Kiedy moja rodzina opuściła Mississippi, aby podróżować po świecie, podzieliliśmy się naszą podróżą na TikToku. Ta odpowiedź uświadomiła mi, jak wiele osób jest chronionych.

• 11 marca, 2023
Kiedy moja rodzina opuściła Mississippi, aby podróżować po świecie, podzieliliśmy się naszą podróżą na TikToku.  Ta odpowiedź uświadomiła mi, jak wiele osób jest chronionych.

Tiffany Werner z rodziną.

Tiffany Werner to 42-letnia mama mieszkająca w McHenry w stanie Mississippi.Tiffany Werner

• Tiffany Werner, lat 42, rzadko miała okazję podróżować, gdy dorastała.

• W zeszłym roku Werner zabrała swoje dzieci na roczną podróż, aby dać im możliwość poznania świata.

• Oto historia tego, jak udokumentowała to wszystko na TikTok, jak powiedziała Charissie Cheong.

Ten esej, jak powiedziano, jest oparty na rozmowie z Tiffany Werner i został zredagowany pod kątem długości i przejrzystości.

Dorastając w Mississippi, gdzie mieszkałem przez całe życie, nie miałem zbyt wielu okazji do podróżowania poza Stany Zjednoczone.

Rodziny wokół mnie rzadko opuszczały kraj i spędzały większość wakacji w miejscach takich jak Floryda lub inne miejsca na wybrzeżu. Kiedy po raz pierwszy wyjechałam za granicę, miałam 30 lat i pojechałam z mamą z plecakiem do Europy na dwa tygodnie.

Nawet teraz większość ludzi, których znam, podczas wakacji wybiera wycieczki statkiem wycieczkowym, które trzymają się stosunkowo blisko Stanów Zjednoczonych, i przez jakiś czas moja rodzina też. W 2012 roku zabraliśmy dwójkę naszych dzieci, Reagana i Carsona, na rejsy do Meksyku i na Karaiby, ale potem w 2019 roku po raz pierwszy zabrałem je do Europy, żeby odwiedziły Paryż. Martwiłem się, że moje dzieci będą dorastać w schronisku i nigdy nie będą miały szansy zobaczyć świata, ponieważ wielu Amerykanów nie ma możliwości opuszczenia kraju.

Na początku 2022 roku podjąłem drastyczną decyzję o wyrzuceniu dzieci ze szkoły i podróżowaniu z nimi po całym świecie przez rok, rezerwując najtańsze loty, jakie mogłem znaleźć po drodze, jednocześnie radząc sobie z utrzymującymi się ograniczeniami w podróżowaniu spowodowanymi pandemią .

Warto przeczytać!  Nagrodzony Grammy artysta Lecrae o podróżach opartych na wierze i inspirowaniu się światem
Zdjęcie Wernera i jej dzieci

Werner i jej dwoje dzieci, Reagan (15) i Carlson (14).Tiffany Werner.

Naszym pierwszym przystankiem okazała się Gruzja, były kraj sowiecki, ze względu na dostępność lotów, a następnie odwiedziliśmy Malezję, Tajlandię, Turcję, Grecję i Włochy — zatrzymując się w każdym z tych miejsc na kilka miesięcy, aby naprawdę zanurzyć się w tamtejszej kulturze. Nie chcieliśmy być tylko wczasowiczami, chcieliśmy naprawdę poznać te miejsca.

Udokumentowałem nasze doświadczenia na TikTok, filmując miejsca, w których byliśmy i rzeczy, których dowiedzieliśmy się o miejscowej ludności, aby pokazać Amerykanom w domu, jak wspaniale może być, gdy można być elastycznym w podróżowaniu i wyjść poza schemat swoją własną kulturę.

Nasza rodzina była narażona na tak wiele nowych możliwości w każdym z krajów, które odwiedziliśmy

Mieliśmy wielkie szczęście, że mój mąż mógł pracować zdalnie podczas podróży, dzięki czemu mogliśmy utrzymywać się przez cały rok. Czuję, że w Ameryce tak wielu z nas jest związanych z pracą, ale praca zdalna zmieniła to dla nas i dała nam nowe możliwości poznawania świata.

Zacząłem publikować informacje o naszych podróżach na TikTok, ponieważ chciałem pokazać moim rodakom w Ameryce, jak niesamowite jest życie w innych krajach — zwłaszcza jedzenie. To było niesamowite mieć regularny dostęp do świeżych owoców i warzyw z małych targowisk w miejscach takich jak Malezja i Tajlandia, i smutno mi, że wróciłem do zakupów w Walmart teraz, kiedy wróciliśmy do domu.

Warto przeczytać!  Pokonaj tłumy: oto europejskie stolice, które oficjalnie odwiedzają najwięcej i najmniej turystów
Zdjęcie rodziny Wernera na motocyklu.

Rodzina Wernera w Bangkoku w Tajlandii.Tiffany Werner.

Moje dzieci też tęsknią za wieloma rzeczami związanymi z życiem za granicą. Uwielbiali jeździć na deskorolce i surfować po plażach, a kiedy byliśmy w Georgii, moja 15-letnia córka Reagan dostała pracę w kawiarni, co było dla niej niezwykłym osiągnięciem i pozwoliło jej zdobyć doświadczenie z pierwszej ręki, pracując w innym kraj.

Dowiedzieliśmy się wielu rzeczy o innych kulturach, które nas zszokowały. Kiedy Rosja napadła na Ukrainę w lutym zeszłego roku, byliśmy w Gruzji, która została najechana przez Rosję w 2008 roku. Miałem wtedy 28 lat i nie miałem pojęcia, że ​​to się w ogóle stało.

Myślę, że wielu młodych dorosłych z USA nie zwraca uwagi na to, co dzieje się w innych częściach świata. Oglądamy lokalne wiadomości i może trochę wiadomości ze świata, ale fakt, że byliśmy w Gruzji, gdzie obawy związane z wojną były bardzo realne, dał nam lepszy wgląd w sytuację, której inaczej moglibyśmy być bardziej nieświadomi. mogli nawet uczestniczyć w niektórych antywojennych protestach i wiecach.

Przykro mi, że wielu Amerykanów nie ma tak wielu okazji do podróżowania jak my

Kiedy widzowie w Ameryce oglądali moje TikToki, z komentarzy mogłem wywnioskować, że niektórzy ludzie wierzyli w wiele błędnych wyobrażeń na temat tego, jakie są inne kraje.

Warto przeczytać!  Oto 7 najlepszych miejsc w Europie, które oferują ośrodki all inclusive

Na przykład, kiedy zacząłem kręcić zdjęcia w Turcji, wielu komentatorów stwierdziło, że kraj ten jest niebezpieczny i że nie powinniśmy tam podróżować, ale myślę, że to przestarzały stereotyp, ponieważ Turcja jest bardzo popularnym miejscem na wakacje i my czuliśmy się całkowicie bezpiecznie, gdy tam byliśmy.

Kiedy byliśmy w Georgii, sporo osób powiedziało, że nie wiedziało, że Georgia to nazwa kraju, a nie tylko stan w USA. To dla mnie szokujące, że nie wiedzieli, gdzie jesteśmy geograficznie na świecie.

Jestem naprawdę zasmucony faktem, że w wielu innych częściach świata amerykański paszport symbolizuje wolność, a wielu ludzi chce tu przyjechać i doświadczyć życia. Jednak tak wielu Amerykanów w rzeczywistości nie ma możliwości opuszczenia kraju i podróżowania z powodu sytuacji ekonomicznej oraz faktu, że wielu z nas tak naprawdę nie ma paszportów.

Zdjęcie rodziny Wernera stojącej na moście.

Werner i jej rodzina w Tibilisi w Gruzji.Tiffany Werner.

Inni gonią za amerykańskim paszportem i amerykańskim snem, ale w samych Stanach Zjednoczonych ludzie naprawdę walczą o dobre życie i sami nie spełniają tego marzenia.

Dużo rozmyślałem, odkąd nasza rodzina wróciła do Stanów Zjednoczonych na początku tego roku. Przede wszystkim jestem bardzo wdzięczna, że ​​udało mi się wyciągnąć moje dzieci z ich bańki, gdzie mogły zobaczyć inne kultury, które prawdopodobnie niewielu nastolatków w Ameryce będzie miało okazję zobaczyć. Myślę, że dzięki temu jesteśmy teraz znacznie bardziej kulturalnymi ludźmi.

Aby uzyskać więcej podobnych historii, zapoznaj się z relacjami zespołu ds. kultury cyfrowej Insider tutaj.