Rozrywka

„Kaleidoscope”: najlepsze i najgorsze odcinki, od których warto zacząć oglądać serial

  • 1 stycznia, 2023
  • 5 min read
„Kaleidoscope”: najlepsze i najgorsze odcinki, od których warto zacząć oglądać serial


Odcinki „Violet” i „Green” to najlepszy sposób na wejście do historii, jeśli chcesz usunąć fabułę z drogi.

Kalejdoskop

Giancarlo Esposito gra główną rolę Leo Pap.

Dzięki uprzejmości Netflixa


Akcja każdego odcinka „Kalejdoskopu” rozgrywa się w określonym czasie w związku z napadem, czy to w trakcie napadu, przed nim, czy po nim.

Jeśli chcesz zrozumieć motywy napadu, zanim on nastąpi, najlepsze odcinki na początek to „Violet”, którego akcja toczy się 24 lata przed napadem, oraz „Green”, którego akcja toczy się siedem lat przed napadem.

Oba odcinki stanowią motywację dla głównego bohatera i twórcy ostatecznego napadu, Leo Papa (Giancarlo Esposito). „Violet” śledzi życie Leo w latach 90., kiedy zajmuje się rasizmem w Stanach Zjednoczonych i próbuje porzucić swoje przestępcze życie. Dowiadujemy się o jego motywacjach do samego napadu (ponieważ napad jest zawsze osobisty).

Odcinek „Green” śledzi Leo podczas jego więziennych dni i jego genialnego planu ucieczki.

Chociaż każdy odcinek ma świetny rozwój postaci, te dwa odcinki są najbardziej skoncentrowane na postaciach i najmniej ciężkie w historii, co czyni je dobrym punktem wyjścia do serii. Następnie możesz śledzić historię chronologicznie.

Jeśli kochasz „Wściekłe psy” Quentina Tarantino, zacznij serię od „Red”.

Kalejdoskop

Paz Vega jako Ava Mercer, Jai Courtney jako Bob Goodwin i Rosaline Elbay jako Judy Goodwin w filmie „Kaleidoscope”.

Dzięki uprzejmości Netflixa


„Czerwony” to kolejny dobry sposób na rozpoczęcie serii, jeśli kochasz tajemnice thrillerów. Podobnie jak w przypadku „Wściekłych psów” Quentina Tarantino, akcja tego odcinka rozgrywa się po napadzie, gdy ekipa próbuje pozbierać się w noc przed użyciem różnych perspektyw. Żaden z nich nie ufa sobie nawzajem i wydaje się jasne, że w grupie jest co najmniej jeden lub dwóch wbijających nóż w plecy.

Jest intensywny, pozostawia tak wiele zagadek do rozwiązania i zmusi widzów do obejrzenia reszty serii, aby dowiedzieć się, jak wszystkie szczegóły mają sens, prowadząc do tego momentu.

Następnie możesz albo przejść do odcinków planowania napadu, albo przejść do wspomnianych odcinków fabularnych „Violet” i „Green”.

„Żółty” to punkt wyjścia Netflix dla serii, ale warto go najpierw obejrzeć, aby uzyskać fajny zwrot akcji.

Kalejdoskop

Ekipa napadu w „Kalejdoskopie”.

Dzięki uprzejmości Netflixa


„Żółty” to pierwszy odcinek, który jest wyświetlany po kliknięciu serialu i jest to odpowiednie miejsce do rozpoczęcia. Zasadniczo jest to montaż zespołowy napadu na odcinek, w którym Leo zaczyna tworzyć swoją załogę.

Jest Stan Loomis (Peter Mark Kendall), przemytnik, który może zdobyć materiały potrzebne do napadu. Dołącza do niego Ava Mercer (Paz Vega), zaradna kobieta ze zbrojownią broni. Ekspert od materiałów wybuchowych Judy Goodwin (Rosaline Elbay) i jej mąż Bob Goodwin (Jai Courtney), włamywacz do sejfów. Wreszcie jest RJ Acosta (Jordan Mendoza), kierowca załogi i ekspert technologiczny.

Plan napadu polega na kradzieży obligacji (fizycznych dokumentów reprezentujących własność długu zaciągniętego przez firmę lub rząd), które należą do trzech najbardziej znanych przestępców na świecie, z jednego z najbardziej nieprzeniknionych sejfów w Nowym Jorku.

Szczerze mówiąc, ten odcinek nie jest najbardziej ekscytującym miejscem do rozpoczęcia, ani nie określa wielu motywacji bohaterów do napadu. Jednak ma jeden fajny zwrot akcji na końcu, który jest zepsuty, jeśli obejrzysz którykolwiek z pozostałych odcinków.

Nie zaczynaj od „pomarańczowego” lub „niebieskiego”.

Niousha Noor i Rufus Sewell w Kalejdoskopie

Te odcinki tworzą antagonistów serialu Nazan Abassi (Niousha Noor) i Rogera Salasa (Rufus Sewell)

Clifton Prescod / Netflix


„Pomarańczowy” i „Niebieski” są w połowie planowania napadu, co czyni je dziwnymi miejscami do rozpoczęcia historii. Chociaż mają świetne sceny budowania postaci i akcji, nic w tych odcinkach nie wydaje się być wprowadzeniem do historii.

Akcja „Orange” rozgrywa się na trzy tygodnie przed napadem, gdy załoga jest śledzona przez FBI. W tym odcinku grana przez Niousha Noor postać Nazana Abassiego całkiem nieźle wciela się w funkcjonariusza organów ścigania, który próbuje wytropić załogę, podobnie jak Dylan Rhodes (Mark Ruffalo) w „Now You See Me” lub Raquel Murillo (Itziar Ituño) w „La Casa De Papel” („Napad na pieniądze”).

W międzyczasie akcja „Blue” rozgrywa się na pięć dni przed napadem, gdy załoga dokłada ostatnie poprawki. Jednak odcinek koncentruje się na właścicielu sejfu, Rogerze Salasie (Rufus Sewell), który zaczyna mieć paranoję na punkcie bezpieczeństwa swojej firmy.

Oba odcinki dość dobrze tworzą dziury w niezręcznym zespole ekipy, ale wydają się mylącym sposobem na wejście do serii.

Zakończ serię „Różowym” i „Białym”.

Kalejdoskop

Paz Vega jako Ava Mercer i Giancarlo Esposito jako Leo Pap podczas napadu w „Kaleidoscope”.

Dzięki uprzejmości Netflixa


Pozostałe sześć odcinków można oglądać w dowolnej kolejności, ale „Różowy”, po którym następuje „Biały”, powinny być ostatnimi dwoma odcinkami do obejrzenia w programie, aby uzyskać pełne wrażenia z serialu.

Podczas gdy „White” ma być epickim finałem, pokazującym, jak doszło do napadu, „Pink”, którego akcja toczy się sześć miesięcy po napadzie, zawiera również kluczowe odniesienia do innych odcinków.


Źródło

Warto przeczytać!  RIP Lloyd Morrisett, współtwórca Ulicy Sezamkowej