Klucz do marketingu firmy Mom and Pop
Możliwości marketingowe są nieograniczone, ale budżety marketingowe są ograniczone. Czy dla mamusi i taty lepiej jest inwestować pieniądze w marketing online i w mediach społecznościowych, czy inwestować w sponsoring i wydarzenia w prawdziwym życiu?
Jak w przypadku wielu rzeczy w biznesie, można się tego dowiedzieć tylko metodą prób i błędów, mówi Rus Graham, współzałożyciel firmy Rushton Gregory Communications z Nowej Anglii.
„Problem z programami marketingowymi polega na tym, że każdy jest wyjątkowy” — mówi Graham. „Nie ma podejścia do ciasteczek”.
Powiązane: To jest to, czego potrzebujesz w swoim 5-letnim planie marketingowym
Źródło obrazu: Zohar Lazar
Graham zachęca klientów do zastanowienia się nad różnicą między marketingiem jakościowym a ilościowym. Okazją jakościową może być coś w rodzaju lokalnego letniego targu, na którym firma może ustawić stoisko, a właściciel może mieć wysokiej jakości osobiste interakcje z potencjalnymi klientami. Dla porównania, możliwości ilościowe przypominają reklamę cyfrową, której celem jest dotarcie do jak największej liczby gałek ocznych.
„Często, jeśli robię kampanię dla kogoś nowego, jest to mieszanka różnych rzeczy” — mówi. „Wykorzystam e-biuletyn, treści sponsorowane lub coś w tym stylu, aby opowiedzieć historię marki ich głosem. To mniejszy zasięg, ale bardziej jakościowy, więc mogą spróbować zaangażować ludzi. Następnie łączę to z zwykłe banery reklamowe na stronie internetowej lub w biuletynie. To jest jakościowe, bo ktoś zapisał się do newslettera lub wszedł na stronę. Ale z tymi patrzysz na wrażenia. Możesz tam umieścić swoje logo, obraz, który odwzorowuje, kim jesteś są i może cztery słowa lub adres URL”.
Michael Babcock stosuje kombinację taktyk marketingowych dla The Book Loft of German Village w Columbus, Ohio. Offline planuje podpisywanie książek z autorami oraz współpracę z bibliotekami i innymi lokalnymi organizacjami. Internetowy sklep opiera się na Twitterze: „Używamy go jako humorystycznego sposobu interakcji z ludźmi. Skupienie się na interakcjach, a nie na„ promocji ”w tradycyjnym sensie, przyciągnęło do naszego sklepu wiele uwagi i klientów”.
Powiązane: 10 strategii marketingowych dla małych firm, które faktycznie działają
Jessica French i Damien Zouaoui, właściciele The Beer Spa w Denver, twierdzą, że promują swoje inspirowane piwem usługi spa, łącząc metody offline i online. Poza internetem co roku powtarzają swoje doświadczenia ze spa na Wielkim Amerykańskim Festiwalu Piwa. W Internecie prowadzą marketing e-mailowy, aby dzielić się swoją historią i misją, a także wykorzystują public relations i media społecznościowe do prezentowania doświadczeń klientów. Są głównie na Instagramie, ale publikują też na TikToku i Facebooku.
Wypróbowywanie kreatywnych pomysłów jest dobre, ale kluczem jest śledzenie wszelkich wysiłków, aby upewnić się, że pieniądze marketingowe są wydawane mądrze, mówi Wanda Kenton Smith, właścicielka firmy Kenton Smith Marketing z Florydy.
„Zawsze monitoruj swoje wydatki, korzystając ze wszystkich dostępnych narzędzi analitycznych i pomiarowych” – mówi. „Przed inwestycją ustal, w jaki sposób wyliczysz zwrot z inwestycji, a następnie uparcie śledź każdą kampanię, aby dokładnie wiedzieć, jak działają Twoje kampanie i odpowiednio je dostosować”.
Graham zgadza się z tym, dodając, że zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz biznes typu mama-and-pop, mniej ważne jest, ile budżetu przeznaczyć na marketing, a ważniejsze jest zastanowienie się, co konkretnie chcesz osiągnąć.
„Poczuj konkurencyjny krajobraz”, mówi. Zastanów się nad opracowanym planem marketingowym, a następnie trzymaj się tego, co wdrożysz. Graham mówi, że jednym z największych błędów popełnianych przez ludzi jest zbyt wczesna rezygnacja z dobrego planu marketingowego.
„Kiedy już go umieścisz, wiedz, że horyzont jest dalej, niż myślisz” — mówi Graham. „Nie zastanawiaj się. Możesz dokonać drobnych poprawek w swoim planie, ale jeśli zmierzasz we właściwym kierunku, trzymaj się go”.
Powiązane: Znaczenie skutecznej strategii marketingowej w osiąganiu celów biznesowych