Biznes

JSW MG wprowadzi na rynek 5 samochodów w ciągu najbliższych 12 miesięcy: emerytowany dyrektor generalny Rajeev Chaba | Aktualności firmy

  • 17 lipca, 2024
  • 4 min read
JSW MG wprowadzi na rynek 5 samochodów w ciągu najbliższych 12 miesięcy: emerytowany dyrektor generalny Rajeev Chaba | Aktualności firmy


JSW MG Motor planuje wprowadzić na rynek pięć samochodów w ciągu najbliższych 12 miesięcy, zwiększając jednocześnie swoje moce produkcyjne ze 100 000 sztuk rocznie do 300 000 sztuk rocznie, powiedział w środę emerytowany dyrektor generalny Rajeev Chaba. Pierwszy z pięciu samochodów będzie „pojazdem użytkowym typu crossover” i zostanie wprowadzony na rynek we wrześniu lub październiku, dodał.

MG sprzedaje obecnie pięć modeli w Indiach: Hector, Gloster, Astor, Comet i ZS. Pierwsze trzy to samochody z silnikiem spalinowym, a ostatnie dwa to samochody elektryczne.

Chaba stwierdził, że w Indiach w 2024 r. spodziewanych jest około 120 000 sprzedaży samochodów elektrycznych, co oznacza wzrost o około 30 procent rok do roku (YoY). „Wzrost nie będzie tak wysoki jak w 2023 r.”, wspomniał. W 2023 r. wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych wyniósł około 90 procent.

W marcu tego roku należąca do Sajjana Jindala JSW Group nabyła 35 proc. udziałów w firmie samochodowej. Instytucje finansowe nabyły 8 proc. udziałów, 5 proc. przydzielono pracownikom, a 3 proc. dealerom. W związku z tym udział chińskiej spółki macierzystej SAIC w indyjskiej jednostce zmniejszył się do 49 proc.

Warto przeczytać!  Aktualizacje na żywo wyników HDFC Bank za IV kwartał: największy prywatny pożyczkodawca w Indiach opublikuje wyniki 20 kwietnia

„Wspólne przedsięwzięcie zostało ogłoszone w marcu. Powinniśmy szybko się rozwijać. W tej chwili w Halol powstaje drugi zakład. Nasze całkowite moce produkcyjne wzrosną ze 100 000 jednostek rocznie do 300 000 jednostek rocznie. Kiedy masz takie moce produkcyjne, potrzebujesz produktów, aby wypełnić zakład” – powiedział Chaba reporterom.

„Jednym z największych priorytetów joint venture jest uzyskanie zgody na nowe produkty. Z przyjemnością ogłaszam, że otrzymaliśmy zgodę na pięć naszych nowych produktów, które zostaną wprowadzone na rynek w ciągu najbliższego roku. Dwa z nich będą produktami premium, a trzy produktami mainstreamowymi” – dodał.

Pierwszy produkt zostanie wprowadzony na rynek w okresie świątecznym, we wrześniu lub październiku, zauważył. „To crossover-użytkowy pojazd. Dlaczego crossover? Ponieważ ma komfort sedana i użyteczność oraz zalety pojazdu sportowo-użytkowego. Wyobraź sobie pojazd sportowo-użytkowy z ogromną przestrzenią wewnętrzną. Będzie wyposażony w wiele funkcji. Nie mogę podać szczegółów na temat innych produktów” — dodał.

JSW Group ogłosiła w marcu plany zainwestowania 5 miliardów dolarów do 2030 r. w spółkę joint venture, której celem jest sprzedaż 1 miliona „nowych pojazdów energetycznych” (NEV), w tym samochodów elektrycznych i hybrydowych. Branża motoryzacyjna jest obecnie podzielona w kwestii obniżki podatku dla samochodów hybrydowych. Japońscy giganci, tacy jak Maruti Suzuki i Toyota, opowiadają się za obniżkami podatku od samochodów hybrydowych, argumentując, że same pojazdy elektryczne nie są w stanie osiągnąć niezbędnej redukcji emisji. Jednak lokalni gracze, tacy jak Tata Motors i Mahindra & Mahindra, sprzeciwiają się tym obniżkom podatkowym, nalegając, że tylko pełne zaangażowanie w pojazdy elektryczne może naprawdę zdekarbonizować drogi w Indiach.

Warto przeczytać!  Presja płacowa w KGHM-ie. Tegoroczne podwyżki mogą być rekordowe

W tej kwestii Chaba zasugerował, że rząd powinien przemyśleć podejście do opodatkowania. „Do tej pory opodatkowanie opierało się na wielkości silnika, długości samochodu itd. Jeśli ktoś mnie zapyta, na czym powinno opierać się opodatkowanie, powinniśmy wziąć pod uwagę cztery czynniki: przyjazność technologii dla środowiska, wpływ na rachunki za import paliwa, poziomy lokalizacji w łańcuchu dostaw i całkowity koszt posiadania” – zauważył.

Oznacza to, że jeśli sprężony gaz ziemny (CNG) jest lepszy od benzyny, gdy analizuje się go pod kątem tych czterech czynników, powinien otrzymać korzyści podatkowe. Podobnie, jeśli samochód hybrydowy przewyższa CNG pod względem tych parametrów, powinien otrzymać więcej korzyści podatkowych, wyjaśnił.

Chaba stwierdził również, że branża motoryzacyjna w Indiach powinna spodziewać się 7-8-procentowego wzrostu sprzedaży pojazdów osobowych w tym roku, biorąc pod uwagę efekt wysokiej bazy, wzrosty mocy produkcyjnych i wysokie poziomy zapasów u dealerów. Przyznał, że dealerzy są niezadowoleni z powodu wysokich poziomów zapasów. „Nasza sytuacja jest nieco lepsza. Nasi dealerzy mają zapasy na 30-35 dni, podczas gdy na poziomie branży zapasy wynoszą 60-65 dni. Pracujemy nie tylko nad ponownym ożywieniem naszej sieci dealerskiej, ale także nad przygotowaniem jej do znacznej ekspansji, mając na uwadze wiele zaplanowanych przez nas premier” — zauważył.

Warto przeczytać!  Miał być milion łapówki, a był milion nagrody. Tajemnicze zaginięcie polskiego króla bitcoina


Źródło