Rozrywka

Kieran Culkin, Claire Danes o sukcesji, sezon 5, Związek Roman-Gerri – Różnorodność

  • 9 czerwca, 2023
  • 11 min read
Kieran Culkin, Claire Danes o sukcesji, sezon 5, Związek Roman-Gerri – Różnorodność


Kieran Culkin i Claire Danes pracowali razem nad niezależnym filmem Burra Steersa z 2002 roku, Igby Goes Down, w którym Culkin zagrał pogrążonego w lęku 17-letniego tytułowego bohatera nieco starszej od Danesa, towarzyszki z Manhattanu, Sookie Sapperstein. Po tych wszystkich latach Duńczyk jest wyraźnie w ciąży i rozmawiają jak starzy kumple o trudnościach związanych z nazwaniem jej trzeciego dziecka imieniem Hugh Dancy. „Cyrusie” doszliśmy dość łatwo. „Rowana”, o którą musieliśmy zaciekle walczyć. To jest niemożliwe – mówi.

Greg Swales za różnorodność

„Zdałem sobie sprawę, że film, który zrobiliśmy razem, to ponad połowa naszego życia temu” — mówi Culkin.

„Bardzo miło cię znowu widzieć” — odpowiada cierpko Danes — „w naszym wieku średnim”.

Ale ci dwaj aktorzy mają poważne sprawy do przedyskutowania, a Culkin w przekonujący sposób mówi Duńczykom, że jej program „Fleishman ma kłopoty” – a zwłaszcza jej portret Rachel – „pomógł mojemu małżeństwu”. W limitowanej serii Taffy Brodesser-Akner, grana przez Danes Rachel Fleishman wydaje się być karierowiczką byłą żoną Toby’ego Fleishmana (Jesse Eisenberg), z którym porzuciła ich dzieci. Ale tak właśnie się wydaje, dopóki perspektywa serialu nie zmieni się w niszczycielskim siódmym odcinku, kiedy zobaczysz wersję tej samej historii z punktu widzenia Rachel. Culkin mówi, że oglądał ten odcinek, w którym postać grana przez Danes trzykrotnie wykrzykuje swój ból.

A potem jest mały temat „Succession”, który zakończył się 28 maja. W finale serialu tragikomiczny bohater Culkina, Roman Roy, skończył sam w barze, popijając martini, a jego twarz dochodziła do siebie po pobiciu. Nie oglądając jeszcze tego odcinka, superfan „Succession”, Danes, wypytuje Culkina o to, kiedy dowiedział się, że twórca serialu, Jesse Armstrong, kończy dramat HBO; jak to było kręcić natychmiastowy, klasyczny trzeci odcinek sezonu, w którym patriarcha Logan Roy (Brian Cox) nagle umiera; i co na świecie działo się między Romanem i Gerrim (J. Smith-Cameron).

KIERAN CULKIN: Jakieś 22 lub więcej lat temu nakręciliśmy „Igby Goes Down”.

CLAIRE DUŃSKIE: To jest szalone. Ale naprawdę dobrze się bawiłem na tym filmie.

CULKIN: Ja też.

Duńczycy: Miałeś jednak cięższe podnoszenie. Niosłeś tę bestię.

CULKIN: Byłam przerażona. Wtedy po raz pierwszy zacząłem opracowywać jakikolwiek proces, który ostatecznie miałbym mieć. Burr Steers kazał mi przez wiele tygodni zapamiętywać cały scenariusz. Miałem w głowie kwestie wszystkich, zanim jeszcze zaczęliśmy próby.

Duńczycy: Wow.

CULKIN: I wahał się, czy mnie zatrudnić, ponieważ pracowałem jako dziecko, a on powiedział: „Aktorzy dziecięcy rozwijają naprawdę złe nawyki, które mają tendencję do kontynuowania w wieku dorosłym”.

Duńczycy: Przewrócić oczami! To znaczy, trochę rozumiem, ale myślę, że źli aktorzy mają złe nawyki.

CULKIN: Myślę, że byłem kiepskim aktorem dla dzieci.

Duńczycy: Nie, nie wierzę! Ani przez sekundę.

Warto przeczytać!  Katy Perry chce rzucić American Idol po tym, jak została „wrzucona pod autobus”

Więc kiedy zaczynałeś czwarty i ostatni sezon „Sukcesji”, czy byłeś świadomy, że to był finał?

CULKIN: Nie bardzo.

Duńczycy: Co to znaczy?

Greg Swales za różnorodność

CULKIN: To znaczy, że Jesse Armstrong, nasz showrunner i scenarzysta, nie wiedział. Powiedział mi przed rozpoczęciem sezonu, że myśli, że to koniec, ale nie wie. Właściwie przestałem pytać, co będzie później. I o to chodziło: podobało mi się. lubiłem nie wiedzieć! A potem w tym roku wspomniał, że może to być koniec, zanim zaczniemy kręcić, więc zacząłem zadawać mu pytania. Powiedział mi, co się dzieje z Loganem, i poprosiłem go, żeby wszystko zepsuł. I wyjaśnił mi cały sezon. A kiedy doszedł do końca, powiedziałem: „Cóż, wygląda na to, że to koniec programu”. A on mówi: „Tak, tak jest, prawda? Chociaż…” A potem po prostu zaczął mówić o tych wszystkich różnych pomysłach z głowy.

Duńczycy: Jest naprawdę dobrym pisarzem.

CULKIN: On jest. A on na to: „To po prostu wyleciało mi z głowy”. A potem po prostu rozbił niesamowity piąty sezon, a potem kolejny i kolejny.

Duńczycy: A potem ci ich odmówił.

CULKIN: Potem zaprzeczono. Przez cały czas trzymał nas w niepewności. Niektórzy z nas byli tak pewni, że nie będzie kolejnego sezonu. Sarah Snook przez cały czas, aż do samego końca, mówiła: „Będzie piąty sezon”. I miał bardzo jasne wyobrażenia o tym, co to było. Powiedział nam, że było to po tym, jak tabela przeczytała ostatni odcinek.

Duńczycy: Powiedział ci dlaczego?

CULKIN: Czuł, że historia jest kompletna, i twórczo to było to? Mówi: „Czuję, że to jest kompletne”. Czuję, że jest zadowolony jako pisarz.

Duńczycy: Kochałem wszystko, co robiłeś jako Roman. Jak nazywa cię twój tata?

CULKIN: Romulusa, czasami.

Greg Swales za różnorodność

Duńczycy: Pod koniec trzeciego sezonu, kiedy musisz stawić czoła swojemu ojcu, jesteś bardzo rozregulowany. Zaczyna się w samochodzie, a kiedy stajesz twarzą w twarz z nim w tym pokoju, to było po prostu bolesne. To było takie przejmujące. I naprawdę czułeś się jak przerażony dzieciak.

CULKIN: Dziecko.

Duńczycy: Byłeś takim dzieckiem, naprawdę. To było tak dobrze zrobione.

CULKIN: Zdaję sobie sprawę, że robię to teraz z jakiegoś powodu. Ilekroć muszę kręcić z Brianem, słyszę: „Tato, czuję się, jakbym miał 7 lat”. Potrafi być przerażającym facetem. Nie do mnie — mogę podejść do niego jak dorosły. Ale z jakiegoś powodu, z charakteru, czuję się, jakbym miał z nim 7 lat.

Duńczycy: Byłem tym zniesmaczony. A potem znowu, oczywiście, odcinek.

CULKIN: Odcinek, tak. Co było jak odcinek, kiedy to robiliśmy.

Duńczycy: Czy to?

CULKIN: Tak było. Sposób, w jaki drugi odcinek kończy się zaproszeniem Romana — wygląda na to, że Roman rzeczywiście pójdzie z tatą i zmierzy się z rodzeństwem. Ale to tak jakby na płocie. Sposób, w jaki zaczyna się ten odcinek, kiedy tata dzwoni do Romana i mówi: „Musisz zwolnić Gerri”, wydaje mi się, że Roman ma najgorszy dzień w swoim życiu zawodowym i być może jeden z najgorszych dni w swoim życiu. Nie ma pojęcia, jak źle się to skończy.

Warto przeczytać!  Nowe programy i filmy do obejrzenia w ten weekend: „Party Down” w Starz + More

Duńczycy: OK, więc możemy po prostu porozmawiać o Gerri przez chwilę? Zastanawiam się tylko, czy pisanie miało pełny sens z tego, co to było.

CULKIN: Nigdy nie zrobiłem. Ale wiedziałem, że to ma sens. Coś w moim brzuchu powiedziało: „Tak. to działa. Nie wiem, co to jest i dlaczego”. A gdybym spróbował to zidentyfikować, czuję, że Roman nie byłby w stanie tego zidentyfikować. Więc starałem się pozostać w ciemności. W pewnym sensie pomyślałem: „Kiedy serial się skończy, mogę to rozgryźć” — i nadal tego nie zrobiłem.

Duńczycy: To znaczy, myślę, że to Edyp. Przedstawienie jest takie zabawne. To ta mityczna cecha, a tata prosi cię o zabicie mamusi.

CULKIN: A potem muszę! Zostawiam mu okropną wiadomość głosową — nie wiem, czy ją usłyszał, czy nie. I nigdy się nie dowiem, myślę. I sposób, w jaki to kręciliśmy. To znaczy, jesteśmy na cholernej łodzi, zależnej od światła dziennego i musimy działać szybko. I tak nie robimy wielu prób, ale jest tak wiele poruszających kawałków, postaci i rzeczy, które dzieją się z każdą osobą. I to było po prostu coś w rodzaju „Go!” I nie myśl o tym za dużo. Nie mów o tym za dużo. Kiedy zacząłeś pracować nad „Fleishman Is in Trouble”, to był tylko miniserial – czy robiłeś to już wcześniej?

Duńczycy: Zrobiłem już trzy limitowane serie. I są twarde! Są najgorsze z obu – filmowe i epizodyczne. Nie masz historii, zaufania ani koleżeństwa, ale masz całą tę niepewność. A ułożenie takiej ilości materiału zajmuje wieczność. „Fleishman” był inny. Ale zrobiłem limitowaną serię zatytułowaną „The Essex Serpent”, w której byłem we wszystkim, a pod koniec byłem zdruzgotany. Moje ciało się rozpadało. Byłem wyczerpany. I byłem tym zdezorientowany, ponieważ muszę powiedzieć, że potrafię sobie poradzić z wieloma rzeczami i uważam się za dość odpornego. Z „Fleishmanem” znikam na dłuższą chwilę. Większość moich rzeczy pojawia się na końcu. I właściwie nakręciliśmy to na początku, z dziwnych powodów.

CULKIN: Czekaj, siódmy odcinek, który nakręciłeś na początku?

Duńczycy: Tak. I to było szalone, ponieważ kręciliśmy dokładnie te same sceny, ale z nieco innych punktów widzenia. Było to więc niesamowite ćwiczenie. A zmiany były dość dyskretne i dopracowane, co było bardziej interesujące i trudniejsze. Nigdy wcześniej nie grałam postaci widzianej przez kogoś innego — wersji tej osoby widzianej przez filtr zgorzkniałego męża. Grałem tylko autentyczną ekspresję rzeczy. Więc chodzenie tam iz powrotem było trochę dezorientujące.

Warto przeczytać!  Yellowstone „kończy się po piątym sezonie pośród sporów z Kevinem Costnerem”, mówią źródła

CULKIN: Dla mnie jako widza było to interesujące. I przysięgam, że ten program pomógł mojemu małżeństwu.

Duńczycy: Naprawdę?

CULKIN: Ja robię. W serialu jest linia, coś w rodzaju: „Jest punkt widzenia jednej osoby, a potem między nimi jest wrząca otchłań, a potem punkt widzenia drugiej osoby”. Kiedy to oglądałem, pomyślałem: „To jest jego perspektywa”. Ale „Daj spokój, Rachel – zwiększ trochę swoją grę! Przeżywasz ciężkie chwile, ale daj spokój, jesteś koszmarem dla tej rodziny. Dlatego ten odcinek tak mną wstrząsnął. Obejrzałam go już trzy razy i jest dla mnie miażdżący. Toby jest po prostu zupełnie nieświadomy. On po prostu nie słucha. Chciałem tylko powiedzieć: „Czy mógłbyś po prostu tam wejść, wyssać to i po prostu powiedzieć:„ Hej, naprawdę mi przykro, że przez to przechodzisz ”i po prostu posłuchać, czy coś?”

Duńczycy: Cóż, taki jest też zamysł powieści. I jest bardzo skuteczny. Mój najlepszy przyjaciel zaciągnął mnie do księgarni, kupił mi książkę i wsadził do torebki. I powiedział: „Musisz to przeczytać, ponieważ muszę z tobą porozmawiać o zakończeniu”. Robiłem powtórki do „Węża z Essex”, którego akcja toczy się w wiktoriańskiej Anglii. Byłam w gorsecie i to był mój setbook. Potem dostałem tę ofertę, co było dziwne. Jak trochę niesamowite. Taffy Brodesser-Akner, autorka powieści i serialu, wystawia na próbę cierpliwość czytelnika i widza. Przez chwilę jesteś w stagnacji Toby’ego. Po prostu słyszysz, jak narzeka. Już miałem się poddać, a potem dostałem tę ofertę i pomyślałem: „OK, cóż, chyba muszę przepchnąć się i skończyć”. A potem zostałem tak nagrodzony, ponieważ jest to tak szalone odkrycie, którego z pewnością nie przewidziałem. To znaczy, żeby być uczciwym wobec Toby’ego, nie jest w stanie zdać sobie sprawy, jaka jest krucha. Albo nie ma pojęcia, jaki jest poziom traumy.

CULKIN: Moja żona powiedziała, że ​​to najdokładniejszy obraz połogu, jaki widziała. To nie tylko bardzo zła historia narodzin. To jest trauma.

Duńczycy: Prawidłowy. To trauma, która została spotęgowana przez lata innych okropnych doświadczeń. Miała bardzo chwiejny fundament.

CULKIN: Wtedy faktycznie masz szansę, jako postać, wykrzyczeć to.

Duńczycy: Tak, to zrobiliśmy tylko w jednym ujęciu.

CULKIN: NIE!

Duńczycy: Taffy, jej praca i nasi reżyserzy tak mnie trzymali, że byłam bardzo… to znaczy, nie powiedziałabym, że to było radosne. Ale byłem zaręczony. I czułem, że naprawdę kochałem to, co próbowaliśmy razem zrobić. I była to rzeczywistość, która nie była tak często przedstawiana.

CULKIN: Zgodziłbym się. Nie widziałem czegoś takiego. To przychodzi. I chcę tylko powiedzieć, że to jedno z najwspanialszych przedstawień, jakie widziałem może w telewizji, ale prawdopodobnie kiedykolwiek.

Duńczycy: Kieranie, dziękuję.

CULKIN: Przestań doprowadzać mnie do płaczu. Przestanę oglądać twoje prace. Nienawidzę płakać, więc przestań! Przestań mnie tak ruszać.


Scenografia: Lucy Holt; Produkcja: Alexey Galetskiy/AGPNYC


Źródło