, 2024
  • 3 min read
„JSW Infra przeanalizuje strategię dla portu w Tajpurze, jeśli dojdzie do ponownego przetargu” |  Wiadomości Firmowe


Banerjee ogłosił, że proponowany głębokowodny port w Tajpurze jest gotowy do przetargu, co przyciągnęłoby inwestycję w wysokości 3 miliardów dolarów lub 25 000 crore rupii

Port kontenerowy
Zdjęcie: Shutterstock

Prasa Trust of India Kalkuta

Wskazując na to, że firma jest nadal zainteresowana ogromnym portem głębinowym Tajpur w Bengalu Zachodnim, JSW Infrastructure Ltd oświadczyło, że jest otwarte na ponowną ocenę swojej strategii wobec projektu, „jeśli projekt zostanie ponownie ogłoszony w przetargu” – powiedział wysoki rangą urzędnik.

Grupa JSW nie okazała się zwycięskim oferentem w ostatniej rundzie przetargowej, podczas której w październiku 2022 roku jako oferent L1 wyłoniły się spółki Adani Ports i SEZ Ltd (APSEZ), a spółce przekazano list intencyjny w sprawie udzielenia zamówienia (LOIA). firma.

Kliknij tutaj, aby połączyć się z nami na WhatsApp

Jednakże ogłoszenie premiera Mamaty Banerjee na Bengal Global Business Summit (BGBS) w listopadzie 2023 r., że wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na rozwój portu, wywołało niepewność wokół projektu mega portu głębinowego.

Banerjee ogłosił, że planowany głębokowodny port w Tajpurze jest gotowy do przetargu, co przyciągnęłoby inwestycję w wysokości 3 miliardów dolarów, czyli 25 000 rupii.

Warto przeczytać!  Dlaczego Bitcoin i Ethereum dzisiaj tracą? Kryptowaluty na czerwono

Dyrektor zarządzający i CEO JSW Infrastructure Arun Maheswari powiedział PTI: „Przeanalizujemy nasze strategie. Wcześniej, kiedy składaliśmy oferty, było to 2-3 lata temu”.

Przybył do Kalkuty, aby wziąć udział w wydarzeniu CII Young Indians.

Od czasu oświadczenia premiera nie pojawiły się żadne oficjalne informacje na temat dalszych kroków, chociaż urzędnicy z Adani twierdzą, że są w kontakcie z administracją stanową.

„Nie było żadnego oficjalnego wyjaśnienia od czasu ogłoszenia CM. Nadal jednak jesteśmy zaangażowani w projekt i nadal czekamy na nagrodę” – powiedziały źródła grupy Adani, odmawiając podania tożsamości ze względu na delikatność sprawy.

Projekt budowy portu głębinowego Tajpur jest ambitny i aby projekt mógł się urzeczywistnić, potrzebne są działania ze strony rządu stanowego – twierdzą źródła.

APSEZ to największy prywatny operator portowy w kraju, którego roczna zdolność przeładunkowa wynosi około 550 milionów ton, natomiast JSW Infra to także znaczący gracz na tym rynku, którego roczna zdolność przeładunkowa wynosi 170 milionów ton.

Do głównych cech proponowanego portu należy lokalizacja pięć km od NH-116B i około 170 km od Kalkuty.

Warto przeczytać!  Rosyjska wyszukiwarka wprowadziła nowe zasady. Objęła ochroną te dwa hasła

Port będzie miał głębokość 12,1 m, kanał o długości 18 km i podporę pływową 3,9 m, co umożliwi obsługę dużych statków typu capesize o pojemności jednego lakh DWT.

Oczekuje się, że projekt będzie wymagał inwestycji o wartości 15 000 crore rupii oraz dodatkowych 10 000 crore rupii na rozwój powiązanej infrastruktury portowej, co daje łączną kwotę 25 000 crore rupii. Oczekuje się, że utworzy około 25 000 bezpośrednich i ponad lakh pośrednich miejsc pracy.

Reklamowano, że port głębinowy w Tajpurze zapoczątkuje nową erę rozwoju stanu, rozszerzając jego korzyści na obszary w głębi lądu. Jako port głębokomorski od podstaw, jego połączenie z rozwijanym przez państwo korytarzem przemysłowo-gospodarczym z Dununkuni do Raghunathpur poprawi logistykę regionalną i efektywność eksportu, odblokowując ogromne możliwości przemysłowe i gospodarcze po uruchomieniu, jak stwierdziło w przeszłości państwo .


Źródło