Filmy

Kapsułowe recenzje Popcorn Frights 2024: od znalezionych ujęć „Chateau” do meta-horroru „There’s a Zombie Outside”

  • 14 sierpnia, 2024
  • 6 min read
Kapsułowe recenzje Popcorn Frights 2024: od znalezionych ujęć „Chateau” do meta-horroru „There’s a Zombie Outside”


Najnowsze wydanie tOn Festiwal Filmowy Popcorn Frights już trwa – odbędą się premiery filmowe, pokazy repertuarowe i wydarzenia poświęcone horrorom, a przed nami jeszcze wiele innych atrakcji.

Weekend otwarcia rozpoczął się od pokazów repertuarowych Psycho Cop powraca, Maniakalny glina 2, Maniak, Społeczeństwo„zagubiony” kawałek Powrót żywych trupów 3i więcej z udziałem filmowców. Przyniósł również mnóstwo zupełnie nowych premier od wschodzących filmowców.

Oto podsumowanie dotychczasowych atrakcji Popcorn Frights 2024…


Pszczółka

Pszczółka

Dyrektor Aaron Fradkin eksploruje trwałe, makabryczne horrory czające się w trzewiach domu w Nowej Anglii za pośrednictwem eksperymentalnego tryptyku. Współautor: Wiktoria Fratz, Pszczółka zaczyna się od odpowiednio okropnej śmierci dziecka w latach 60., nakręconej na Super 8, rozpoczynając trzy różne doświadczenia z wiedźmim terrorem rozciągniętym na sześć dekad. Fradkin kładzie duży nacisk na tworzenie strachu, zapewniając, że każda sekunda czasu ekranowego jest poświęcona na budowanie lub uwalnianie strachu, w tym wszystkie znane taktyki, których można się spodziewać. Magia w Pszczółka nie ma na celu wywoływania dreszczy, choć jest to godne pochwały, a raczej unikatowej struktury narracyjnej.

Fradkin płynnie łączy trzy różne perspektywy i historie za pomocą technologii w płynny sposób. Super 8 grit zanika w statycznym VHS, gdy lata 60. przeskakują do lat 80., aby zamknąć erę wiedźmich udręk. Przejście z analogu na cyfrę jest szczególnie zainspirowanechociaż zapowiada to najdłuższy i najbardziej niesatysfakcjonująca historia z tych trzech, w której Fratz staje przed kamerą w roli nieprzyjemnej żony najnowszego spadkobiercy domu. Podczas gdy Fradkin wypełnia ten segment pełny wiedzy i koszmarnych dziwactw, to nie wystarczy aby zamaskować ograniczenia fabularne i budżetowe, czemu nie pomaga także brak chemii i logiki między główną parą.

Warto przeczytać!  Zapowiedź Kalki Box Office: czas trwania filmu Prabhas i Deepika Padukone, liczba ekranów, rezerwacja z wyprzedzeniem i dzień otwarcia

Pszczółka mądrze utrzymuje swoją mitologię owianą tajemnicą, nigdy nie tłumacząc nadmiernie swojej ręki. Wczesne zapowiedzi nigdy nie wychodzą w oczywisty lub oczekiwany sposób, a śmierci mogą być zachwycająco krwawe. Brutalna gra aktorska i taktyka straszenia mogą rozpraszać uwagę, ale jego innowacyjna struktura narracyjna To wyróżnia tę krwawą opowieść o czarownicy.


Pałac

Pałac

Scenarzysta/Reżyser Łukasz GentonInfluencer z Screenlife, twórca horroru, nazywa znalezione nagrania hitami takimi jak Dom piekielny LLC I Martwy strumień pamiętać. Cathy Marks wciela się w postać James, początkującej YouTuberki, która za radą swojego najlepszego przyjaciela Dasha wynajmuje nawiedzony francuski zamek (Coltron tran) w nadziei na stanie się viralem. James zostaje potajemnie zatrudniona jako gosposia Chateau, planując nagrywać vlog ze swojego pobytu tam w tajemnicy przed właścicielem domu. Oczywiście im dłużej James zostaje, tym bardziej odkrywa prawdę stojącą za tym miejscem: ci, którzy umierają na terenie posiadłości, są skazani na pozostanie tam w życiu pozagrobowym.

Przyjaźń Jamesa i Dasha jest ujmująca, rekompensując niektóre pułapki, które pojawiają się w horrorach influencerów. W szczególności, idzie daleko w humanizacji samolubnego protagonisty. Genton próbuje dalej przezwyciężyć tę przeszkodę, wprowadzając rodzinną traumę, coś, co wpływa na łuk Jamesa w drugiej połowie, chociaż jest to traktowane w znajomy, powierzchowny sposób. Oczywiście, celem Gentona jest po prostu dostarczenie zabawy, przerażającej, dobrej zabawy, a nie ponowne wynalezienie formatu found footage. Ci, którzy szukają właśnie tego, mogą to tutaj znaleźć, w dużej mierze dzięki uwodzicielskiemu samemu Chateau i pomysłowym ustawieniom kamery, które Genton wykorzystuje, aby ten nawiedzony dom sam w sobie był postacią. Ale tych zmęczonych podgatunkiem nie poruszą znajome pułapki formatu found footage, wywołujące chorobę lokomocyjną drżące kamery w częściach i we wszystkim.

Warto przeczytać!  Marvel Studios zapobiegło pojawieniu się Deadpoola w jednym z ostatnich programów Disney+

Dziwne kochanie

Dziwne kochanie

Jeden z najlepszych filmów gatunkowych roku, scenarzysta/reżyser JT Mollnera Dziwne kochanie wyświetlany osobiście na festiwalu przed premierą w przyszłym tygodniu, 23 sierpnia. To typ filmu, który najlepiej oglądać w ciemno, pełen zwrotów akcji i nieoczekiwanych objazdów, więc wiedz, że fabuła opowiada o wyczynach seryjnego mordercy, który być może spotkał godnego siebie przeciwnika. Mollner odważnie opowiada ich historię nieliniowo, ryzykowny ruch, który opłaca się z nawiązką dzięki wspaniałej parze głównych ról, oszałamiającej kinematografii 35 mm Giovanni Ribisi (tak, właśnie ten) i nieograniczony styl.

Willa Fitzgerald I Kyle Gallner wyrusz na pełną przemocy, ekscytującą grę w kotka i myszkę, która nie bierze jeńców – w tym widzów. Opowiedziana w sześciu rozdziałach i przedstawiona w nieuporządkowanej kolejności, Dziwne kochanie jest zaskakująco popularnym utworem, który cieszy się uznaniem publiczności To jest starannie zaplanowany i bogato zagrany. Mollner został niedawno ogłoszony scenarzystą Długi spaceri nie jest trudno zrozumieć dlaczego Dziwne kochanie. Jest brutalny, pełen zwrotów akcji i ekscytujący, więc nie przegap go, gdy ukaże się w przyszłym tygodniu.


Na zewnątrz jest zombie

Warto przeczytać!  Moana 2 żartuje, że przywraca jeden przerażający element z oryginalnego filmu Disneya z 2016 roku

Na zewnątrz jest zombie

Wielozadaniowy scenarzysta/reżyser/producent Michał Varrati przechodzi w meta z hiperspecyficznością Na zewnątrz jest zombie. Ben Bauer wciela się w podwójną rolęw pewnym sensie, jako gwiazda kultowego filmu o zombie i aktor, który go gra. Kiedy napalony zombie z filmu przedostaje się do realnego świata i zaczyna wkraczać w życie Bena w Los Angeles, fakty i fikcja zacierają się, a Ben zostaje wrzucony w egzystencjalny koszmar. Varrati bada skrzyżowanie tożsamości poprzez swojego głównego aktora, rozdartego między wyraźnie odrębnymi światami horroru i społecznością gejów w Los Angelespogłębianie meta-warstwy pogłębia, pojawiając się w roli lektora, jako reżyser kultowego filmu.

Na zewnątrz jest zombie układa stronę horroru w równaniu pełny wybitnych postaci, w tym Tiffany Shepis jako oficer Findlay, Brzoskwinie Chrystusi głosy Lori Cardille (George’a Romero Dzień Zmarłych) I Elżbieta Coffey (John Waters) Różowe flamingi I Kłopoty kobiet). Prześladujący zombie jest również odpowiednio świetny, ze szczególną sceną całowania, która sprawia, że ​​chcesz zobaczyć oryginalny kultowy film osadzony w nadrzędnej meta-historii. Ale Na zewnątrz jest zombiepomimo zawrotnego wyginania rzeczywistości, jest mniej horrorem, a bardziej wewnętrzną medytacją nad tożsamością. To, że poświęca więcej czasu na zmaganie się z przemysłową stroną tworzenia filmów i grupą przyjaciół Bena z Los Angeles, zmniejsza jego dostępność dla szerszy publiczność. To osobista historia opowiedziana z hiperspecyficznością i słabnącym uściskiem rzeczywistości, co czyni to wszystko jeszcze bardziej dezorientującym dla Bena i widza.


Bądźcie na bieżąco z kolejnymi relacjami od Popcorn Frights.


Źródło