Biznes

Klasa biznes: Nowa bitwa na niebie nad Indiami

  • 12 sierpnia, 2024
  • 5 min read
Klasa biznes: Nowa bitwa na niebie nad Indiami


Rynek lotniczy Indii jest trzecim co do wielkości na świecie. Indyjskie linie lotnicze — Air India, IndiGo i Akasa Air — mają ponad tysiąc samolotów, które jeszcze nie zostały dostarczone, co wyraźnie wskazuje, że rynek krajowy będzie rósł w nadchodzących latach.

Wraz z ciągłym wzrostem ruchu lotniczego, aspiracje indyjskich pasażerów do podróżowania w większym komforcie również rosną. Pasażerowie decydują się teraz na podróżowanie w większym stylu i komforcie, a wielu z nich woli również latać w klasie biznes.

Do zeszłego tygodnia Air India i Vistara zajmowały czołowe pozycje pod względem oferowania pasażerom miejsc w klasie biznesowej zarówno na lotach międzynarodowych, jak i krajowych. Jednak największa linia lotnicza Indii pod względem udziału w rynku i wielkości floty, IndiGo, również dołączyła do tej partii.

W zeszłym tygodniu IndiGo ogłosiło wprowadzenie „IndiGoStretch”, szytego na miarę produktu biznesowego. Od połowy listopada pasażerowie IndiGo będą mogli korzystać z miejsc w klasie biznesowej. W początkowej fazie siedzenia będą dostępne w około 12 samolotach łączących Delhi z innymi miastami metra.

Porównanie: Air India kontra Indigo

Linie lotnicze IndiGo wybrały fotele rozkładane R5 firmy Recaro Aircraft Seating, natomiast linie lotnicze Air India korzystają z foteli Collins Aerospace MiQ.

Jedną z głównych różnic między siedzeniami oferowanymi przez IndiGo i Air India jest konfiguracja siedzeń. Podczas gdy IndiGo Stretch będzie dostępny w samolotach A321NEO z konfiguracją dwuklasową, Air India oferuje klasę biznesową w samolotach A320neo w konfiguracji trzyklasowej.

Warto przeczytać!  Chiny i UE znów na wojennej ścieżce. "To nie wróży dobrze"

Odległość między siedzeniami oferowana przez IndiGo wynosi 38 cali, podczas gdy Air India oferuje 40 cali. Siedzenia klasy biznesowej IndiGo odchylają się o pięć cali, siedzenia Air India odchylają się o siedem cali.

Z drugiej strony, nie ma dużej różnicy między tymi dwiema liniami lotniczymi, jeśli chodzi o szerokość siedzenia, ponieważ IndiGo oferuje 21,3 cala, a Air India oferuje 21 cali. Obie linie lotnicze oferują również porty ładowania w siedzeniach, uchwyt na urządzenia elektroniczne i regulowany zagłówek

Jednak tylko siedzenia Air India mają funkcję podparcia łydki i podnóżka. Linie lotnicze Tata Group oferują osiem miejsc w klasie biznes, podczas gdy kabina IndiGo będzie oferować 12 miejsc. Obecnie żaden z samolotów IndiGo nie ma kabin klasy biznes, podczas gdy Air India ma 58 samolotów.

Przeczytaj także: Dlaczego wprowadzenie klasy biznesowej przez Indigo potwierdza strategiczną zmianę

IndiGo planuje mieć 45 samolotów z nowymi kabinami klasy biznes do grudnia 2025 r., a Air India zamierza mieć ich 94 do czerwca 2025 r. Dziewięćdziesiąt cztery samoloty obejmują 53 przylatujące maszyny Vistara i 41 odnowionych samolotów A320 Air India.

Warto przeczytać!  Podgląd zysków FMCG: Analitycy spodziewają się, że te firmy będą w tyle

Tata Air India ma również przewagę nad liczbą tras, na których dostępne są kabiny klasy biznesowej. Obecnie Air India oferuje funkcje klasy biznesowej na 71 trasach, w tym na trasach metro-metro i metro-non-metro. IndiGo z kolei planuje oferować swoją klasę biznesową tylko na 12 trasach do grudnia 2025 r.

Air India oferuje pasażerom klasy biznes ciepłe posiłki w wersji wegetariańskiej i mięsnej, natomiast IndiGo oferuje wyłącznie wegetariańskie zimne posiłki w pudełkach.

Obie linie lotnicze oferują priorytetową odprawę, priorytetowe wejście na pokład, priorytetową obsługę bagażu oraz korzyści w ramach programu dla często podróżujących pasażerów (IndiGo – BluChip) i (Air India – Flying Returns).

Air India oferuje również bezpłatny dostęp do saloników na wszystkich lotniskach, czego nie ma w ofercie IndiGo.

Jeśli chodzi o ceny biletów, IndiGo oferuje bilety w klasie biznes już od 18 000 ₹, a ceny biletów Air India zaczynają się od 21 500 ₹.

Sanjay Lazar, CEO Avialaz Consultants i ekspert lotniczy widział IndiGo-premium i szerokokadłubowy ponad 18 miesięcy temu. Powiedział, że uważa, że ​​jest to przełom w tym sensie, że jest to klasa wyższa, ale nie pełnoprawna klasa biznesowa.

Warto przeczytać!  Jastrzębska Spółka Węglowa powinna kupować huty

„Rozszerzy to rynek wykładniczo dla 6E i zwiększy ich górną linię. Będzie to również podstawa ich bardziej luksusowej oferty biznesowej, która prawdopodobnie pojawi się w XLR i Airbusie 350 w 2026/27 r.”

Lazar dodał, że obecna cena samolotu Indigo Stretch jest o 30% niższa niż cena klasy biznes linii Air India i Vistara i doskonale nadaje się do przyciągnięcia pasażerów klas ekonomicznej i ekonomicznej premium.

Ekspert ds. lotnictwa uważa, że ​​klasa biznesowa linii Air India jest produktem luksusowym, z ciepłym jedzeniem, poczekalniami, systemem rozrywki pokładowej, zimnymi ręcznikami itp., podczas gdy produkt Indigo będzie produktem użytkowym o korzystnym stosunku jakości do ceny (VFM).

„To jak Rolls Royce i Volvo/Audi. Naszym zdaniem jedno nie konkuruje z drugim. Air India i Vistara mają własną klientelę. Połączą się w jedną grupę, której pasażerowie nie wybraliby odcinka 6E, chyba że nie byłoby alternatywy”.

Lazar przewiduje prawdopodobną wojnę cenową. Uważa, że ​​obie linie lotnicze będą miały się bardzo dobrze, a klienci będą mieli większy wybór. „Kto wie, może wojna cenowa w klasie biznes może nawet obniżyć ceny biletów w klasie biznes dla podróżnych”.


Źródło