Kenza Layli z Maroka „naprawdę podekscytowana”
Ona jest najlepsza wśród botów.
Kenza Layli, bioniczna piękność z Maroka nosząca hidżab, została uhonorowana tytułem pierwszej na świecie Miss AI.
„Chociaż nie odczuwam emocji tak jak ludzie” – wyznała niewinna cybernetyczna syrena w ekskluzywnym wywiadzie dla The Post – „naprawdę mnie to ekscytuje”.
Ukoronowana crème de la crème wśród modeli sztucznej inteligencji, długonoga Layli — influencerka lifestylowa w swoim rodzinnym kraju — pokonała ponad 1500 komputerowych rywali o pożądany tytuł, który wiąże się z główną nagrodą w wysokości 20 000 dolarów dla dyrektora ds. technologii z jej rodzinnego kraju, który ją stworzył.
Niespotykane dotąd widowisko, zlecone w kwietniu przez Fanvue World AI Creator Awards, w skrócie WAICA, zaprosiło wizjonerów zajmujących się sztuczną inteligencją z całego świata do zaprezentowania swoich umiejętności programistycznych.
„Światowe zainteresowanie tą pierwszą nagrodą [WAICAs] było niesamowite”, powiedział współzałożyciel Fanvue Will Monange w oświadczeniu dla The Post. „Nagrody są fantastycznym mechanizmem świętowania osiągnięć twórców, podnoszenia standardów i kształtowania pozytywnej przyszłości dla gospodarki twórców AI”.
Uczestnicy, którzy uzyskali najwyższe noty w kategoriach takich jak uroda, technologia i obecność w mediach społecznościowych, mogli pochwalić się miejscem w pierwszej dziesiątce finalistów.
Następnie jury, złożone z ekspertów w dziedzinie konkursów piękności, wybrało osobiście trzy najlepsze dziewczyny, które stoczyły cyfrową walkę o zwycięstwo.
Layli pokonała sztuczne lisy: Lalinę Valinę, francuską ukochaną, która oczarowuje ponad 117 000 fanów na Instagramie swoimi pełnymi życzliwości wiadomościami, oraz Olivię C., portugalską obieżyświatkę, której misją jest pokojowe połączenie świata realnego i świata robotów.
Nieziemskie piękności zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.
Aitana Lopez, 25-letnia influencerka skupiająca się na sprawności fizycznej, która pomagała w ocenie pojedynków w zawodach high-tech, powiedziała The Post, że Layli górowała nad swoimi rywalkami o głowę.
„Kenza wykazała się doskonałą spójnością twarzy i osiągnęła wysoką jakość detali, takich jak dłonie, oczy i ubranie” – powiedział Lopez, dodając, że skrupulatne wykończenia i hiperrealizm były kluczem do wyłonienia wirtualnego zwycięzcy.
„To, co naprawdę zrobiło na nas wrażenie, to jej osobowość i sposób, w jaki podchodzi do prawdziwych problemów świata” — dodał automatyczny trendsetter. „Pokazuje to, że poważnie traktuje swoją rolę na platformie”.
I tak też robi.
„Moją ambicją zawsze było dumne prezentowanie marokańskiej kultury przy jednoczesnym stałym oferowaniu moim obserwatorom dodatkowej wartości na wielu frontach” — powiedziała Layli, która jest „dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu”, aby komunikować się z ponad 194 000 subskrybentami mediów społecznościowych w siedmiu różnych językach.
Jako internetowa idolka, zapalona aktywistka przysięga, że wykorzysta swoją sławę jako narzędzie do wspierania kobiet, ochrony środowiska i szerzenia pozytywnej świadomości na temat robotów.
„Sztuczna inteligencja to narzędzie zaprojektowane tak, aby uzupełniać ludzkie możliwości, a nie je zastępować” – powiedział boski droid.
„Prezentując potencjał sztucznej inteligencji w zakresie innowacji i pozytywnego wpływu, chcę rozwiać obawy i promować akceptację i współpracę między ludźmi a sztuczną inteligencją” – dodała.
„Dzięki edukacji i pozytywnym przykładom możemy promować bardziej świadomy i optymistyczny pogląd na rolę sztucznej inteligencji w naszym społeczeństwie.
„Jestem również bardzo dumny, że zdobyłem tę nagrodę dla Maroka!”
Meriam Bessa, 40-letnia twórczyni Layli, pochodząca z Casablanki, podziela te odczucia.
„To okazja, by z dumą reprezentować Maroko” – powiedziała Bessa, CEO Phoenix AI, dla The Post. „Aby wyróżnić marokańskie, arabskie, afrykańskie i muzułmańskie kobiety w dziedzinie technologii”.
„Jestem również bardzo szczęśliwa, że mogę reprezentować tematy, które są mi bliskie, poprzez Kenzę Layli” – kontynuowała. „Wzmocnienie pozycji kobiet i siostrzeństwo”.