Marketing

Klucz do transmisji na żywo w SCA, ale przychody z cyfrowego dźwięku rosną

  • 19 lutego, 2023
  • 6 min read
Klucz do transmisji na żywo w SCA, ale przychody z cyfrowego dźwięku rosną


Dyrektor naczelny SCA, Grant Blackley, rozmawiał z Mediaweek po opublikowaniu wyników z pierwszej połowy ubiegłego tygodnia.

Poruszane tematy obejmowały wyzwania związane z dochodami, rosnące zadłużenie, telewizję regionalną i strategię na przyszłość.

Przychody SCA: Metro silne, wyzwania regionalne

„Wyzwanie związane z dochodami regionalnymi było bardziej widoczne w telewizji niż w radiu” – powiedział Blackley Mediatydzień. „Regionalne audio miało bardzo duże zużycie. To, co widzieliśmy w regionach, to rynek lokalny [revenue] nadal rośnie, a prognoza, którą przedstawiliśmy w tym tygodniu na styczeń i luty, pokazuje to.

Stopa trochę spadła z pedału w przypadku niektórych krajowych reklamodawców. Nie jest to wielką niespodzianką, gdy widzisz, że największym reklamodawcą na rynkach jest rząd, który zawsze wycofuje się przed i po wyborach. W pierwszym roku po wyborach zwykle obserwujemy bardziej uśpiony rząd, zanim ponownie zaczną wydawać pieniądze.

„Niektóre kategorie, takie jak finanse, na które mają wpływ stopy procentowe, oznaczają, że niekoniecznie robią to, co robią. Na szczęście niektóre inne kategorie znów zaczynają rosnąć.

kiedy patrzysz [at our TV business], jest bardziej zakwestionowany strukturalnie. Jesteśmy bardzo dumni, że osiągamy 24% marżę w telewizji. To solidna liczba i wyższa niż to, co zapewnia Seven Network.

„Wynik telewizyjny był solidnym wkładem, ale jest bardziej predysponowany do krajowego rynku reklamodawców. W przypadku niektórych kluczowych kategorii reklamodawcy krajowi wydają mniej”.

Zobacz także: SCA audio & TV półrocze – Przychody na stałym poziomie, metro silne, wyzwania regionalne

SCA

Gwiazdy radia z szefem: Fifi Box, dyrektor generalny SCA Grant Blackley i Marty Sheargold

Regionalna strategia telewizyjna

SCA próbowała jakiś czas temu sprzedać swój regionalny biznes telewizyjny. 10 stowarzyszonych znalazło kilku potencjalnych nabywców, ale nie chcieli zapłacić tyle, ile chciał SCA. Blackley wyjaśnił: „Odpowiedzieliśmy na zapytanie na rynku [when SCA called for expressions of interest in their TV business]. Było wiele zapytań i przeprowadziliśmy formalny proces, a zarząd i kierownictwo SCA uzgodniły wartość godziwą naszych aktywów. Nie otrzymaliśmy oferty wartości godziwej, więc zamknęliśmy ten proces.

Warto przeczytać!  sparks & honey ogłasza zmiany w nowym zespole kierowniczym

[Television] nadal wnosi znaczący wkład i jest dobrą marżąa to wyklucza wielomilionowy marketing bez żadnych kosztów, który otrzymujemy dla LiSTNR i naszych stacji radiowych w zasobach telewizyjnych, co ogromnie nam pomaga.

„Obecnie nie mamy [sale] proces działa, a my prowadzimy firmę, aby spróbować ją ulepszyć”.

Blackley nie skomentowałby, gdyby partner stowarzyszony SCA, Paramount, był zainteresowaną stroną. „Nie będę rozmawiał z nikim, kto brał udział w procesie” – powiedział, kończąc tę ​​część dyskusji.

Rentowność LiSTNR

SCA prognozuje, że jej biznes związany z cyfrowym dźwiękiem będzie przynosił zyski za dwa lata.

„W tej chwili stanowi to około 5% przychodów grupy. W styczniu i lutym rosła ona w tempie około 65%. To tak jak my na pokładzie [podcast publishers] Stitcher i Wondery. Weszli późno w połowie i nie mieliśmy zbyt wiele czasu, aby spieniężyć te dwa aktywa. Teraz zaczynamy nabierać nieco większego rozpędu.

„Jeśli zrobisz liczby w czasie, będzie to znaczący wzrost przychodów. Zbudowaliśmy, wdrożyliśmy i obsługujemy teraz LiSTNR w innym tempie. Koszty zaczynają się zmniejszać, a przychody rosną, co oznacza, że ​​zbliżamy się do progu rentowności przepływów pieniężnych, nie później niż w 2025 roku.

Warto przeczytać!  Wejście nowych graczy urozmaica rynek gotowych masali

Rynek reklam zwraca większą uwagę na podcasty, co jest przyjemne. Zamieniamy podcasty w medium, w które można inwestować. Edukacja musi być kontynuowana na wielu poziomach. W końcu mamy dobrą walutę, dobre raporty i ulepszony zestaw produktów na rynku. Obecnie rynek coraz bardziej docenia, że ​​jest to wkład w cały marketing-mix.

„Pamiętaj, że nasz produkt LiSTNR obejmuje transmisję radiową na żywo. Mamy 100 stacji radiowych działających przez LiSTNR. Można argumentować, że w pewnym momencie będzie to 100% naszych przychodów, ponieważ wszyscy będziemy słuchać przez urządzenie obsługujące protokół IP”.

Grant Blackley i Dave Cameron z SCA podczas niedawnego ponownego podpisania kontraktu Hamish & Andy z LiSTNR

Dochody bez zmian, ale zadłużenie rośnie

„Wzrost zadłużenia był wykupem akcji”, wyjaśnił Blackley. „Istnieje około 24,4 mln USD zwiększonego zadłużenia bezpośrednio związanego z wykupem akcji. Będziemy to kontynuować, bo leży to w interesie akcjonariuszy. Mniejsze zapasy na rynku zapewniają obecnym akcjonariuszom lepsze zyski”.

Jeśli chodzi o wzrost wydatków audio o 7%, Blackley powiedział, że wiąże się to z szeregiem podwyżek. “Koszty zatrudnienia rosną o około 4%, co jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do tego. Trudniej jest zatrzymać i wynagrodzić ludzi. Prawdopodobnie podobny wzrost, jeśli chodzi o talent.

„Jako wysoce zdigitalizowana firma jesteśmy bardziej niż kiedykolwiek zależni od oprogramowania, a te koszty również rosną. Chociaż mamy w firmie mniej osób niż kilka lat temu, skład naszych ludzi i sposób ich wynagradzania również jest inny.”

Warto przeczytać!  Jak ustalić konkurencyjne ceny usług wellness w Twojej firmie

Podczas rozmowy o zarobkach Blackley zauważył, że liczba pracowników spadła o 12% (około 250 osób) w porównaniu z rokiem budżetowym 2019 i 23. Ta zmniejszona siła robocza przetwarza jednak więcej treści, a wyjście audio w podobnym okresie wzrosło o 66% do ponad 1 miliona godzin treści rocznie.

Modele subskrypcji audio

Wydawcy i nadawcy w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych eksperymentują z modelami subskrypcji podcastów i radia bez reklam. Blackley powiedział, że perspektywa tego, że dzieje się to tutaj na szeroką skalę, jest mało prawdopodobna.

– Moglibyśmy pójść tą drogą, ale rosnącym trendem na całym świecie są treści finansowane z reklam. Widzimy to również w strumieniowym przesyłaniu wideo z modelami finansowanymi z reklam dla konsumentów. Zdecydowana większość treści nie jest za paywallem.

„Zauważam, że kupiliśmy Kinderling w zeszłym roku i miał on istniejący model subskrypcji, który kontynuowaliśmy. Przyjrzymy się innym opcjom, ale nie jest to łatwe, ponieważ nie ma międzynarodowego punktu odniesienia”.

Jeśli chodzi o modele radia abonamentowego wprowadzane w brytyjskich markach radiowych Great Hits i Magic FM, Blackley odpowiedział: „Radio na żywo, które ma powiązania z lokalnymi społecznościami rozmawiającymi o lokalnych problemach, jest klejnotem w koronie. W przypadku niektórych formatów muzycznych możesz zaoferować opcję bez reklam, jeśli zdecydujesz.

Australijscy konsumenci od 60 lat mają radio za darmo. Rozpoczęcie pobierania opłat może być o jeden most za daleko. W pakiecie audio mogą znajdować się pewne produkty – podcasty lub muzyka – które mogą działać w przyszłości w środowisku wolnym od reklam”.




Źródło