Marketing

Kampania Balenciaga 520 przyciąga serca pokolenia Z mieszanką stylu, autoekspresji i zrównoważonego rozwoju

  • 9 maja, 2023
  • 6 min read
Kampania Balenciaga 520 przyciąga serca pokolenia Z mieszanką stylu, autoekspresji i zrównoważonego rozwoju


Świeżo po okresie introspekcji Balenciaga jest gotowa zdobyć chińskich konsumentów pełną współczucia kampanią z okazji Dnia 520, który odbędzie się 20 maja. Luksusowa marka należąca do Keringa okazuje się być innowacyjnym graczem na chińskim rynku. festiwalznany również jako Cyber ​​Walentynki, który w ostatnich latach nabiera rozpędu.

Podczas pandemii w 2022 roku dom zachwycił przykutych do kanap fanów 5:20 Sala gier wideomarkowy memy i zdjęcia profilowe.

Kontynuuje swoje zaangażowanie w obchody 520 Day w tym roku, prezentując wzór „Kocham”, inspirowaną naturą kampanię reklamową nakręconą przez Andreę Artemisio oraz nową minigrę na swoim oficjalnym koncie WeChat.

„520” wywodzi się z internetowego slangowego wyrażenia pieszczotliwego, ponieważ wymowa liczb brzmi jak „Kocham cię” w języku mandaryńskim. W unikalnej cyberkulturze Chin termin ten przekształcił się w święto sklepów internetowych — jedno z czterech marketingowych bonanza o tematyce miłosnej, które odbywają się przez cały rok, obok Walentynek, Białych Walentynek i Festiwalu Qixi.

Wydarzenie stało się pełną emocji okazją dla luksusowych marek do zwrócenia się do cyfrowej generacji Z. Poza tym jest to przydatne impreza rozgrzewkowa i poligon doświadczalny mega 618 festiwalu zakupów JD.com w czerwcu. Jego, choć wątły, związek z chińską kulturą jest również reklamowany jako guochao– zatwierdzona taktyka lokalizacyjna, odróżniająca festiwal od zachodnich walentynek 14 lutego.

Warto przeczytać!  Rynek modelowania 3D dla gier i animacji ma wzrosnąć o CAGR na poziomie 12% do 2030 r. Najważniejsi gracze: Autodesk, Adobe, Zbrush

Przedstawiamy serię „Kocham” Balenciagi 520

Kampania 520 Balenciagi rozpoczęła się 25 kwietnia, prawie miesiąc wcześniej święto majowe. Umieszczona na 520 ekskluzywnych T-shirtach, bluzach z kapturem, czapkach z otworami i skarpetkach, Balenciaga stworzyła grafikę składającą się z litery „I” i czerwonego serca, rozmytego, jakby kołysało się w pionie.

Dom celowo sprawia, że ​​uczucie miłości jest niejasne i zachęca kupujących do personalizacji odzieży za pomocą dołączonego markera. Zdjęcie: Balenciaga

Oznaczający „Kocham” projekt jest celowo niejasny, aby umożliwić konsumentom udział w procesie projektowania. Do każdego zakupu dołączany jest znacznik odzieży, dzięki czemu konsumenci mogą spersonalizować swoją odzież za pomocą obiektu lub przedmiotów, które kochają. Koncepcja nawiązuje do zamiłowania pokolenia Z do wyrażania siebie i do ostrego, figlarnego stylu Balenciagi. Zapowiedz burzę treści tworzonych przez użytkowników w mediach społecznościowych, gdy fani dzielą się swoimi luksusowymi kreacjami o osobistym znaczeniu.

Seria 520 wprowadza również nowe style akcesoriów, w tym trampki Triple S Mule w limitowanych wersjach kolorystycznych; bardzo małe torby Le Cagole i Bistro z czarnymi lub fluorescencyjnie różowymi kokardkami; oraz srebrne i złote naszyjniki z kłódkami.

Nowe spojrzenie na kultowe, grube tenisówki na wiosnę/lato, Triple S Mules są dostępne w limitowanej edycji kolorystycznej za 520, z nutami różu i czerwieni. Zdjęcie: Balenciaga

Zmiana scenerii i nowy kierunek

Warto przeczytać!  Odświeżenie Grand & Toy jest odpowiedzią na zmieniającą się » strategię miejsca pracy

520 produktów Balenciagi emanuje swobodnym, ulicznym klimatem, za który luksusowa marka jest uwielbiana w Chinach, a jednocześnie odzwierciedla obecne przejście marki na bardziej autentyczną estetykę — widoczne w kampanii wykonanej przez włoskiego fotografa Andreę Artemisio.

Artemisio, znany z łączenia minimalizmu i hiperrealizmu, przedstawia modelki relaksujące się w naturalnym środowisku, noszące produkty z serii oraz nowe koncepcje odzieży wierzchniej. Trawiaste pagórki i gałęzie drzew tworzą prostą scenę. Tryle śpiewu ptaków w tle wideo.

To bukoliczne odejście od taktyk marketingowych z przeszłości. Balenciaga wychodzi z szerszym znaczeniem miłości, która obejmuje integrację i podtrzymuje wizję domu oraz zaangażowanie w przyszłość naszego świata.

Zdjęcia Andrei Artemisio przedstawiają modelki relaksujące się w bukolicznej scenerii, noszące produkty z serii 520 oraz nowe koncepcje odzieży wierzchniej. Zdjęcie: Balenciaga

Wyprzedzający modę wirtualni rolnicy w minigrze 520

Marki modowe coraz częściej wykorzystują gry, aby dodać zabawny i wciągający element do zakupów online. Balenciaga flirtował z tą przestrzenią podczas 520 Day w zeszłym roku, tworząc mini-gry w stylu arcade rozbrzmiewał wśród chińskich milenialsów, którzy dorastali grając Super Mariopomagając rozwijać społeczności internetowe marki.

Tegoroczna gra, w którą można grać na oficjalnym koncie WeChat Balenciagi, pozwala użytkownikom wybrać awatara farmera — oczywiście ubranego w produkty z serii 520 — którego zadaniem jest uprawianie wirtualnych upraw przy użyciu regeneracyjnych technik rolniczych. Znaczenie każdego kroku dla ekosystemu jest wyjaśniane po drodze, a użytkownicy są zachęcani do zbierania unikalnych naklejek i kart.

„Rolnicy” ubrani w stroje Balenciagi mają za zadanie uprawiać rośliny przy użyciu regeneracyjnych technik rolniczych, aby zdobyć wirtualne naklejki i karty w minigrze 520. Zdjęcie: Balenciaga

Wybór gry rolniczej wykracza poza odwoływanie się do obaw chińskiej młodzieży o ochronę planety. Sama Balenciaga zobowiązała się, że do 2025 r. stanie się zrównoważona środowiskowo zgodnie ze standardami firmy macierzystej Kering dotyczącymi surowców i procesów produkcyjnych do 2025 r. Gra pomaga zwrócić uwagę na projekty wspierane przez Regenerative Fund for Nature, ustanowiony przez Kering and Conservation International w 2021 r., z ma na celu przekształcenie miliona hektarów pól uprawnych i pastwisk w regenerujące się obszary rolnicze.

Warto przeczytać!  Bęben | Jak zintegrować rozszerzoną rzeczywistość ze swoją strategią marketingową

Co trzeba zrobić, aby pozyskać młodych chińskich konsumentów — zakochanych lub nie?

Coroczny Dzień 520 może być lukratywną okazją marketingową dla luksusowych marek, ale muszą one podchodzić do swoich kampanii z kreatywnością i autentycznością, aby pozyskać młodych chińskich konsumentów — zakochanych lub nie — i zwalczyć zmęczenie festiwalem zakupowym. Koncepcja miłości dla wielu wykracza poza tradycyjne relacje i obejmuje rozwój osobisty, dbanie o siebie i zmianę społeczną.

Utrzymując „I Love ___” w formie otwartej, Balenciaga odwołuje się do pragnienia konsumentów do swobodnego wyrażania się i preferencji młodszych pokoleń do rzecznictwa. Powiązanie kampanii z miłością do planety zrównuje wartości marki z wartościami jej rynku docelowego i, miejmy nadzieję, doprowadzi do znaczących zmian.

Podczas Paryskiego Tygodnia Mody w marcu tego roku dyrektor kreatywny Balenciagi, Demna, ogłosił, że stonuje popis mody i wraca do sztuki tworzenia ubrań. Takie podejście jest widoczne w kolekcji Maison Winter 23, a także w obecnej ekskluzywnej w Chinach serii 520. Zobaczymy, czy Chiny zakochają się w tym nowym kierunku.




Źródło