Marketing

Klucze do bardziej ekologicznego ekosystemu marketingowego

  • 13 czerwca, 2023
  • 6 min read
Klucze do bardziej ekologicznego ekosystemu marketingowego


W ciągu ostatnich 10 lat marketerzy, agencje, wydawcy i dostawcy technologii reklamowych musieli stawić czoła złożonym zbiorowym wyzwaniom związanym z prywatnością konsumentów, dezinformacją, widocznością, oszustwami oraz różnorodnością i włączeniem. W ciągu najbliższych 10 lat branża reklamowa o wartości 600 miliardów dolarów będzie musiała odegrać swoją rolę w walce ze zmianami klimatycznymi. Raport IAB Europe z lutego 2023 r. pokazał, że zrównoważony rozwój jest już jednym z największych wyzwań reklamy cyfrowej dla marketerów po kierowaniu i pomiarach bez plików cookie. Niedawno przeprowadzone przez Światową Federację Reklamodawców badanie wykazało, że za pięć lat zrównoważony rozwój stanie się najważniejszą częścią roli OZZ.

Marki, agencje, media i firmy technologiczne działają na rzecz zmniejszenia śladu węglowego branży marketingowej i reklamowej. Takie postępowanie to nie tylko nowe wyzwanie dla branży — to sposób na wyróżnienie się. Chociaż wciąż trwają prace nad zdefiniowaniem standardowych pomiarów danych i wskaźników KPI dla dekarbonizacji mediów cyfrowych i cyfrowych, firmy, które podejmą wyzwanie i przewidują je teraz, zyskają przewagę konkurencyjną.

Jednak sprawdzając swój ślad węglowy, upewnij się, że bierzesz pod uwagę coś więcej niż tylko własne inwestycje w reklamę i marketing, ponieważ:

  • Bezpośredni wpływ Twoich inwestycji marketingowych to tylko wierzchołek góry lodowej. Rzeczywiście, ślad węglowy reklam jest znikomą częścią równania. Produkcja reklam i treści, dystrybucja materiałów marketingowych online i offline oraz zasobów reklamowych, zużycie danych i korzystanie z urządzeń to bezpośredni wpływ Twoich inwestycji marketingowych. W przypadku wielu branż, takich jak motoryzacja, CPG czy telekomunikacja, bezpośredni wpływ marketingu jest znikomy.
  • Pośredni wpływ wkładu marketingowego w sprzedaż to słoń w pokoju. Produkt, opakowanie i dystrybucja odgrywają znacznie większą rolę niż inwestycje marketingowe w większości branż.
  • Długoterminowy wpływ jest najważniejszy, ale najtrudniejszy do zmierzenia. Poza bezpośrednim i pośrednim wpływem inwestycji marketingowych, reklama i marketing odgrywają ogromną rolę w kształtowaniu zbiorowej kultury i wyobraźni. Obowiązkiem CMO jest unikanie wzmacniania istniejących stereotypów dotyczących konsumpcjonizmu i wymyślanie pozytywnego sposobu na podkreślenie zrównoważonego stylu życia.
Warto przeczytać!  Jak ulepszyć strategię swojej kancelarii w mediach społecznościowych na 2023 r. | Good2bSpołeczności

Choć to wciąż wczesne dni, marketing musi poczynić kroki w kierunku pomiaru

Forrester mógł znaleźć tylko różne szacunki analizujące ślad węglowy reklamy cyfrowej, ale nie ma aktualnej, niezależnej i wiarygodnej oceny całkowitego wpływu na emisję dwutlenku węgla inwestycji marketingowych offline i online. CMO powinni jednak mieć świadomość, że różne inicjatywy branżowe robią duże postępy. Realistyczne jest również oczekiwanie porozumienia w sprawie ram i standardów danych dotyczących zrównoważonego rozwoju w ciągu najbliższych 12 do 18 miesięcy, ponieważ:

  • Reklama i marketing offline mają negatywny wpływ na środowisko, ale marketing online również szkodzi planecie. Podczas gdy reklamy stanowią tylko część wszystkich działań w Internecie, emisje dwutlenku węgla są ogromne ze względu na energię elektryczną zużywaną przez miliony serwerów, które starają się wypełnić przestrzeń reklamową w czasie rzeczywistym, wczytywać kreacje i publikować treści, a także urządzenia elektroniczne używane do skonsumuj to.
  • CMO nie mogą porównywać skutków emisji dwutlenku węgla różnych strategii kampanii. Jeśli uruchamiasz globalną kampanię multimedialną z kilkoma agencjami kreatywnymi i medialnymi, pomiar emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia jest koszmarem. Na poziomie krajowym każda firma ma swój własny kalkulator i nie ma zgody co do dokładnego zakresu danych, ram i metodologii do wykorzystania.
  • Branża zaczyna mówić tym samym lingua franca o cyfrowym zrównoważonym rozwoju. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku inicjatyw takich jak Ad Net Zero.
  • Społeczność marketingowa musi szybciej koordynować działania, aby przewidzieć zaostrzenie przepisów. Francja przoduje w tej grupie, a zainteresowane strony koordynują uruchomienie repozytorium open source w celu zharmonizowania wspólnego podejścia.
Warto przeczytać!  Co się stanie, gdy dorośniesz na diecie śródziemnomorskiej? Ona wie z pierwszej ręki

Wykonaj sześć kroków, aby zmniejszyć ślad węglowy swojej funkcji marketingowej

Społeczność marketingowa zaczyna dostrzegać kryzys środowiskowy, ale musi przyspieszyć swoje działania. CMO nie mogą sobie pozwolić na czekanie z podjęciem tego wyzwania. „Żyjemy w epoce „Pokaż mi, nie mów”, więc im więcej działasz, nawet w niewielkim stopniu, tym lepiej. Konsumenci chcą wiedzieć, co robisz teraz, a nie za pięć lat. To ważna zmiana” — mówi Valérie Hernando-Presse, CMO w firmie Danone.

Aby stawić czoła szerszemu wpływowi marketingu na środowisko, firma Forrester zaleca wdrożenie holistycznego planu zrównoważonego rozwoju środowiskowego. Plan obejmuje taktykę unikania greenwashingu i określa, w jaki sposób zespoły muszą opanować sześć kluczowych dźwigni: cel, propozycja wartości, ekoprojekt, współtworzenie, nauki kognitywne i behawioralne oraz tworzenie historii. Jeśli chodzi o zmniejszenie śladu węglowego samej funkcji marketingowej, możesz działać już teraz i:

  • Rozwiń swoje dotychczasowe podejście pomiarowe i zoptymalizuj poza zwrot z inwestycji.
  • Przedstaw marketingowy zwrot z inwestycji w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
  • Wykorzystaj modelowanie marketingu mix, aby przeanalizować, w jaki sposób zrównoważony rozwój wpływa na wyniki.
  • Potraktuj priorytetowo redukcję śladu węglowego zasobów kreatywnych i produkcyjnych.
  • Dodaj kryteria zrównoważonego rozwoju do procesu zapytania ofertowego i rzuć wyzwanie swoim partnerom.
  • Edukuj i podnoś umiejętności swoich zespołów ds. marketingu, mediów, danych i komunikacji.
Warto przeczytać!  TransUnion przedstawia integrację z rozwiązaniem AWS Entity | Aktualności

Ten post został napisany przez wiceprezesa, głównego analityka Thomasa Hussona i pojawił się pierwotnie Tutaj.

Obserwuj mnie na Świergot lub LinkedInie. Wymeldować się moja strona internetowa.




Źródło