Kia Sonet kontra Mahindra XUV 3XO: Który z tych dwóch samochodów powinieneś kupić?
Kia Sonet i Mahindra XUV 3XO to dwa najpopularniejsze kompaktowe SUV-y na rynku indyjskim. Cena Sonet waha się od ₹7.9 lakh do ₹15.8 lakh
…
- Kia Sonet i Mahindra XUV 3XO to dwa najpopularniejsze kompaktowe SUV-y na rynku indyjskim. Cena Sonet wynosi od ₹7,9 lakh do ₹15,8 lakh, podczas gdy cena 3XO mieści się w przedziale ₹7,5 lakh i 15,5 lakh, wszystkie ceny ex-showroom.
Podczas gdy segment SUV-ów w indyjskim przemyśle samochodowym radzi sobie dobrze pod względem wolumenu sprzedaży i dostępności produktów, to segment kompaktowych SUV-ów bierze tort ze zwiększonym popytem i jednym z bardziej zróżnicowanych katalogów dostępnych samochodów. Podczas gdy cały przemysł samochodowy w kraju zwalniał, a sprzedaż spadała, segment SUV-ów szturmem przejął rynek i zaspokoił już rosnący popyt szeroką gamą produktów od producentów samochodów, którzy mocno ze sobą konkurują.
Dobra konkurencja na rynku oznacza lepsze produkty, a nic nie mogłoby być bardziej prawdziwe w przypadku indyjskiego segmentu kompaktowych SUV-ów. Dzięki tej konkurencji konsumenci otrzymali szereg niedrogich opcji, które nie pomijały czynnika zabawy. Dwa takie samochody to Kia Sonet i Mahindra XUV 3XO, oba osiągające znakomite wyniki sprzedaży w pierwszej połowie 2024 r.
Kia sprzedała łącznie 1 26 137 sztuk w pierwszej połowie 2024 r. (H1 2024). Sam Kia Sonet stanowił 43 procent całkowitej sprzedanej sprzedaży, co czyni go największym producentem samochodów z oferty południowokoreańskiego producenta. XUV 3XO był próbą Mahindry, aby strząsnąć kurz z XUV300, aby ponownie wejść na rynek kompaktowych SUV-ów. W ciągu miesiąca producent samochodów sprzedał 10 000 sztuk 3XO, pokonując rywali, takich jak Kia Sonet w pierwszym miesiącu sprzedaży.
Sonet vs XUV 3XO: Specyfikacje silnika
Kia Sonet | Mahindra XUV 3XO | |
Silnik | 1,2 litra benzyny | 1,0 litra turbo benzyny | 1,5 litra diesla | 1,2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy | 1,2-litrowy silnik benzynowy GDi | 1,5-litrowy silnik wysokoprężny |
Przenoszenie | 5-biegowa manualna | 6-biegowa iMT/7-biegowa DCT | 6-biegowa manualna | 6-biegowa manualna/6-biegowa TC |
Maksymalna moc | 82 KM | 118 KM | 114 KM | 110 KM | 130 KM | 115 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 115 Nm | 172 Nm | 250 Nm | 200 Nm | 230 Nm | 300 Nm |
Oszczędność paliwa | 17,5 km/l | 19,34 km/l (benzyna MT), 20,6 km/l (Diesel MT), 18,06 km/l (benzyna TC), 21,2 km/l (Diesel AMT) |
Kia Sonet i Mahindra XUV 3XO są oferowane fabrycznie z trzema opcjami silnika. XUV 3XO generuje około 110 KM mocy i 200 Nm momentu obrotowego z 1,2-litrowego silnika benzynowego, podczas gdy jednostka TGDi generuje około 130 KM i 230 Nm momentu obrotowego. Jest silnik wysokoprężny o mocy 115 KM i momencie obrotowym 300 Nm, a wszystkie trzy silniki mogą być sprzężone z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub sześciobiegowym przetwornikiem momentu obrotowego.
Przeczytaj także: Zalanie może poważnie wpłynąć na Twój jednoślad. Oto jak
Z drugiej strony Sonet jest wyposażony w 1,2-litrowy silnik benzynowy, który można sparować z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, a ta jednostka generuje 82 KM i 115 Nm momentu obrotowego. Jednostka turbo-benzynowa jest jedną z popularniejszych, ponieważ jest w stanie wygenerować 118 KM mocy szczytowej i 172 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ten jest dostępny z sześciobiegową skrzynią biegów iMT lub siedmiobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Trzecią opcją układu napędowego dla Sonet jest 1,5-litrowy silnik wysokoprężny, który jako jedyny ma sześciobiegową manualną skrzynię biegów i jest w stanie wygenerować 114 KM i 250 Nm momentu obrotowego.
Sonet vs XUV 3XO: Funkcje bezpieczeństwa
Sonet i XUV 3XO mają wiele wspólnych funkcji bezpieczeństwa, a oba są oferowane przez odpowiednich producentów z sześcioma poduszkami powietrznymi, elektroniczną kontrolą stabilności, wspomaganiem jazdy po wzniesieniach i kamerami 360 stopni. Największa różnica pod względem bezpieczeństwa pojawia się w ich odpowiednich zaawansowanych systemach wspomagania kierowcy – podczas gdy Kia oferuje Sonet z ADAS poziomu 1, ten, który ma XUV 3XO, jest poziomu 2. Kia zaktualizowała Sonet w 2024 r. o ADAS, a wraz z jego dodatkiem SUV otrzymał 10 autonomicznych funkcji bezpieczeństwa, takich jak funkcje unikania kolizji czołowych z wykrywaniem rowerzystów i pieszych oraz asystentem jazdy po pasie ruchu.
Przeczytaj także: Kia Carens facelift zauważona na najnowszych zdjęciach szpiegowskich w pobliżu Manali. Zobacz, co się zmieniło
System ADAS poziomu 2 w 3XO oferuje autonomiczne funkcje, takie jak unikanie kolizji czołowych, adaptacyjny tempomat i pomoc w prowadzeniu na pasie ruchu, a także ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy. 3XO ma ponadto tarczowe hamulce dookoła, mocowania ISOFIX z tyłu i asystenta ruszania pod górę, a także elektroniczny hamulec postojowy z funkcją automatycznego hamowania.
Sonet kontra XUV 3XO: wnętrze, wymiary i technologia
Kia Sonet | Mahindra XUV 3XO | |
Długość (mm) | 3995 | 3990 |
Szerokość (mm) | 1790 | 1821 |
Wysokość (mm) | 1642 | 1647 |
Rozstaw osi (mm) | 2500 | 2600 |
Pojemność bagażnika (litry) | 385 | 364 |
XUV 3XO ma 10,25-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy na desce rozdzielczej, a także 10,25-calowy ekran dla zestawu wskaźników kierowcy, a samochód jest wyposażony w bezprzewodowy Android Auto i Apple CarPlay. Ma skórzane siedzenia, a Mahindra poszła dalej, wyposażając wnętrze w pierwszą w segmencie dwustrefową automatyczną klimatyzację wraz z największym panoramicznym dachem w swoim segmencie. Mahindra zamontowała dodatkowo siedmiogłośnikowy system audio Harman Kardon w kabinie 3XO, a także bezprzewodowy port ładowania.
Przeczytaj także: Sprzedaż detaliczna samochodów osobowych w Indiach wzrosła w czerwcu, monsun może przynieść pozytywne zmiany: raport FADA
Kia otrzymuje czterokierunkowo regulowane fotele kierowcy, a przedni rząd ma wentylowane siedzenia. Kabina jest wyposażona w oczyszczacz powietrza, a także zestaw siedmiu głośników Bose. Wnętrze jest oświetlone oświetleniem nastrojowym LED. Z przodu znajdują się dwa 10,25-calowe wyświetlacze cyfrowe, które zostały przeniesione z poprzedniego modelu wraz z aktualizacjami oprogramowania. Kierowca może monitorować kamery 360 stopni i kamery martwego pola z zestawu wskaźników. Pojazd otrzymuje port ładowania bezprzewodowego, tylne otwory wentylacyjne AC i elektryczny szyberdach. Samochody mają dość podobne wymiary, jeśli chodzi o ich wymiary i oferują porównywalną przestrzeń bagażnika, przy czym Sonet zapewnia 385 litrów, podczas gdy 3XO ma 364 litry.
Sonet kontra XUV 3XO: Łączność i integracja ze smartfonem
System informacyjno-rozrywkowy Mahindra XUV 3XO jest zasilany przez Adrenox Connect, platformę oprogramowania z wieloma funkcjami dostępnymi zarówno na pokładzie, jak i poza nim. Aplikacja Adrenox umożliwia właścicielom łączenie urządzeń mobilnych z pojazdem i uzyskiwanie dostępu do danych pojazdu, a także różnych funkcji. Użytkownicy mogą wstępnie zaplanować trasy i włączyć je do GPS samochodu lub kontrolować temperaturę wnętrza przed wejściem do pojazdu. Adrenox umożliwia również zdalne uruchomienie silnika samochodu.
Przeczytaj także: Hyundai Tucson 2025 w sprzedaży w USA. Wszystko, co wiemy do tej pory
Kia Connect to oprogramowanie, które umożliwia użytkownikom podłączanie inteligentnych urządzeń do systemu informacyjno-rozrywkowego pojazdu Kia. Jest to usługa premium dostępna w wybranych wersjach, a w Kia Sonet obejmuje zestaw technologii, które pozwalają właścicielom zdalnie obsługiwać różne aspekty pojazdu, a także uzyskiwać dostęp do danych pojazdu. Kia Connect umożliwia kierowcom planowanie tras z wyprzedzeniem, udostępnianie informacji o lokalizacji samochodowi bezpośrednio za pośrednictwem aplikacji, śledzenie lokalizacji samochodu za pomocą smartfona, odbieranie raportów diagnostycznych i dostęp do niektórych funkcji sterowanych głosem AI.
Data pierwszej publikacji: 13 lipca 2024, 13:24 PM IST