Biznes

Już za kilka tygodni Flipkart wejdzie na rynek q-commerce i zmierzy się z Zepto, Blinkit, Instamart

  • 17 czerwca, 2024
  • 4 min read
Już za kilka tygodni Flipkart wejdzie na rynek q-commerce i zmierzy się z Zepto, Blinkit, Instamart


„To zajmie kilka tygodni; zaczniemy w kilku dużych miastach i będziemy się rozwijać w miarę postępów” – powiedział w wywiadzie Hemant Badri, starszy wiceprezes, szef łańcucha dostaw, obsługi klienta i biznesu recommerce w Flipkart Group.

Dodając, że Flipkart wykorzysta swoje mocne strony – szeroką gamę możliwości wyboru, wiedzę o zwyczajach zakupowych konsumentów i obecność dużej platformy – Badri stwierdził, że propozycja dla klienta dotycząca szybkiego handlu jest „bardzo silna”, wyjaśniając powody, dla których firma inwestuje w ten segment .

Spółka będzie oferować szeroki asortyment towarów z zakresu szybkiego handlu, obejmujący sprzęt AGD, poza skupieniem się na kluczowych kategoriach, takich jak artykuły pierwszej potrzeby, przekąski, owoce i warzywa.

„Wygoda oferowana przez szybki handel dobrze odbiła się na użytkownikach miejskich, których średnia wartość zamówienia jest spora 450-600, a koszyk produktów obejmuje nawet elektronikę, artykuły papiernicze, prezenty, produkty świąteczne i nie tylko” – stwierdzili analitycy Jefferies w marcowym raporcie. „Marki są również zachwycone, biorąc pod uwagę szybki rozwój kanału”.

Badri odmówił podania danych liczbowych dotyczących inwestycji stojących za wejściem firmy na rynek szybkiego handlu.

Warto przeczytać!  grozi nam powstanie "partii obrocw wzrostw cen"

„Zbudowaliśmy łańcuch dostaw, opieramy się również na istniejącym łańcuchu dostaw” – powiedział Badri, któremu w czerwcowym kwartale powierzono odpowiedzialność za działalność szybkiego handlu Flipkart. „Nie chcemy być jeszcze jednym „ja” w tej przestrzeni i wykorzystamy wszystkie nasze siły, począwszy od łańcucha dostaw po klientów, aż po naszą zdolność rozumienia popytu i trendów”.

Krajobraz konkurencyjny

Wejście Flipkart podniesie stawkę na rynku szybkiego handlu, który według firmy konsultingowej Redseer w 2023 r. wzrósł o 77% rok do roku, osiągając wartość brutto towarów (GMV) na poziomie 2,8 miliarda dolarów; obecnie szacuje się, że stanowi on 5% indyjskiego handlu elektronicznego.

Ten skok na rynku jest napędzany przez takie firmy jak Zepto, Blinkit wspierany przez Zomato, Dunzo i Swiggy Instamart. W zeszłym roku zamówienia dla tych graczy wzrosły ze względu na większą wygodę i dostępność szerokiego asortymentu towarów.

Na przykład w roku finansowym 2023-24 wartość zamówienia brutto Blinkit wyniosła 12 469 crore, a skorygowane przychody wyniosły W zeszłym kwartale spółka dominująca Zomato podała, że ​​w marcowych zyskach kwartalnych wyniosła 2302 crore.

Warto przeczytać!  Kup lub sprzedaj w Lok Sabha Wynik wyborów: Vaishali Parekh rekomenduje zakup trzech akcji dzisiaj – 4 czerwca

Przygotowanie do „szybkiego” skoku

To już kolejna próba Flipkarta na dostawę artykułów spożywczych, choć szybki handel to teraz coś więcej niż tylko zakupy spożywcze. Na przykład wcześniej uruchomił Flipkart Quick – dostarczający tylko owoce i warzywa w ciągu 25–20 minut. Jednak później skala tej działalności została ograniczona.

W styczniu firma Flipkart ogłosiła wprowadzenie dostawy tego samego dnia produktów w wielu kategoriach w 20 miastach w Indiach. Klienci otrzymują produkty przed godziną 12:00, jeśli złożą zamówienie do godziny 13:00. Inicjatywa będzie skalowana w ciągu najbliższych kilku miesięcy, aby służyć większej liczbie klientów w całym kraju, podała firma ogłaszając wdrożenie.

Przedsięwzięcie Flipkart w zakresie szybkiego handlu jeszcze bardziej zwiększy zdolność firmy do szybkiej obsługi konsumentów, co jest dziś kluczowym popytem dla indyjskich klientów. Komentując sposób, w jaki firma będzie dostarczać towary w krótkim czasie, Badri powiedział, że sprzedawca rozważy „każdą możliwą” strategię wejścia na rynek.

„Mamy duże centra logistyczne i sieć logistyczną. Jesteśmy więc w nich bardzo mocni. Zdobyliśmy także własną wiedzę na temat prowadzenia ciemnych sklepów, więc mamy wystarczającą pewność, że zbudujemy odpowiednią sieć — chodzi o rozwiązania w zakresie łańcucha dostaw i zaspokajanie potrzeb naszych klientów. Korzystamy z istniejącej sieci, a część jest w budowie” – dodał.

Warto przeczytać!  Idą zmiany dla kierowców. Od stycznia w Polsce nowe paliwo. Co będzie wyróżniać benzynę E10?

O tym, czy Flipkart będzie obsługiwał zamówienia za pośrednictwem małych sklepów typu mama i pop, Badri powiedział: „Chcemy zdemokratyzować handel, dlatego badamy wszystkie opcje”.

Grupa Flipkart obsługuje Flipkart, Myntra, Flipkart Wholesale, Flipkart Health+ i Cleartrip w Indiach.

Choć szybki handel początkowo opierał się na zakupie doładowującym, obecnie oferuje szeroki asortyment produktów i wykracza daleko poza sklep spożywczy. Według raportu Jefferiesa wartość rynku artykułów spożywczych, głównej kategorii szybkiego handlu, szacuje się na 600 miliardów dolarów (zarówno offline, jak i online).


Źródło