Rozrywka

Julia Louis-Dreyfus, Zespół Ranisz Moje Uczucia w sprawie nienawiści do książek męża – The Hollywood Reporter

  • 30 maja, 2023
  • 6 min read
Julia Louis-Dreyfus, Zespół Ranisz Moje Uczucia w sprawie nienawiści do książek męża – The Hollywood Reporter


[The following story contains spoilers from You Hurt My Feelings.]

Kiedy Julia Louis-Dreyfus usłyszała o koncepcji swojego nowego filmu Ranisz moje uczuciaod razu jej się skojarzyło.

Projekt autorstwa scenarzystki i reżyserki Nicole Holofcener, z którą Louis-Dreyfus pracował nad filmem z 2013 roku Wystarczająco powiedzianepodąża za bohaterką Louisa-Dreyfusa, Beth, która pracuje nad nową powieścią, którą jej wieloletni mąż, Don (Tobias Menzies), mówi jej, że uwielbia, kiedy słyszy, jak Don mówi, że tak naprawdę nie lubi książka.

„Och, bam! To jest ogromne” – wspomina Louis-Dreyfus. „Ponieważ jako osoba kreatywna, przemówiła do mnie myśl, że ktoś mógłby cię okłamać na tak fundamentalnym poziomie w sprawie tak osobistej. To było dla mnie bardziej interesujące niż na przykład niewierność.

Wpływ krytyki jest potęgowany przez fakt, że jak dowiadują się widzowie, ojciec Beth był również wobec niej szczególnie surowy, a wcześnie został scharakteryzowany jako „obraźliwy werbalnie”, zanim później ujawniono, że nazwał ją „głupią” i „gówno” dla mózgów”, a Beth mruczy to drugie, przeglądając szkic swojej powieści po tym, jak usłyszała prawdziwą opinię Dona.

To powiązanie staje się wyraźniejsze w całym filmie, mówi Holofcener, wyjaśniając, że moment objawienia był tym, co miało sens dla tej postaci i jej historii.

„Myślę, że wszystko może się ujawnić powoli” – powiedziała Reporter z Hollywood Na Ranisz moje uczucia’ Pokaz w Nowym Jorku w zeszłym tygodniu. „Nazywa siebie „gówno zamiast mózgu”, a później zdajemy sobie sprawę, że tak nazywał ją jej ojciec, więc lubię rozwijać historie w miarę ich rozwoju”.

Warto przeczytać!  Tori Spelling siłą wyprowadzona z domu z powodu sąsiada z karabinem szturmowym

Nieszczęśliwa Beth początkowo wkurza Dona, zanim ujawnia, że ​​wie, co powiedział.

Gdy Don i Beth zastanawiają się, co się stało, Don próbuje upierać się, że ją kocha, niezależnie od tego, co myśli o jej książce, co odzwierciedla szersze pytanie postawione w filmie.

„Zaczyna się od specyfiki książki, ale tak naprawdę rozmowa dotyczy:„ Czy jesteś swoją pracą? I: „Czy mogę cię kochać, jeśli nie kocham twojej pracy?” – powiedział Louis-Dreyfus.

Holofcener zauważa, że ​​chociaż Beth i Don nie rozmawiają konkretnie o jego krytyce książki, mogli omówić to poza kamerą.

„Myślę, że większym problemem stało się bardziej pragnienie jego aprobaty i fakt, że ją okłamał, a nie to, co mu się nie podobało w książce” — wyjaśnił Holofcener. „Jakby powiedział:„ Hej, nie dostanę książki ”w pierwszym szkicu i oto dlaczego, ale jest na to o wiele za późno. I w pewnym sensie powinien był to zrobić na początku.

A Menzies mówi, że film bada zarówno związek między miłością i wsparciem dla własnej pracy, jak i „ideę tego, jak uczciwy można być wobec najbliższych”.

„Te chwile, do których zmierza, kocham cię; Przykro mi, że czasami nie kocham wszystkiego, co robisz, ale to rozsądne stanowisko” – powiedział Menzies. THR podejścia jego bohatera. „On nie jest święty. Może po prostu nie rozumie. Jak scena na ulicy, mówi, nie wiem wszystkiego o powieściach; Nie podobało mi się to, ale chciałem cię wesprzeć i nie byłem pewien, jak sobie z tym poradzić”.

Mimo to zarówno siostra Beth, Sarah (Michaela Watkins), jak i szwagier Mark (Arian Moayed) natychmiast rozpoznają horror tego, co powiedział Don, przy czym Mark jest tym, któremu wyjawia swoją opinię, a Sarah towarzyszy Beth, gdy podsłuchuje Dona.

Warto przeczytać!  Detektyw, który odkrył czat grupowy w walizce na narty Gwyneth Paltrow: „komicznie łatwe”

„Natychmiast mam sekret przed moją szwagierką, którego nie chcę trzymać” — powiedział Moayed o reakcji swojego bohatera na tę wiadomość. „I jest to jedna z tych rzeczy, w których trzymasz się tego i masz nadzieję, że nie przeszkadza ci to ani nie przeszkadza, ale natychmiast jest to po prostu wielki wrak pociągu”.

Watkins zauważa, że ​​jej postać „musi okłamywać” również Beth.

— Słyszała to. Wie, jak źle było” – powiedział Watkins THR. „To była zdrada. To było naprawdę okropne i wiemy o tym, ponieważ moja bohaterka wraca do domu i mówi do swojego męża: „Było źle. To było naprawdę złe.

W przeciwieństwie do surowych opinii, które otrzymała od ojca i męża, Beth wychwala swojego syna Eliota (Owen Teague) i zachęca go, gdy walczy o dokończenie własnej sztuki, co kończy pod koniec filmu.

Jeśli chodzi o to, dlaczego Eliot w końcu jest w stanie ukończyć swoją własną pracę, Teague wskazał na „emocjonalne doświadczenie” zerwania ze swoją dziewczyną i przetrwania napadu oraz rozmowy, które odbył z rodzicami.

Film kończy się, gdy Beth i Don czytają ukończoną sztukę Eliota, ale widzowie nigdy nie widzą ich reakcji, gdy film staje się czarny, gdy oboje czytają.

Menzies przyznaje, że nie jest pewien, jak zareagują, ponieważ „to celowo enigmatyczny moment”.

„Ale podejrzewam, że prawdopodobnie jest tam trochę dobrych rzeczy i może być trochę rzeczy, które nie są tak dobre, więc prawdopodobnie jest to kompletna mieszanka” – kontynuował. „Nakręciliśmy kilka różnych sposobów, w których byliśmy nieco bardziej ożywieni i nieco bardziej reaktywni, i interesujące było to, że wykorzystana przez nią scena była dość prosta. W tej luce wyobrażasz sobie, co mogą pomyśleć. Wydaje mi się, że tak naprawdę mówi to, że te rzeczy nigdy się nie kończą”.

Warto przeczytać!  Nowa telewizja w tym tygodniu: Black Mirror od Netflix, nowy Star Trek i nie tylko

Zeszłotygodniowa projekcja odbyła się w czasie strajku scenarzystów, co postawiło Holofcener i jej obsadę w „interesującej zagadce”, jak to ujął scenarzysta-reżyser.

„Film został napisany. Premiera” – powiedział Holofcener THR. „Bardzo się cieszę, że mogę to robić. Myślę, że ludzie powinni chodzić na filmy tworzone przez scenarzystów i reżyserów. Uważam jednak, że pisarze powinni być sprawiedliwie wynagradzani. I jak tylko ta promocja się skończy, będę tam pikietował. Myślę, że ich wynagrodzenie powinno być współmierne do sukcesu materiału”.

Watkins powtórzył to, chwaląc swojego scenarzystę-reżysera.

„Nicole Holofcener jest jednym z najlepszych, jeśli nie najlepszym, obecnie pracujących filmowców, a budżet na ten film nie był zbyt duży, nawet jak na nią. Jak ktoś, kto robi filmy od tak dawna, nie może być całkowicie wywyższony przez biznes? — powiedział Watkins. „Ten film jest czymś w rodzaju – AI nie napisze tego filmu. To jest niuans; to jest subtelność; to jest przeżycie, a Nicole jest najlepszą obserwatorką ludzkiej natury. To są pisarze; to jest ich sztuka; to jest kręcenie filmów”.


Źródło