Biznes

Klienci PKO BP dobrze przyjęli tę usługę. Przydaje się przy zakupach

  • 9 sierpnia, 2023
  • 5 min read
Klienci PKO BP dobrze przyjęli tę usługę. Przydaje się przy zakupach


Klienci PKO BP dobrze przyjęli tę usługę. Przydaje się przy zakupach

Usługę PKO Płacę Później ma aktywną już 100 tysięcy klientów PKO Banku Polskiego. Średni limit wynosi 779 zł na osobę.

100 tys. osób ma aktywną usługę „PKO Płacę później”. Została ona uruchomiona w największym polskim banku dla pierwszej grupy klientów pod koniec listopada ubiegłego roku. Łączna kwota przyznanych limitów to 78,4 mln zł, średni aktywny limit to 779 zł na osobę. Najczęściej z tej usługi korzystają osoby w wieku 25-35 lat, mieszkający w małych i średnich miastach (5-100 tys. mieszkańców).

Klient korzystający z „PKO Płacę później” może zrobić zakupy w ramach określonego przez bank limitu i spłacić je w ciągu 30 dni. Pieniądze automatycznie zostaną pobrane z konta w PKO Banku Polskim. To pierwsza taka usługa wprowadzana samodzielnie przez bank w Polsce.

Klienci mogą aktywować tę usługę w serwisie internetowym iPKO, aplikacji mobilnej IKO, podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w dowolnym oddziale banku. Obsługa „PKO Płacę później” jest prosta i przyjazna dla klientów. W serwisie iPKO i aplikacji mobilnej przy aktywacji tej usługi wszystkie pola z danymi wypełniane są automatycznie, klient powinien tylko zaakceptować niezbędne zgody, złożyć wniosek i potwierdzić aktywację. Rozwiązanie jest dostępne we wszystkich sklepach akceptujących BLIKA (internetowych i stacjonarnych) oraz w sklepach internetowych przy wyborze metody płatności „Płacę z iPKO” (pay-by-link). Aktywacja usługi jest bezpłatna, a z dodatkowego limitu klient może korzystać za 0 zł – wystarczy, że spłaci transakcje w ciągu 30 dni.

Tak wielka rzesza klientów, korzystających często z naszej usługi z zakresu płatności odroczonych potwierdza ich zaufanie do największego polskiego banku. Daliśmy im szybki, wygodny i bezpieczny sposób na finansowanie zakupów bez natychmiastowego obciążania domowego budżetu. Widzimy, że spodobała im się ta prosta i wygodna funkcja. Będziemy nadal ją rozwijać – chcemy podwyższyć limit maksymalny i udostępnić możliwość rozkładania transakcji na raty. 100 tysięcy użytkowników „PKO Płace później” to świetny pierwszy etap, zapraszamy kolejnych klientów i jesteśmy przekonani, że będą zadowoleni z tej usługi oraz innych innowacyjnych i użytecznych produktów i usług bankowych, i coraz częściej także pozabankowych, dostępnych w ofercie PKO Banku Polskiego.

– powiedział Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim

Warto przeczytać!  Tylko 3 SUV-y w Indiach osiągnęły milion sprzedaży, a nie Nexon, Seltos, Bolero i Fortuner

PKO Płacę Później 100 tysięcy

Prawie 40% klientów korzystających obecnie z „PKO Płacę później” mieszka w miejscowościach liczących do 20 tys. mieszkańców, a 27 proc. w miastach 20-100 tysięcznych. Jednocześnie odpowiadają oni za – odpowiednio – 37% i 28% liczby dotychczasowych transakcji w ramach tej usługi. W sumie od początku jej działania klienci wykonali 670,8 tys. transakcji na łączną kwotę 92,1 mln zł. 51% wydatków dokonywanych przy pomocy „PKO Płacę później” to transakcje na kwotę do 100 zł, 41% mieści się w przedziale 100-300 zł, a pozostałe są za ponad 300 zł.

Mimo, że wszystkie dokonane transakcje są spłacane automatycznie z rachunku klienta po 30 dniach, to niemal dwie trzecie klientów (61%) spłaca swoją zaległość samodzielnie, a prawie połowa (48%) z tej grupy spłacających samodzielnie robi to w ciągu 10 dni od dokonania zakupów.

Wśród 100 tys. klientów najbardziej aktywnie z usługi korzystali ci z grupy wiekowej 25-35 lat – średnio na każdą osobę przypada tu 9,4 wykonanych transakcji, tuż za nimi uplasowali się najmłodsi – z grupy 18-25 lat, dla których ten wskaźnik to 8,0, a także ci nieco dojrzalsi klienci w wieku 36-45 lat – średnio wykonali po 7,3 transakcji.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

59% użytkowników korzysta z „PKO Płacę później” do zakupów w Internecie, a 41% robi zakupy stacjonarnie używając „PKO Płacę później” w terminalach POS. Minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł. Natomiast przyznany limit zależy od zdolności kredytowej danego klienta, maksymalnie jest to 1000 zł. W pierwszej kolejności klienci mają możliwość odraczania spłat transakcji na 30 dni – bezpłatnie i bez żadnych kosztów (jeżeli dokonają spłaty w ciągu tych 30 dni).

Klient ma 30 dni na spłatę – może to zrobić samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie. Transakcja niespłacona po 30 dniach, staje się zadłużeniem przeterminowanym. Od tego momentu klient nie może korzystać z „PKO Płacę później”. Gdy spłata zostanie dokonana usługa znów zacznie automatycznie działać.

Od zadłużenia przeterminowanego bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie. Jednocześnie w aplikacji IKO i serwisie iPKO klient może sprawdzić:

  • kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu,
  • listę transakcji spłaconych i do spłaty,
  • datę najbliższej spłaty.

Można też pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje.

Zobacz: Pułapka na Polaka. Zagrożeni klienci PKO BP

Zobacz: PKO BP z cenną nowością. Sprawdź swój smartfon

Źródło zdjęć: PKO Bank Polski

Źródło tekstu: PKO Bank Polski


Źródło

Warto przeczytać!  Wrocław: Znamy dokładną datę otwarcia pierwszej w Polsce restauracji Popeyes