Marketing

Kierujący technologią liderzy biznesu B2B oceniają siłę marki online B2B jako ważniejszą od Covid-19

  • 6 lutego, 2023
  • 4 min read
Kierujący technologią liderzy biznesu B2B oceniają siłę marki online B2B jako ważniejszą od Covid-19


Gloucestershire, Wielka Brytania, 30 stycznia 2023 r. – Ostatnie badanie przeprowadzone przez agencję marketingu technologicznego Motion Marketing pokazuje, że 67% firm informatycznych i 63% firm produkcyjnych i inżynieryjnych teraz postrzegają swoją cyfrową markę online jako ważniejszą niż przed Covid-19.

Badanie przeprowadzone wśród 300 decydentów wyższego szczebla w Wielkiej Brytanii w sektorach IT, produkcyjnym i inżynieryjnym pokazuje, że liderzy biznesowi nie tylko uważają, że jest to ważniejsze niż 3 lata temu, ale 81% firm IT i 74% firm produkcyjnych i inżynieryjnych uważa również, że identyfikacja wizualna ma duży wpływ na koszt tego, co sprzedają. Podkreśla to znaczenie silnej marki w przestrzeni technologicznej marketingu B2B, która jest niezbędna do maksymalizacji wartości sprzedaży.

Co ciekawe, chociaż znaczenie marki jest wyraźnie rozpoznawane, bardzo niewiele organizacji wykorzystało profesjonalną markę do stworzenia swojej marki. Tylko 14% firm IT i 9% firm produkcyjnych/inżynieryjnych korzystało z usług profesjonalnej marki firmy do rozwijania swojej markiprzy czym 43% i 48% zostało stworzonych przez osobę nie nastawioną na kreatywność w organizacji lub marka została uznana za „pamiątkę rodzinną”.

Warto przeczytać!  Swiss Re Marketing Mix (4P) i strategia marketingowa

Kolejna ważna uwaga była taka mniej niż jedna trzecia korespondentów uważała, że ​​ich marka zapewnia im przewagę konkurencyjnąpozostałe 69% uważa, że ​​marka jest mniej konkurencyjna lub równa, ale w czasach, gdy cyfrową markę można stosunkowo szybko i tanio zmienić, może to być stracona szansa.

Matt Jupp, starszy konsultant ds. marketingu w firmie Motion Marketing, specjalizującej się w technologiach

„Jednym z głównych powodów, dla których przeprowadziliśmy ankietę, była kwalifikacja tego, co zaobserwowaliśmy w różnych branżach. Najwyraźniej Covid-19 zmienił kształt sprzedaży i marketingu, a docelowi odbiorcy zostali zmuszeni do zmiany sposobu, w jaki badają i angażują się w poszukiwanie rozwiązania. Treści online stały się ważniejsze w miarę tworzenia się nowych nawyków, a marka cyfrowa ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego rozpowszechniania tych treści. Coraz więcej klientów dostrzega ten fakt i aktywnie promuje swoją markę. W epoce cyfrowej jest to opłacalny sposób na zmniejszanie barier sprzedaży, zdobywanie przewagi konkurencyjnej, zwiększanie wartości sprzedaży i otwieranie nowych możliwości”.

Badanie pokazuje również, jak ważna dla uzyskania najlepszych wyników jest współpraca z niszową agencją branżową, podkreślając, że firmy korzystające z wyspecjalizowanych w branży agencji marketingowych uzyskują więcej potencjalnych klientów i są wyżej oceniane pod względem zrozumienia rozwiązań technologicznych i komunikatów.

Warto przeczytać!  Opowiadanie historii poprzez sztukę: Rohan Rakhit to wszechstronnie utalentowany, twórczy podnoszący na duchu parkiety i społeczności - Muzyka

Nowe niezależne badanie zostało zakończone przez Sapio Research dla Motion Marketing. 150 respondentów pracujących w sektorze IT i 150 w firmach produkcyjnych i inżynieryjnych w Wielkiej Brytanii.

Ankiety wypełniane przez: Właścicieli, CxO, Dyrektorów Sprzedaży, Dyrektorów Marketingu i innych szefów działów. Firmy różnej wielkości, od MŚP do firm zatrudniających do 750 pracowników i ponad 500 mln GBP w rocznym obrocie.

O marketingu ruchu

Motion Marketing to niszowa agencja marketingowa, która ma 50% klientów z branży IT i 50% klientów z branży produkcyjnej i inżynieryjnej. Wielu członków naszego zespołu ma wykształcenie techniczne i doświadczenie, żyjemy i oddychamy technologią, od strategii, przez kreatywność, po tworzenie treści. Nasi klienci zajmują się bezpieczeństwem cybernetycznym, transformacją cyfrową, sztuczną inteligencją, IoT, IIoT, Przemysłem 4.0, nauką o danych, łącznością i nie tylko. Dostarczamy pełną obsługę marketingową, od marki, przez stronę internetową, po ukierunkowane kampanie. Marketing przychodzący, wychodzący i oparty na kontach. Mieszanka marketingowa jest inna dla każdego klienta, ale zawsze potrzebna jest mieszanka, aby odnieść sukces.


Źródło