Marketing

Kierownictwo napojów i analitycy giełdowi optymistycznie podchodzą do wzrostu cen CSD w 2023 r.

  • 12 stycznia, 2023
  • 9 min read
Kierownictwo napojów i analitycy giełdowi optymistycznie podchodzą do wzrostu cen CSD w 2023 r.


Analitycy przewidują, że „zdecydowana większość wzrostu przychodów” będzie wynikać z cen.

Tom może być „dużym tematem” do końca roku, mówi jeden z analityków.

Wielkim wydarzeniem 2022 roku była zaskakująco niska elastyczność cenowa napojów gazowanych w USA, ponieważ producenci podnieśli ceny, aby zrekompensować niekontrolowane koszty wszystkiego, od robocizny po opakowanie. Według ostatnich danych Nielsena opublikowanych przez Goldman Sachs, w zeszłym roku w handlu detalicznym ceny CSD wzrosły o prawie +14,8%, zwiększając sprzedaż w dolarach o ponad +13,4%. Wolumen spadł zaledwie o -1,4%, ponieważ konsumenci, z nadmiarem gotówki zgromadzonej podczas blokad związanych z pandemią i rządowymi płatnościami stymulacyjnymi, w większości wchłonęli wyższe ceny. Pytanie na rok 2023 brzmi: jak długo utrzyma się to silniejsze niż zwykle środowisko cenowe? Czy w tym roku wolumen przybierze niezdrowy obrót? Podczas grudniowych wywiadów na scenie podczas grudniowej konferencji Beverage Digest Future Smarts rozlewnie, analitycy giełdowi z sektora napojów i dyrektorzy marek przedstawili swoje opinie na temat tego, czego można się spodziewać w tym roku, jeśli chodzi o koszty produkcji, ceny i reakcje konsumentów. Poniżej znajduje się streszczenie ich poglądów, które zostały zredagowane lub sparafrazowane dla jasności i przestrzeni.

Troya Taylora

Troy Taylor, prezes i dyrektor generalny Coca-Cola Beverages Florida

O presji kosztowej
Rynek pracy będzie nadal trudny, a sposób, w jaki sobie z nim radzisz, dotyczy ustalania cen w odniesieniu do naszych napojów, ale także tego, jak inwestujemy w naszą działalność, aby być mniej zależnym od niektórych rodzajów siły roboczej. I tu wkracza automatyzacja. Przemysł napojów przez długi czas był dość leniwy, jeśli chodzi o ceny, i myślę, że wciąż mamy trochę miejsca na rozwój, jeśli chodzi o upewnienie się, że odpowiednio ustalamy ceny naszych napojów.

O równowadze między stawką a mieszanką
Zawsze staramy się mieć pozytywny algorytm, jeśli chodzi o udostępnianie i transakcje, ale jest to algorytm, w którym staramy się być jak najbardziej zrównoważony. Oczywiście nie chcesz szaleć z szybkością. Chcesz zobaczyć, co rynek może znieść, i jest oczywiście wiele sposobów, aby sobie z tym poradzić. Częścią tego zawsze będą działania promocyjne i dywersyfikacja pakietów. Następnie jako rozlewnie musimy upewnić się, że jesteśmy wydajni i skuteczni w naszych codziennych operacjach, takich jak magazyn, dostawy, merchandising.

O działalności promocyjnej
Nadal będziesz widzieć mniej działań promocyjnych. Wszyscy pytają: „Kto pierwszy mrugnie?” Myślę, że to nie jest kwestia tego, kto pierwszy mrugnie. Wszyscy staliśmy się mądrzejsi, jeśli chodzi o zaspokajanie potrzeb konsumentów w opłacalny i efektywny kosztowo sposób, jeśli chodzi o bycie lepszymi operatorami. Czy działania promocyjne kiedyś znikną? To część branży CPG. Każdy CPG prowadzi działalność promocyjną. Głębokość tego, jego częstotliwość będzie się nadal zmieniać. Wszyscy mamy lepszą dyscyplinę, więc nie sądzę, abyście zobaczyli częstotliwość działań promocyjnych w naszej branży

Perspektywy dalszego wzrostu cen
Ma jeszcze trochę nóg, prawda? Ale myślę, że nogi są również naszym stałym priorytetem w dywersyfikacji opakowań, takich jak 1,25-litrowe, eleganckie puszki, minikany, wszystkie z nich. To, jak sobie z tym poradzimy, będzie dyktować nasz RGM [revenue growth
management] możliwości. Będzie się trzymał przez jakiś czas. Jest tam od kilku lat.

Tima Tranta

Tim Trant, dyrektor generalny G&J Pepsi-Cola Bottlers

O presji kosztowej
Największym wyzwaniem jest niepewność co do kosztów towarów i nakładów. Paliwo spada, ceny ropy za baryłkę spadły. Olej napędowy – brak podaży – nie spadł tak bardzo. I to jest zmartwienie. The [Russia-Ukraine] tocząca się wojna, susze, huragany, tornada i powodzie. Wszystkie te rzeczy mają wpływ na uprawy, na transport międzynarodowy i krajowy. Brak sterowników CDL. Staramy się dostarczać pojazdy na czas. Wszystkie te zmienne łączą się w całość. Jestem pod niewiarygodnym wrażeniem całej branży, że pod koniec dnia tworzycie, dystrybuujecie i sprzedajecie miliony, miliony skrzynek. A to, czego potrzeba, aby przejść przez cały system łańcucha dostaw, do sklepu i do rąk konsumentów, jest imponujące. Po prostu musimy być na palcach. Musimy umieć się dostosować.

O równowadze między stawką a mieszanką
Dziś zdecydowanie bardziej rate niż mix. W przeszłości zawsze miałeś stawkę za jedną porcję, aby naprawdę wytrzymać cały dzień, a także usługi gastronomiczne na miejscu. Nie było tak dużego kursu na wynos, ale dziś jest dużo na wynos. W tym również zmiany miksu. W czasie pandemii, lub jak to nazywa wiele osób, „kandemicznej”, nie wiedzieliśmy nawet, że konsumenci chcą sięgać, powiedzmy, po pół litra tak bardzo jak oni. I nagle zmieniają się, drastycznie. A potem sprzedawcy detaliczni oferują je coraz częściej. Miałeś też zapasy. Jako ci [recede] poprawi to mix w porównaniu z samą stawką. Więc samo się zrównoważy.

O akceptacji przez konsumentów wyższych cen
Zaczyna się od muskularnych, kultowych marek. Kiedy już to masz, jak stworzyć odpowiedni marketing, zarówno krajowy, jak i lokalny, a także przeprowadzić go w sklepach. Konsumenci zawsze szukają wartości. Nawet najwyższa cena w dużym formacie to wciąż 0,50 dolara za puszkę.

Perspektywy dalszego wzrostu cen
To będzie kontynuowane.
[Bottlers] nadal muszą pokrywać koszty. Ceny wzrosły, ale nadal jest przystępny. Ale jest to coś, co będzie uważnie obserwowane.

O planowaniu skrętu
Konsumenci chcą mieć wybór w zakresie marki, opakowania, innowacji. Zaplanujemy to daleko, a potem upewnimy się, że mamy ewentualną zmianę za grosze. Osoby o średnich i wysokich zarobkach być może nie są tak dotknięte [by higher
prices]. Ale dla kupujących o niskich dochodach zadłużenie z tytułu kart kredytowych rośnie, a oszczędności spadają. Obserwujemy to uważnie i naprawdę balansujemy, a nie ukołysamy się do snu, że wszyscy są w porządku. I upewnij się, że mają wartość, czy to w kanale, w którym kupują, czy w pakietach, które oferujemy.

Andrzeja Archambaulta

Andrew Archambault, prezes handlowy Keurig Dr Pepper.

O równowadze między stawką a mieszanką
W ciągu ostatnich trzech lat ceny CSD uległy znacznemu przyspieszeniu, ale w rzeczywistości są dość racjonalne i zgodne. Mieszanka pakietów jest ważna, aby zapewnić konsumentom pakiety w każdym przedziale cenowym, a także ma kluczowe znaczenie dla naszego myślenia o biznesie i upewnienia się, że zawsze istnieje opcja.

W programie Outlook środowiska cenowego
Jesteśmy na stabilnym, ale zdrowym poziomie cen na rynku, a nasze dane wskazują, że połączenie wzrostu dolara detalicznego i wzrostu cen nadal utrzymuje się na wysokim poziomie.

Kaumil Gajrawala, Nik Modi, Bonnie Herzog

ANALITYCY WALL STREET O PERSPEKTYWACH WZROSTU CEN

Kaumil Gajrawala, dyrektor zarządzający Credit Suisse
Gdyby ktokolwiek z nas powiedział trzy lata temu, że spodziewamy się +15% ceny przy zerowym wolumenie, zostałby wyśmiany ze sceny. Myślę, że będziemy nadal rozwijać średnie i niskie jednocyfrowe ceny. Będziesz miał efekt przeniesienia na rok 23, który prawdopodobnie jest duży, ponieważ tegoroczne podwyżki cen przenoszą się na następny rok. Będzie dużo więcej o miksie i głośności, gdy wyjdziemy poza drugą połowę 23 roku, patrząc w przyszłość. W rzeczywistości wolumen będzie prawdopodobnie głównym tematem o tej porze w przyszłym roku z powodu tego, co wiemy, że jest dużą inflacją kosztów.

Bonnie Herzog, dyrektor zarządzająca Goldman Sachs
Na rynku pojawiły się bezprecedensowe poziomy cen. Najbardziej zachęca nas to, że przez większość czasu wydaje się, że to się trzyma. Widzieliśmy bardzo ograniczoną elastyczność w zakresie obniżek cen lub cen kosztów. Jesteśmy tym zachęceni. Konsument był dość odporny, ale wiele z tych cen musiało trafić na rynek tylko po to, by zrównoważyć inflacyjne akcenty, z którymi wszyscy się borykają. Spodziewamy się, że te wysokie ceny będą się utrzymywać i być może nieco więcej zostanie wprowadzonych na rynek. Zdecydowana większość wzrostu przychodów będzie nadal wynikać z cen, ale z pewnością obserwujemy każdy wolumen. Widzieliście najnowsze kwartalne wyniki, według których Pepsi naprawdę zarobiła większość swojej górnej linii na mieszance cen. Praktycznie żadnego wolumenu, trochę większy wolumen wychodzący z Coca-Cola Company. Ponownie, jest to coś, co będziemy monitorować w przyszłości.

Nik Modi, dyrektor zarządzający RBC Capital Markets
Kategoria przez wiele lat była w deflacji. Jest dużo [pricing] nadrobić zaległości, które muszą się wydarzyć. Zrobiłem tylko szybką matematykę. Mając teraz 24 opakowania, możesz kupić Pepsi, Dr Pepper, Coca-Colę za około 64 centy za puszkę. To całkiem dobra wartość. Nadal dość tanio. Następnie pomyśl o zamianie. Gdybym chciał kupić tuzin pączków z Dunkin’ Donuts, kosztowałoby to blisko 90 centów za pączka. Masz dużo kawy za 1,50 $ za naprawdę kiepską filiżankę kawy i musiałem ją sam nalać. Kiedy myślisz o zamianie, w tej kategorii wciąż jest dużo wartości. Kategoria, ogólnie rzecz biorąc, może wyceniać powyżej inflacji. Tak musimy o tym myśleć. Musimy nadrobić te dwie stracone dekady. Wszyscy byli bardzo, bardzo niegrzeczni, więc jest wiele do nadrobienia w tej kategorii. Następnie myślisz o wszystkich możliwościach związanych ze wszystkimi nowymi rozmiarami opakowań, które się pojawiają. To tylko zwiększa potencjał ustalania cen powyżej inflacji.


Źródło

Warto przeczytać!  Potęga influencer marketingu na Instagramie: jak dotrzeć do docelowych odbiorców