Biznes

JSW MG Motor zamierza wprowadzać na rynek nowy produkt co dziesięć tygodni w nadchodzącym roku

  • 17 lipca, 2024
  • 4 min read
JSW MG Motor zamierza wprowadzać na rynek nowy produkt co dziesięć tygodni w nadchodzącym roku



Jak twierdzi Rajeev Chaba, emerytowany dyrektor generalny, po zasileniu funduszami od JSW Group w ciągu najbliższych 12 miesięcy zatwierdzono wprowadzenie na rynek pięciu nowych produktów.

Dzięki funduszom pozyskanym od nowego partnera joint venture, JSW Group, brytyjska marka MG Motor jest gotowa wcielić w życie swoją wizję 2.0, wprowadzając na rynek jeden nowy produkt co 10 tygodni przez cały następny rok.

Aby rozszerzyć rynek docelowy i wzmocnić starzejące się portfolio, JSW MG Motor India zamierza wprowadzić na rynek produkty o cenie od 15 lakh do 50 lakh rupii, poinformowało najwyższe kierownictwo.

We wtorek Rajeev Chaba, CEO Emeritus, JSW MG Motor India, powiedział mediom: „Jednym z najważniejszych priorytetów joint venture było uzyskanie aprobat nowych produktów. Z przyjemnością informuję, że mamy pięć nowych produktów zatwierdzonych do wprowadzenia na rynek w przyszłym roku. Dwa będą produktami premium, a trzy produktami głównego nurtu”.

Pierwszym modelem z tej serii będzie prawdopodobnie Cloud EV – crossover typu SUV, którego cena będzie mieścić się w przedziale od 15 lakh do 20 lakh rupii, pomiędzy Comet EV i ZS EV.

Warto przeczytać!  Oszustwa AI w hołdzie Mungerowi: 5 kluczowych wydarzeń z Walnego Zgromadzenia Berkshire Hathaway Warrena Buffetta 2024

Po nim może nastąpić hatchback Bingo i SUV segmentu D oparty na SUV-ie Starlight na całym świecie. Topowy SUV prawdopodobnie będzie stał obok Glostera i może być dostępny w wersji hybrydowej typu plug-in i wersji Battery Electric. Chociaż te trzy modele prawdopodobnie będą produkowane lokalnie, firma zamierza również otworzyć dedykowane punkty sprzedaży premium, w których zamierza sprzedawać Cyberstera i MG7 EV, według źródeł.

Chaba nie chciał się wypowiadać na temat modeli wykraczających poza CUV i crossovery. Powiedział, że te modele zachowają DNA MG, czyli będą produktem zaawansowanym technologicznie, oferującym komfort limuzyny oraz użyteczność i zalety SUV-a.

„Wyobraź sobie SUV-a z dużą przestrzenią wewnętrzną. Wyobraź sobie ten pojazd; to inteligentny SUV. Będzie wyposażony w wiele funkcji, jak to zwykle bywa w przypadku MG. Będzie to inteligentny CUV, którego premiera zaplanowana jest na wrzesień. Poza tym nie mogę podać więcej szczegółów” – dodał Chaba.

Mając plany inwestycyjne w wysokości 5000 crore rupii – firma pracuje po godzinach, aby zwiększyć moce produkcyjne. Firma jest w trakcie nabywania gruntów, aby dodać nową linię produkcyjną w Halol, na obrzeżach Vadodary w Gudżaracie.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Firma tworzy również zakład montażu akumulatorów w swojej fabryce Halol, aby zapewnić wysoką lokalizację.

Chaba mówi: „Powinniśmy się szybko rozwijać. W tej chwili rozważamy zwiększenie naszych mocy produkcyjnych ze 100 000 do 300 000 (jednostek). A gdy masz 300 000, możesz produkować inne produkty w zakładzie. Taki jest więc nasz plan. Powinniśmy więc dążyć do wyprodukowania i sprzedaży 300 000 samochodów w ciągu trzech do pięciu lat”.

Prezes firmy przyznaje, że rynek jest powolny, a wolumeny w MG są niższe od oczekiwań, co prowadzi do wzrostu zapasów w salonie. Mimo to, wraz z nadejściem sezonu świątecznego i dodaniem nowych premier, spodziewa się wzrostu miesięcznych wolumenów.

Oczywiście, JSW MG Motor India odnotowało średni spadek sprzedaży do mniej niż 5000 sztuk miesięcznie. Chaba mówi, że wraz z dodaniem nowych produktów firma spodziewa się 70 000 do 75 000 sztuk w tym roku finansowym.

„Oczekujemy, że drugi kwartał będzie lepszy niż pierwszy, a wraz ze świętami dynamika jeszcze bardziej przyspieszy. Spodziewam się, że rynek wzrośnie o 7-8% w bieżącym roku finansowym” – dodał Chaba.

Warto przeczytać!  Indeks urban.one. „»Mieszkanie na start«, nowe prawo budowlane i niska podaż podniosą ceny mieszkań”

Oprócz dodawania produktów i zwiększania mocy produkcyjnych, JSW MG Motor szybko rozbudowuje sieć z 400 do 600 punktów sprzedaży i stara się pozyskiwać nowych nabywców w głębi kraju.

Przeczytaj także: Rynek samochodów elektrycznych wzrośnie o 30% w 2024 roku – mówi Rajeev Chaba z JSW MG Motor India


Źródło