Technologia

Kierownictwo giganta technologicznego mówi pracownikom

  • 4 marca, 2023
  • 4 min read
Kierownictwo giganta technologicznego mówi pracownikom


Google Bard AI: Po ogłoszeniu Bard pracownicy Google kpili z firmy, a także z dyrektora generalnego Sundara Pichai i nazwali pierwszą publiczną prezentację Google „pośpieszną”, „nieudaną” i „nie-Google”. W czwartek podczas spotkania wszystkich członków kierownictwo Google odpowiedziało na pytania z Dory, wewnętrznego forum firmy, dotyczące najwyżej ocenianych kwestii związanych z priorytetami wokół Bard.

Zaktualizowano 4 marca 2023 r. | 18:50 IST

Google Bard AI to nie tylko wyszukiwanie: kierownictwo giganta technologicznego mówi pracownikom

Zdjęcie: iStock

Google, największa na świecie wyszukiwarka, uruchomiła w zeszłym miesiącu chatbota o nazwie Bard napędzanego sztuczną inteligencją (AI) w związku z trwającymi zwolnieniami giganta technologicznego. Po ogłoszeniu Bard pracownicy Google kpili z firmy, a także z dyrektora generalnego Sundara Pichai i nazwali pierwszą publiczną prezentację Google „pośpieszną”, „spartaczoną” i „nie-Google”.

W czwartek podczas spotkania wszystkich rąk kierownictwo Google odpowiedziało na pytania z Dory, wewnętrznego forum firmy, dotyczące najwyżej ocenianych kwestii związanych z priorytetami wokół Bard, zgodnie z dźwiękiem uzyskanym przez CNBC.

Warto zauważyć, że było to pierwsze spotkanie w całej firmie, odkąd pracownicy Google skrytykowali kierownictwo firmy, zwłaszcza dyrektora generalnego Sundara Pichai, za sposób, w jaki poradzili sobie z ogłoszeniem przez Barda rywalizacji z ChatGPT.

Warto przeczytać!  Po pierwsze, BBMP oferuje w Bengaluru badania przesiewowe noworodków pod kątem wrodzonych błędów metabolizmu

Jack Krawczyk, lider produktu Bard, przemawiając na debiutanckim spotkaniu w czwartek, odpowiedział na następujące pytanie Dory, które obejrzało CNBC.

Na spotkaniu dyrektorzy zostali zapytani według opinii CNBC: „Bard i ChatGPT to duże modele językowe, a nie modele wiedzy. Są świetni w generowaniu tekstu brzmiącego jak człowiek, ale nie są dobrzy w upewnianiu się, że ich tekst jest oparty na faktach. Dlaczego uważamy, że pierwszą dużą aplikacją powinna być wyszukiwarka, której istotą jest znajdowanie prawdziwych informacji?

„Chcę tylko, żeby było jasne: Bard to nie poszukiwanie” — odpowiedział Krawczyk.

„To eksperyment, który jest wspólną usługą AI, o której rozmawialiśmy” – powiedział Krawczyk.

„Magia, którą odnajdujemy w używaniu produktu, polega na byciu kreatywnym towarzyszem, który pomaga ci być świecą zapłonową dla wyobraźni, odkrywać swoją ciekawość itp.” – dodał dalej.

Krawczyk wyjaśnił: „nie możemy powstrzymać użytkowników przed próbami używania go jak wyszukiwania”.

Powiedział ponadto, że Google nadal obsługuje osoby, które chcą go używać do wyszukiwania, wskazując, że firma zbudowała nową funkcję do użytku wewnętrznego o nazwie „Wyszukaj”. „Będziemy starać się lepiej generować powiązane zapytania, a także przekazywać użytkownikom nasze zaufanie”, powiedział Krawczyk, dodając, że użytkownicy zobaczą zakładkę z napisem „wyświetl inne wersje robocze”, która odwróci uwagę ludzi z wyników podobnych do wyszukiwania.

Warto przeczytać!  Plotki na temat iPhone'a 15: data premiery, cena, specyfikacje i więcej prognoz

„Ale jeśli chcesz wziąć udział w podróżach zorientowanych na wyszukiwanie, mamy już produkt do tego celu — nazywa się to wyszukiwaniem” — stwierdził.

Na podstawie tego, co pracownicy powiedzieli CNBC i wewnętrznych memów, które krążyły w ostatnich tygodniach, próba oddzielenia Barda od wyszukiwania wydawała się oznaczać zwrot w początkowej strategii. Jednak w ogłoszeniu Bard kierownictwo Google wielokrotnie powtarzało, że technologia, którą rozwija wewnętrznie, może zintegrować się z wyszukiwaniem.

Kilku pracowników Google, którzy prosili o zachowanie anonimowości, powiedziało CNBC, że niespójne odpowiedzi kierownictwa doprowadziły do ​​większego zamieszania.

W ogłoszeniu Google z zeszłego miesiąca kilka razy wspomniano o wyszukiwaniu. „Pracujemy nad wprowadzeniem najnowszych ulepszeń sztucznej inteligencji do naszych produktów, zaczynając od wyszukiwania” — napisała firma w poście na blogu.


Źródło