Rozrywka

Kierownictwo Netflix odrzuciło „The Shrouds” Davida Cronenberga

  • 21 maja, 2024
  • 3 min read
Kierownictwo Netflix odrzuciło „The Shrouds” Davida Cronenberga


David Cronenberg opowiedział więcej o planowaniu swojego filmu Całuny dyrektorom Netflix jako serialowi telewizyjnemu, którzy zgodzili się na napisanie pierwszego odcinka przed odrzuceniem projektu reżysera.

Dramat science-fiction, który wyemitowano w Cannes przy trzy i pół minutowym aplauzie, zanim Cronenberg przemówił do publiczności, opowiada historię Karsha (Vincent Cassel), wybitnego biznesmena i wdowca, który nie może się pocieszyć po śmierci żony ( Diane Kruger) wymyśla rewolucyjną i kontrowersyjną technologię, która umożliwia żywym monitorowanie rozkładu bliskich zmarłych w ich grobach.

Cronenberg przemawiał we wtorek na konferencji prasowej poświęconej filmowi w Cannes, wyjaśniając, jak wyobraża sobie tę historię jako serial. Poleciał do Los Angeles, aby porozmawiać z dwoma dyrektorami Netflixa, którzy sfinansowali napisanie pierwszego odcinka – który im się bardzo spodobał. Jednak po drugiej nie chcieli już iść dalej.

„Powiedzieli – i jest to stwierdzenie bardzo hollywoodzkie – «To nie jest to, w czym zakochaliśmy się w tym pokoju»” – powiedział Cronenberg. „Później poczułem, że w tym pokoju zakochali się we mnie, co bardzo mi pochlebiało, ale nie w scenariuszu. „Czułem, że nie mogę pozwolić temu umrzeć. Zobaczmy, czy uda nam się zamienić to w film… Mógłby to być serial, ale nie musi”.

Warto przeczytać!  Scarlett Johansson czuła się beznadziejnie po tym, jak straciła swoją wymarzoną rolę na rzecz Sandry Bullock

Cronenberg wspomniał, jak głęboko jego własne życie wpłynęło na historię po stracie ukochanej żony Carolyn, która zmarła na raka, podobnie jak postać Cassela. Niektórych zaostrzonych krytyków jego filmu nazwał „ignorantami” i „głupiami”, ponieważ nie zwracali uwagi na element, jaki odgrywa w nim spisek. Całuny. „Jeśli tak jak ja jesteś ateistą i nie wierzysz w życie pozagrobowe, to czyjaś śmierć nie ma sensu… Ludziom bardzo trudno jest żyć bez sensu” – stwierdził.

„Jednym ze sposobów na nadanie znaczenia, gdy być może go nie ma, jest wymyślenie teorii, spisku, który wyjaśnia, dlaczego dana osoba zmarła… Czymkolwiek jest ten spisek, daje ci poczucie wiedzy i mocy, których potrzebujesz wiedzieć coś, czego nie wiedzą inni. To daje Ci siłę. Ci bardzo głupi dziennikarze, którzy tego nie widzieli, miał w tym jakiś cel. Można by pomyśleć, że to nie działa, to jedno, ale dla mnie jako filmowca niezauważenie tego jest problemem”.

Cronenberg opowiedział nawet o tym, jak technologia przedstawiona w jego filmie została napisana tak, aby była realistyczna w dzisiejszym świecie: „Technologia istnieje już teraz… Można by to zrobić, gdyby ktoś naprawdę chciał to zrobić”.

Warto przeczytać!  Reese Witherspoon i Jim Toth spędzili ze sobą „mniej czasu” w tym roku

Zarówno Kruger, jak i Cassel chwalili Cronenberga za jego styl reżyserski i mówili, jak bardzo byli poruszeni bliskością emocji w filmie. Całuny odzwierciedlał zmagania się Cronenberga ze stratą żony. W wywiadzie z Reporter z Hollywoodniemiecka aktorka stwierdziła, że ​​film „zmusił mnie do zastanowienia się nad własną śmiertelnością”.

W rolach drugoplanowych w filmie występują Guy Pearce, Sandrine Holt i Elizabeth Saunders.

To siódmy film Cronenberga konkursowy w Cannes, a styl body horroru, którego był pionierem, rzuca długi cień na bulwar Croisette. Laureatka Złotej Palmy 2021 Julii Ducournau Tytan jest bezpośrednio inspirowany Cronenbergiem, podobnie jak Coralie Fargeat Substancjajeden z najgorętszych tegorocznych tytułów konkursowych, w którym występują Demi Moore, Dennis Quaid i Margaret Qualley.


Źródło