Kanały transmisyjne na Instagramie: kompletny przewodnik
Ile Twoich Instagram Stories pozostało niezauważonych? Albo ile Twoich postów w Feedzie zostało pogrzebanych wśród miliona innych postów?
Teraz wyobraź sobie, że masz megafon, który pomoże ci przebić się przez hałas i dotrzeć bezpośrednio do grupy docelowej.
W tym właśnie pomagają kanały transmisyjne na Instagramie.
Instagram Broadcast Channel to funkcja, która przybliża Ci najważniejsze grono odbiorców. Pokazuje Twoją wiadomość bezpośrednio w zakładce skrzynki odbiorczej aplikacji.
Nie musisz wychwalać bogów algorytmów w nadziei, że Twoje posty i ogłoszenia zostaną zauważone. Zamiast tego możesz połączyć się bezpośrednio ze swoją publicznością, ostatecznie zwiększając sprzedaż, wartość marki i zaufanie odbiorców.
Czym są kanały transmisyjne na Instagramie?
Kanały transmisji Instagram to jednokierunkowy kanał bezpośrednich wiadomości między twórcami a członkami kanału, gdzie twórca może wysyłać wiadomości multimedialne, takie jak teksty, filmy i notatki głosowe. Są one wyświetlane w skrzynce odbiorczej Instagrama, co ułatwia twórcom nawiązywanie kontaktu z obserwującymi.
Chociaż tylko twórca może wysyłać wiadomości, obserwujący mogą odpowiadać przy użyciu emotikonów i brać udział w sesjach pytań i odpowiedzi.
To może brzmieć jak Instagram Stories, ale jest między nimi ogromna różnica. Kanały transmisyjne pojawiają się jako wiadomości bezpośrednie, omijając zależność od algorytmu. Z drugiej strony Instagram Stories są dostępne tylko przez 24 godziny, a wyświetlenia są w dużym stopniu zależne od algorytmu Instagrama.
Dlaczego kanał transmisyjny na Instagramie jest ważny?
Oto kilka ważnych powodów, dla których warto korzystać z kanału transmisyjnego na Instagramie:
1. Nie ma potrzeby polegać na algorytmie
Kanał transmisji na Instagramie zapewnia Ci gwarantowaną widoczność (o ile obserwujący kanał Cię nie wyciszy). Kanał transmisji jest taki sam jak każda inna wiadomość bezpośrednia na Instagramie — aplikacja powiadamia użytkownika o wiadomościach.
Korzyść wykracza poza widoczność. Jeśli obserwujący wchodzi w interakcję z Twoim kanałem Broadcast, sygnalizuje to algorytmowi, że jest zainteresowany Twoją marką. Może to również skutkować większą widocznością Twoich postów i Stories w Feed.
2. Zwiększ zaangażowanie swoich obserwatorów
Kanały transmisyjne są funkcją opt-in, co oznacza, że nie wszyscy Twoi obserwatorzy muszą do niej dołączyć. Oznacza to, że tylko obserwatorzy, którzy są najbardziej zainteresowani Twoją marką, dołączą do Twojego kanału.
Masz bezpośredni dostęp do swojej najbardziej przygotowanej publiczności. Wykorzystaj tę okazję, aby nawiązać z nią kontakt, ponieważ masz większe szanse na uzyskanie odpowiedzi.
3. Oceń nastawienie odbiorców
Możesz użyć swojego kanału, aby zrozumieć, co Twoja publiczność sądzi o konkretnym pomyśle, produkcie lub treści, nawet zanim zaczniesz nad nimi pracować. Na przykład, jeśli chcesz uzyskać bezpośrednią opinię na temat najnowszego wprowadzenia produktu, możesz polegać na obserwujących Twój kanał, którzy odpowiedzą szczerze.
4. Stwórz ekskluzywną społeczność
Choć komunikacja za pośrednictwem tego kanału odbywa się jednostronnie, możesz pozostać w kontakcie ze swoimi odbiorcami i jednoczyć ludzi o podobnych poglądach.
Pamiętaj o publikowaniu ekskluzywnych treści i zapowiedzi, aby Twoi obserwatorzy poczuli się nagrodzeni.
Jak utworzyć swój kanał transmisyjny
Oto dwa wymagania dotyczące tworzenia kanału transmisyjnego:
1. Musisz mieć konto Creator, aby utworzyć kanał transmisyjny. Jeśli masz konto firmowe, musisz zmienić typ konta przed utworzeniem kanału.
2. Musisz mieć co najmniej 10 000 obserwujących. (Jeśli jeszcze nie osiągnąłeś tego poziomu, dowiedz się, jak zwiększyć liczbę obserwujących tutaj.)
Jeżeli spełniasz te kryteria, oto jak możesz utworzyć kanał transmisyjny:
Przejdź do zakładki Wiadomości w aplikacji Instagram i dotknij ikony w prawym górnym rogu za pomocą kartki papieru i długopisu.
Zobaczysz opcję „Utwórz kanał transmisyjny”.
Następnie ustaw nazwę kanału i wybierz typ odbiorców. I jesteś gotowy wysłać swoją pierwszą wiadomość. Po utworzeniu kanału Twoi obserwatorzy otrzymają automatyczne zaproszenie z powiadomieniem.
Rodzaje treści do publikowania w kanale nadawczym
1. Pytania i odpowiedzi
Podobnie jak Q&A w Stories, kanały transmisyjne zawierają naklejki, takie jak pytania i odpowiedzi. To nie tylko zachęca obserwujących kanał do nadążania za Tobą, ale także pozwala Ci być bardziej wrażliwym wobec bliskiej publiczności.
Na przykład, jeśli jesteś influencerem modowym, możesz organizować sesje pytań i odpowiedzi skupione na poradach dotyczących stylizacji i udzielać spersonalizowanych wskazówek dotyczących stylizacji swoim obserwatorom.
2. Udostępniaj zasoby
Kanały transmisyjne nie ograniczają Cię limitem słów ani typem treści. Możesz publikować dłuższe teksty, linki, obrazy i każdy inny typ treści.
Dzięki temu możesz swobodnie dzielić się swoimi przemyśleniami. Jeśli masz kanał informacyjny, możesz dzielić się wskazówkami i zasobami branżowymi. Może to być za pośrednictwem filmu lub linku do bloga. Uczyni cię to ekspertem w swojej niszy, zwiększając zaufanie odbiorców do Twojej marki.
Na przykład trener biznesowy może udostępniać ekskluzywne przewodniki, artykuły i narzędzia, które pomogą jego obserwatorom udoskonalić umiejętności przedsiębiorcze.
3. Udostępniaj filmy
Najlepszą częścią kanałów transmisyjnych jest to, że możesz być bardziej nieformalny niż Stories lub Feedposts. Ponieważ kanał jest ściśle zintegrowaną społecznością Twoich fanów, możesz nagrać krótki film, zamiast pisać tekst, aby zbudować głębszą więź. W rzeczywistości treść wideo jest bardziej angażująca i pozwala Ci przekazać swoją osobowość.
4. Udostępniaj notatki głosowe
Jeśli jesteś nieśmiały przed kamerą lub nie lubisz tworzyć filmów, możesz wykorzystać wiadomości głosowe. Chodzi o to, aby wyjść poza tekst pisany, aby odbiorcy na Instagramie mogli Cię skojarzyć z głosem lub twarzą, co sprawi, że połączenie będzie bardziej osobiste.
Na przykład, jeśli masz osobistą historię do opowiedzenia, Twój głos przekaże emocje i osobowość lepiej niż wiadomość tekstowa. Na przykład trener dobrego samopoczucia może wysyłać codzienne wiadomości motywacyjne lub ćwiczenia uważności do swoich obserwatorów za pośrednictwem notatek głosowych na swoim kanale Broadcast.
5. Przeprowadź badania rynku i zbierz opinie
Badanie rynku jest zawsze trudne – począwszy od znalezienia właściwej grupy docelowej, aż po upewnienie się, że reagują szczerze.
Kanały transmisji Instagrama zapewniają bezpośredni dostęp do właściwej publiczności zainteresowanej Twoją marką. Jeśli zadajesz pytanie dotyczące marki lub produktu, możesz zaufać, że ci członkowie odpowiedzą, poświęcając na to swój czas.
Możesz tworzyć ankiety, zostawiać naklejkę z pytaniem lub prosić członków o udzielenie odpowiedzi za pomocą emotikony w wiadomości.
6. Podkręcaj atmosferę wokół nadchodzących premier produktów
Ponieważ członkowie transmisji są zazwyczaj twoimi największymi fanami, możesz dać przedsmak nadchodzących treści i produktów, aby wywołać emocje. Jednak posty przypominające ogłoszenia nie powinny być tylko treści, które przesyłasz.
Prześlij tego typu treści wraz z innymi interesującymi materiałami, aby uniknąć wyciszenia kanału nadawczego przez widzów.
7. Podziel się tym, co dzieje się za kulisami
Jak wspomniano wcześniej, kanały transmisyjne są bardziej swobodne ze względu na rodzaj obserwujących dołączających do kanału. Możesz nagrać krótki film o inwentarzu lub nawet podzielić się wzlotami i upadkami firmy. Sprawia to, że obserwujący czują się bardziej związani z Twoją marką, ponieważ humanizujesz swoją markę.
8. Link do innej treści
Jeśli masz bloga, kanał YouTube, newsletter e-mailowy lub jakąkolwiek inną treść poza platformą mediów społecznościowych, kanał transmisyjny może pomóc Ci przyciągnąć do niej ruch.
Możesz zapewnić członkom zespołu nadawców wcześniejszy dostęp do treści zewnętrznych, dzięki czemu poczują się wyjątkowo, a jednocześnie zwiększysz ruch.
9. Współpracuj z innymi twórcami
Możesz współpracować z maksymalnie pięcioma twórcami jednocześnie na kanałach transmisyjnych. Więc jeśli jesteś marką, możesz zaprosić osobę wpływową do poprowadzenia sesji pytań i odpowiedzi. Albo jeśli jesteś twórcą treści lub osobowością medialną, możesz współpracować ze swoimi rówieśnikami, aby zyskać większą popularność. Będą mieli podobną publiczność, która będzie dokładnie tymi osobami, do których musisz skierować swoje treści.
Na przykład w ten sposób firma organizująca wycieczki dodaje swoje siostrzane strony na kanale Broadcast:
10. Publikuj sponsorowane treści i reklamy
W swojej strategii treści musisz stworzyć równowagę między treściami edukacyjnymi, osobistymi i promocyjnymi. Jeśli masz nadchodzącą premierę lub link partnerski, nie wahaj się go opublikować, pod warunkiem, że jest on istotny dla odbiorców. Oto, w jaki sposób kanał astronomiczny udostępnia produkt partnerski przydatny dla odbiorców:
Porady i triki, dzięki którym Twój kanał nadawczy odniesie sukces
1. Użyj Stories, aby zaprosić obserwujących do dołączenia
Chociaż Instagram wysyła powiadomienie do Twoich obserwatorów, gdy tworzysz nowy kanał Broadcast – to nie wystarczy. Niektórzy obserwatorzy mogą przegapić powiadomienie, a niektórzy mogą nie być pewni jakości treści.
Gdy zaczniesz publikować treści na swoim kanale, udostępniaj fragmenty w Stories, dodając link z zaproszeniem do dołączenia do kanału.
2. Dodaj link do swojego kanału nadawczego do biografii na Instagramie
Instagram daje Ci możliwość dodania linku do kanału Broadcast do biogramu na Instagramie. Dodanie linku nie zmienia innych wezwań do działania, kanał Broadcast zostaje dodany do reszty treści. Pomoże to nowym obserwatorom poznać Twój kanał i dołączyć do niego.
3. Utwórz kanał VIP dostępny tylko dla subskrybentów
Dzięki subskrypcjom Instagram możesz zaoferować swoim płatnym subskrybentom ekskluzywny kanał transmisyjny. W ten sposób możesz zarobić dodatkowy dochód. Pomyśl o tym podobnie jak o Patreonie lub innej usłudze opartej na subskrypcji.
Może to jednak nie działać w przypadku marek sprzedających produkty. Ale jeśli jesteś indywidualnym twórcą, możesz dać z góry zachętę, np. bezpłatną konsultację dla płatnych członków, aby więcej osób się zapisało.
Na przykład, jeśli jesteś stylistą, możesz zaoferować 15 minut darmowej konsultacji pierwszym 20 członkom.
4. Pamiętaj, aby w każdej wiadomości umieścić wezwanie do działania
Ponieważ kanały Instagram Broadcast są kanałami komunikacji jednokierunkowej, musisz wziąć na siebie odpowiedzialność za zaangażowanie swoich obserwatorów. W przeciwnym razie sprowadzi się to do kanału masowego wysyłania wiadomości, nie dając Ci korzyści z zaangażowania.
Dlatego zostawiaj pytania jako wezwanie do działania i proś o reakcje na końcu swoich wiadomości. Regularnie przeprowadzaj ankiety i sesje pytań i odpowiedzi, aby Twoi odbiorcy czuli się zaangażowani i zaangażowani.
5. Utwórz wiele kanałów z różnych powodów
Możesz utworzyć różne kanały za pomocą tego samego konta na Instagramie. Wykorzystaj tę funkcję, aby oddzielić ważne tematy. Doskonałym przykładem jest zrównoważona marka odzieżowa Tala. Marka ma dwa kanały transmisyjne – jeden do aktualizacji zapasów, a drugi do nowych premier.
Działa to w przypadku marki Tala, ponieważ te dwa tematy najbardziej interesują jej odbiorców. Marka sprawia, że jest to interesujące, podając hasła wczesnego dostępu i rabaty jako wiadomości nadawane.
Zwiększ swoje zaangażowanie dzięki kanałom transmisyjnym na Instagramie
Po utworzeniu kanału transmisji na Instagramie upewnij się, że uwzględniasz sposoby mierzenia jego wpływu. Możesz to zrobić, tworząc linki UTM, specjalne kody promocyjne, a nawet ankietę w przyszłości. Pomoże Ci to zrozumieć, czy spędzanie czasu na kanale jest dla Ciebie korzystne, czy nie.
Jeśli transmisja okaże się sukcesem, możesz także wyznaczyć moderatora, który będzie zarządzał członkami Twojego kanału.
Uczyń kanał transmisyjny częścią swojej strategii marketingowej na Instagramie i w mediach społecznościowych.