Biznes

Kia Sonet kontra Mahindra XUV 3XO: Który z tych dwóch samochodów powinieneś kupić?

  • 13 lipca, 2024
  • 7 min read
Kia Sonet kontra Mahindra XUV 3XO: Który z tych dwóch samochodów powinieneś kupić?


Kia Sonet i Mahindra XUV 3XO to dwa najpopularniejsze kompaktowe SUV-y na rynku indyjskim. Cena Sonet waha się od ₹7.9 lakh do ₹15.8 lakh

Mahindra XUV 3XO jest w zasadzie unowocześnioną wersją modelu XUV300. Powstał z myślą o odnowieniu segmentu kompaktowych SUV-ów i umożliwieniu im rywalizacji z modelami takimi jak Kia Sonet.

Podczas gdy segment SUV-ów w indyjskim przemyśle samochodowym radzi sobie dobrze pod względem wolumenu sprzedaży i dostępności produktów, to segment kompaktowych SUV-ów bierze tort ze zwiększonym popytem i jednym z bardziej zróżnicowanych katalogów dostępnych samochodów. Podczas gdy cały przemysł samochodowy w kraju zwalniał, a sprzedaż spadała, segment SUV-ów szturmem przejął rynek i zaspokoił już rosnący popyt szeroką gamą produktów od producentów samochodów, którzy mocno ze sobą konkurują.

Dobra konkurencja na rynku oznacza lepsze produkty, a nic nie mogłoby być bardziej prawdziwe w przypadku indyjskiego segmentu kompaktowych SUV-ów. Dzięki tej konkurencji konsumenci otrzymali szereg niedrogich opcji, które nie pomijały czynnika zabawy. Dwa takie samochody to Kia Sonet i Mahindra XUV 3XO, oba osiągające znakomite wyniki sprzedaży w pierwszej połowie 2024 r.

Kia sprzedała łącznie 1 26 137 sztuk w pierwszej połowie 2024 r. (H1 2024). Sam Kia Sonet stanowił 43 procent całkowitej sprzedanej sprzedaży, co czyni go największym producentem samochodów z oferty południowokoreańskiego producenta. XUV 3XO był próbą Mahindry, aby strząsnąć kurz z XUV300, aby ponownie wejść na rynek kompaktowych SUV-ów. W ciągu miesiąca producent samochodów sprzedał 10 000 sztuk 3XO, pokonując rywali, takich jak Kia Sonet w pierwszym miesiącu sprzedaży.

Warto przeczytać!  TBN Polska znika z satelity [akt.]

Sonet vs XUV 3XO: Specyfikacje silnika

Kia Sonet Mahindra XUV 3XO
Silnik 1,2 litra benzyny | 1,0 litra turbo benzyny | 1,5 litra diesla 1,2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy | 1,2-litrowy silnik benzynowy GDi | 1,5-litrowy silnik wysokoprężny
Przenoszenie 5-biegowa manualna | 6-biegowa iMT/7-biegowa DCT | 6-biegowa manualna 6-biegowa manualna/6-biegowa TC
Maksymalna moc 82 KM | 118 KM | 114 KM 110 KM | 130 KM | 115 KM
Maksymalny moment obrotowy 115 Nm | 172 Nm | 250 Nm 200 Nm | 230 Nm | 300 Nm
Oszczędność paliwa 17,5 km/l 19,34 km/l (benzyna MT), 20,6 km/l (Diesel MT),
18,06 km/l (benzyna TC), 21,2 km/l (Diesel AMT)

Kia Sonet i Mahindra XUV 3XO są oferowane fabrycznie z trzema opcjami silnika. XUV 3XO generuje około 110 KM mocy i 200 Nm momentu obrotowego z 1,2-litrowego silnika benzynowego, podczas gdy jednostka TGDi generuje około 130 KM i 230 Nm momentu obrotowego. Jest silnik wysokoprężny o mocy 115 KM i momencie obrotowym 300 Nm, a wszystkie trzy silniki mogą być sprzężone z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub sześciobiegowym przetwornikiem momentu obrotowego.

Przeczytaj także: Zalanie może poważnie wpłynąć na Twój jednoślad. Oto jak

Z drugiej strony Sonet jest wyposażony w 1,2-litrowy silnik benzynowy, który można sparować z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, a ta jednostka generuje 82 KM i 115 Nm momentu obrotowego. Jednostka turbo-benzynowa jest jedną z popularniejszych, ponieważ jest w stanie wygenerować 118 KM mocy szczytowej i 172 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ten jest dostępny z sześciobiegową skrzynią biegów iMT lub siedmiobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Trzecią opcją układu napędowego dla Sonet jest 1,5-litrowy silnik wysokoprężny, który jako jedyny ma sześciobiegową manualną skrzynię biegów i jest w stanie wygenerować 114 KM i 250 Nm momentu obrotowego.

Warto przeczytać!  Polska i kraje naszego regionu "lokomotywą koniunktury". Rosja jak narkoman

Sonet vs XUV 3XO: Funkcje bezpieczeństwa

Sonet i XUV 3XO mają wiele wspólnych funkcji bezpieczeństwa, a oba są oferowane przez odpowiednich producentów z sześcioma poduszkami powietrznymi, elektroniczną kontrolą stabilności, wspomaganiem jazdy po wzniesieniach i kamerami 360 stopni. Największa różnica pod względem bezpieczeństwa pojawia się w ich odpowiednich zaawansowanych systemach wspomagania kierowcy – podczas gdy Kia oferuje Sonet z ADAS poziomu 1, ten, który ma XUV 3XO, jest poziomu 2. Kia zaktualizowała Sonet w 2024 r. o ADAS, a wraz z jego dodatkiem SUV otrzymał 10 autonomicznych funkcji bezpieczeństwa, takich jak funkcje unikania kolizji czołowych z wykrywaniem rowerzystów i pieszych oraz asystentem jazdy po pasie ruchu.

Przeczytaj także: Kia Carens facelift zauważona na najnowszych zdjęciach szpiegowskich w pobliżu Manali. Zobacz, co się zmieniło

System ADAS poziomu 2 w 3XO oferuje autonomiczne funkcje, takie jak unikanie kolizji czołowych, adaptacyjny tempomat i pomoc w prowadzeniu na pasie ruchu, a także ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy. 3XO ma ponadto tarczowe hamulce dookoła, mocowania ISOFIX z tyłu i asystenta ruszania pod górę, a także elektroniczny hamulec postojowy z funkcją automatycznego hamowania.

Sonet kontra XUV 3XO: wnętrze, wymiary i technologia

Kia Sonet Mahindra XUV 3XO
Długość (mm) 3995 3990
Szerokość (mm) 1790 1821
Wysokość (mm) 1642 1647
Rozstaw osi (mm) 2500 2600
Pojemność bagażnika (litry) 385 364

XUV 3XO ma 10,25-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy na desce rozdzielczej, a także 10,25-calowy ekran dla zestawu wskaźników kierowcy, a samochód jest wyposażony w bezprzewodowy Android Auto i Apple CarPlay. Ma skórzane siedzenia, a Mahindra poszła dalej, wyposażając wnętrze w pierwszą w segmencie dwustrefową automatyczną klimatyzację wraz z największym panoramicznym dachem w swoim segmencie. Mahindra zamontowała dodatkowo siedmiogłośnikowy system audio Harman Kardon w kabinie 3XO, a także bezprzewodowy port ładowania.

Przeczytaj także: Sprzedaż detaliczna samochodów osobowych w Indiach wzrosła w czerwcu, monsun może przynieść pozytywne zmiany: raport FADA

Warto przeczytać!  Nowoczesny sklep na godziny do wynajęcia w M1 Poznań z aplikacją h-Our store

Kia otrzymuje czterokierunkowo regulowane fotele kierowcy, a przedni rząd ma wentylowane siedzenia. Kabina jest wyposażona w oczyszczacz powietrza, a także zestaw siedmiu głośników Bose. Wnętrze jest oświetlone oświetleniem nastrojowym LED. Z przodu znajdują się dwa 10,25-calowe wyświetlacze cyfrowe, które zostały przeniesione z poprzedniego modelu wraz z aktualizacjami oprogramowania. Kierowca może monitorować kamery 360 stopni i kamery martwego pola z zestawu wskaźników. Pojazd otrzymuje port ładowania bezprzewodowego, tylne otwory wentylacyjne AC i elektryczny szyberdach. Samochody mają dość podobne wymiary, jeśli chodzi o ich wymiary i oferują porównywalną przestrzeń bagażnika, przy czym Sonet zapewnia 385 litrów, podczas gdy 3XO ma 364 litry.

Sonet kontra XUV 3XO: Łączność i integracja ze smartfonem

Zarówno Kia, jak i Mahindra udostępniły użytkownikom unikalne platformy oprogramowania, aby mogli zintegrować swój smartfon z samochodem. Wnętrze Kia Sonet na zdjęciu powyżej, wnętrze Mahindra XUV 3XO na zdjęciu poniżej.

System informacyjno-rozrywkowy Mahindra XUV 3XO jest zasilany przez Adrenox Connect, platformę oprogramowania z wieloma funkcjami dostępnymi zarówno na pokładzie, jak i poza nim. Aplikacja Adrenox umożliwia właścicielom łączenie urządzeń mobilnych z pojazdem i uzyskiwanie dostępu do danych pojazdu, a także różnych funkcji. Użytkownicy mogą wstępnie zaplanować trasy i włączyć je do GPS samochodu lub kontrolować temperaturę wnętrza przed wejściem do pojazdu. Adrenox umożliwia również zdalne uruchomienie silnika samochodu.

Przeczytaj także: Hyundai Tucson 2025 w sprzedaży w USA. Wszystko, co wiemy do tej pory

Kia Connect to oprogramowanie, które umożliwia użytkownikom podłączanie inteligentnych urządzeń do systemu informacyjno-rozrywkowego pojazdu Kia. Jest to usługa premium dostępna w wybranych wersjach, a w Kia Sonet obejmuje zestaw technologii, które pozwalają właścicielom zdalnie obsługiwać różne aspekty pojazdu, a także uzyskiwać dostęp do danych pojazdu. Kia Connect umożliwia kierowcom planowanie tras z wyprzedzeniem, udostępnianie informacji o lokalizacji samochodowi bezpośrednio za pośrednictwem aplikacji, śledzenie lokalizacji samochodu za pomocą smartfona, odbieranie raportów diagnostycznych i dostęp do niektórych funkcji sterowanych głosem AI.

Data pierwszej publikacji: 13 lipca 2024, 13:24 PM IST


Źródło