Biznes

Klientów Santandera czeka „mobilna przesiadka” i sporo nowości

  • 24 sierpnia, 2023
  • 4 min read
Klientów Santandera czeka „mobilna przesiadka” i sporo nowości


Po ponad roku pilotażu do wszystkich klientów Santander
Banku trafi nowa aplikacja mobilna. Bank podkreśla, że proces budowy nowej
mobilnej bankowości był pod kilkoma względami nietypowy. Po pierwsze, „trzon”
narzędzia stworzono dla 4 rynków jednocześnie (Polski, Wielkiej Brytanii,
Portugalii i Hiszpanii), co pozwoliło wykorzystać doświadczenia z obsługi łącznie
16 mln klientów. Oprogramowanie zawiera jednak warstwę, która jest przygotowana
specjalnie dla danego rynku i uwzględnia jego specyfikę.

Chcesz skorzystać z nowej aplikacji Santander Banku Polska? Konto założysz tutaj »

Po drugie, stosunkowo szybko udostępniono wersję testową i zbierano
w wielu kanałach opinie użytkowników, które posłużyły do wprowadzenia usprawnień.
Bank chwali się, że cały proces budowy aplikacji był „klientocentryczny”, czyli
skupiony na oczekiwaniach użytkowników. Faza beta pozwoliła zebrać ponad 20
tys. zgłoszeń i dopracować funkcje oraz interfejs.

Co nowego czeka klientów Santandera?

Jedną z najważniejszych nowości wprowadzanych wraz z
aktualizacją aplikacji jest przejście na autoryzację mobilną jako domyślną
formę potwierdzania operacji
. W obecnej wersji bankowości mobilnej bank co
prawda zachęca do wypróbowania tego rozwiązania, ale nie jest ono podsuwane
jako wyjściowa opcja. To ulegnie zmianie – kody SMS będzie można ustawić jako
narzędzie autoryzacji w ustawieniach bankowości internetowej, ale PIN lub biometria
staną się sposobem potwierdzenia operacji w momencie aktywacji nowej wersji
aplikacji.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Sama aktywacja bankowości mobilnej także stanie się prostsza.
Do tej pory wymagane było skorzystanie z bankowości internetowej do „sparowania”
z kontem urządzenia mobilnego. Proces bywał uciążliwy, np. przy zmianie telefonu.
Teraz aktywacja odbywać się będzie tylko na telefonie, również dla nowych
klientów.

Istotną zmianą, jeśli chodzi o funkcje dostępne mobilnie,
będzie także pojawienie się BLIK dla klientów firmowych. Przedsiębiorcy
będą mogli używać kodu do dokonywania płatności w sieci i w sklepach oraz do
dokonywania wypłat w bankomatach.

„Elo Rysiek”, czyli więcej opcji dopasowania

Gros usprawnień, które wnieść ma ze sobą nowa aplikacja
mobilna banku, dotyczy interfejsu narzędzia i opcji personalizacji. Klienci
Santandera będą mogli m.in.:

  1. Ustawić własne powitanie wyświetlane na pulpicie
    aplikacji.
  2. Wybrać jeden z wariantów pulpitu – prostszy lub
    bardziej skomplikowany i dający dostęp do zaawansowanych funkcji. Zmienić będzie
    można również kolorystykę głównej strony, a także tapetę ekranu.
  3. Ukrywać produkty widoczne na pulpicie i ustawiać
    ich kolejność.
  4. Definiować własne skróty do 4 najczęściej używanych
    funkcji.

Interesującą nowością jest „tryb dyskretny” – dwa stuknięcia
w logo na ekranie sprawią, że niewidoczne staną się salda produktów dostępnych
w aplikacji. Opcja może przydać się np. w komunikacji miejskiej, gdzie telefon
trudno ukryć przed przypadkowymi spojrzeniami.

Warto przeczytać!  Kurs euro drugi raz odbija się od 4,48 zł, kurs dolara najwyżej w tym kwartale (komentarz z 25.05.2023)

W kategorii drobnych usprawnień warto odnotować możliwość sprawdzenia
numeru karty płatniczej i kodu CVV
w aplikacji. Funkcja przyda się, gdy dodajemy
plastik np. jako formę płatności w e-sklepie, a fizycznej karty nie mamy pod ręką.
Pojawi się także lista ostatnich odbiorców przelewów, a także opcja odpowiadania
na przychodzące przelewy. Funkcji tych brakowało w obecnej wersji aplikacji.

Z „informacyjnych” dodatków dodano tzw. poradnik cenowy,
czyli możliwość sprawdzenia, czy spełniliśmy warunki zniesienia opłat za konto
czy kartę w danym miesiącu oraz szacunek śladu węglowego, bazujący na danych o
zakupach wykonanych przez klienta.

Nowa aplikacja zastąpi poprzednią m-bankowość

Zmiany wprowadzane w nowej wersji aplikacji uzupełniają
większość braków o charakterze „użytecznościowym” poprzedniej m-bankowości. Rozwiązanie
Santandera odstawało już nieco pod względem wygody obsługi i designu od m‑bankingu
części konkurentów. Zmianie nie ulegnie natomiast oferta produktowa dostępna mobilnie
i zestaw usług dodanych (np. bilety i parkingi czy opłaty za autostrady).

Aplikacja dla systemów Android i iOS zadebiutuje w finalnej
wersji 4 września
. Do obecnych klientów będzie trafiać stopniowo w ciągu
kolejnych tygodni. Aktualizacja nastąpi automatycznie – stara wersja bankowości
mobilnej Santander Banku zostanie zastąpiona nowym narzędziem. Nie będzie już
możliwości powrotu do poprzedniego rozwiązania.

Warto przeczytać!  Waloryzacja emerytur 2024. Tyle seniorzy dostaną podwyżki na rękę w przyszłym roku [22.08.2023]

Otwórz konto w Santander Banku Polska i odbierz bonusy do 520 zł »


Źródło