Rozrywka

Judd Apatow uważa określenie Barbie na podstawie scenariusza adaptowanego za „obraźliwe”

  • 7 stycznia, 2024
  • 3 min read
Judd Apatow uważa określenie Barbie na podstawie scenariusza adaptowanego za „obraźliwe”


Status Grety Gerwig i Noaha Baumbacha lalka Barbie scenariusz na tegorocznej ceremonii rozdania Oscarów nadal jest w tym tygodniu gorącym tematem, jak stwierdził scenarzysta, reżyser i producent Judd Apatow. teraz brodził włączył się do rozmowy na temat oznaczenia filmu jako „scenariusza adaptowanego”, nazywając go „obraźliwym” w sobotnim poście na Twitterze.

Wcześniej w tym tygodniuOddział Pisarzy Akademii dał to jasno do zrozumienia lalka Barbie rywalizowałby w kategorii najlepszy scenariusz adaptowany, a nie najlepszy scenariusz oryginalny, ponieważ Gerwig i Baumbach pracowali nad istniejącą postacią, kiedy pisali scenariusz do filmu. Jak wówczas zauważyliśmy, choć orzeczenie to może wydawać się trochę dziwne…lalka Barbie drastycznie różni się od niemal wszystkich innych form przekazu, w których do tej pory pojawiała się postać Barbie, i wydaje się, że przynajmniej prawdopodobnie mieści się w kategorii najlepszego scenariusza oryginalnego, ponieważ nie opiera się na „wcześniej opublikowanym materiale” – to Jest zgodne z wcześniejszymi orzeczeniami Akademii. Film lego musiał zgłosić się do Adapted w 2014 roku, ponieważ działał w oparciu o istniejącą markę, podczas gdy w zasadzie każda kontynuacja, która kiedykolwiek była nominowana do nagrody za scenariusz (w tym kontynuacje oryginalnych dzieł, takich jak Top Gun Lub Przed wschodem słońca) zrobił to w tej kategorii, dostosowując istniejące postacie.

Warto przeczytać!  Disney Pitches 30-letni plan ekspansji, nazwany DisneylandForward, dla liderów Anaheim; Projekty, które stworzy 2200 miejsc pracy

Jednak naprawdę interesującą rzeczą w tweecie Apatowa – i ogólnej emocjonalnej reakcji na orzeczenie, które zapadło w zeszłym tygodniu – jest sposób, w jaki sugeruje, że w głowach wszystkich panuje przekonanie, że najlepszy scenariusz adaptowany jest w jakiś sposób mniejszą nagrodą niż najlepszy Oryginalny scenariusz; co oznacza, że ​​skoro autorzy, o których mowa, nie wymyślili każdego aspektu stworzonej przez siebie historii, nie jest ona tak, no cóż, „oryginalna” jak ta, która rzekomo pochodzi z całego materiału. Co jest trochę głupie: Gerwiga i Baumbacha lalka Barbie scenariusz jest niezaprzeczalny twórczypomysłowy, zabawny itp., ale istnieje też w rozmowie z 60-letnią historią i dziedzictwem postaci mocno zakorzenionej w świadomości społecznej i bez tych skojarzeń scenariusz nie funkcjonowałby tak samo.

Co ciekawe, podział na najlepszą adaptację i najlepszy oryginał istnieje, w takiej czy innej formie, od pierwszych Oscarów w 1929 r., podczas których przyznano statuetki za najlepszy scenariusz (oryginalna historia) i najlepszy scenariusz (adaptacja). Przez kilka pierwszych lat istnienia ceremonii Akademia na różne sposoby łączyła i dzieliła kategorie, ostatecznie ustalając obecną dychotomię w 1944 r., kiedy to najlepsza historia (pozostałość z czasów systemu studyjnego) i najlepszy scenariusz oryginalny zostały połączone w jedną w jednej kategorii, obok najlepszego scenariusza adaptowanego. Efektem tego jest to, że prawie każde wcielenie Oscarów w taki czy inny sposób przyznało, że „dostosowany” i „oryginalny” to znaczące różnice w twórczości pisemnej.

Warto przeczytać!  Machine Gun Kelly KLASKUJE, że ludzie komentują mój styl po odważnej stylizacji

Nawiasem mówiąc, oznacza to również, że lalka Barbiescenariusz będzie w tym roku rywalizowany w różnych kategoriach podczas różnych rozdań nagród; na przykład WGA zaakceptowała już scenariusz jako oryginał. (Na szczęście w przypadku dzisiejszych Złotych Globów pominęli to wszystko, tworząc tylko jedną kategorię scenariuszy; lalka Barbie będzie konkurować z adaptacjami książek Biedactwa, OppenheimeraI Zabójcy Kwiatowego Księżycaa także oryginały Poprzednie życia I Anatomia upadku.)

[via Variety]


Źródło