Kluczowe trendy, które kierują 2023, Marketing & Advertising News, ET BrandEquity
Zmieniły się sposoby interakcji klientów z markami. Jest mniej przewidywalny, bardziej wymagający i musisz działać na gęstszym rynku. Ta ewolucja wywróciła do góry nogami tradycyjny, silosowy model pracy z marką i doświadczeń użytkowników.
Tylko trzydzieści sekund mogło wystarczyć na złożenie obietnicy w czasach liniowej podróży zakupowej. Ale dzisiaj, przy eksplozji różnych form punktów kontaktowych, spełnienie tych obietnic jest trudniejsze niż kiedykolwiek.
Celem raportu, zatytułowanego „2023 podpowiedzi”, autorstwa Waulite Media i Srishti Media, jest zwrócenie uwagi na różne trendy w aktywacji i sferze OOH, które nabierają tempa i które należy dziś ocenić dla każdego marketera lub reklamodawcy.
Dzięki spojrzeniu na to, jak marki z różnych kategorii kreatywnie wykorzystują je do wzmocnienia swoich programów, raport ma na celu ukazanie ich przydatności, wykonalności i znaczenia.
Instalacje artystyczne
W świecie Instagrama, gdzie cuda i malownicze elementy przyciągają wzrok, z pewnością przyciąga wzrok.
Tak więc posiadanie dobrze zaprojektowanej instalacji artystycznej może zapewnić przebieg w mediach społecznościowych poprzez przyciąganie rozmów i zaangażowanie, stwierdzono w raporcie.
Chociaż mogą to być instalacje sztuki ulicznej, marki mogą również wykorzystywać tę technikę do tworzenia imponujących witryn sklepowych, sugeruje raport.
Wyskakujące okienka
Według raportu pop-up store zapewnia klientom wyjątkowe wrażenia, którymi można się dzielić. Generuje rozmowy, ruch, zaangażowanie, a nawet sprzedaż, jeśli jest dobrze wykonany.
Pop-sklepy mogą być strategicznie wykorzystywane przez marki do napędzania sprzedaży online dla społeczności napędzanej przez pop-sklepy offline, stwierdzono w raporcie.
Według raportu dzielenie się ekonomią działa cuda w takich konfiguracjach. Rozkłada to ryzyko i pomaga afiszować się ze swoją przydatnością dla nowej grupy odbiorców.
Rzeczywistość rozszerzona i wirtualna (AR/VR)
Ze swoim wciągającym i symulacyjnym charakterem, Jak wspomniano w raporcie, urządzenia rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej (AR/VR) są świadkami przyspieszonej adopcji w firmach na całym świecie.
Technologia ma na celu tworzenie wciągających interakcji społecznych dla marek z różnych segmentów. Jednak ci, którzy interesują się grami, inteligentną nauką, wydarzeniami sportowymi, niszowymi ofertami dla klientów, nie mogą przegapić autobusu, stwierdzono w raporcie.
Fizyczne i cyfrowe doświadczenia hybrydowe
Jak wynika z raportu, w miarę jak świat stopniowo wraca do normalności, trendy marketingu opartego na doświadczeniach będą łączyć doświadczenia wirtualne i osobiste.
Według raportu moduł ten gwarantuje, że podczas tej samej kampanii spotkamy się z konsumentem w wielu punktach styku. W ten sposób daje lepszy zwrot z inwestycji.
NFT
Wiele umysłów próbuje włączyć NFT do swojej mieszanki marketingowej, ale droga naprzód jest o wiele ostrzejsza, stwierdza raport.
Kolejna granica dla NFT leży w programach lojalnościowych dla klientów. Według raportu, w 2023 r. inteligentne marki pójdą w ślady Louis Vuitton i Starbucks, które wykorzystują NFT, aby umożliwić klientom dostęp do ekskluzywnych doświadczeń i korzyści.
W raporcie zasugerowano również, że należy uczynić NFT użytecznym – posiadacz uzyska dostęp do specjalnych zniżek, wcześniejszego dostępu do nowości oraz specjalnego wstępu na imprezy.
DOOH
Raport stwierdza, że postęp technologiczny sprawił, że cyfrowe reklamy zewnętrzne stały się bardziej atrakcyjne dla marek, zarówno pod względem jakości, jak i wymierności.
Możliwości programistyczne w DOOH zapoczątkował planowanie i kupowanie odbiorców, elastyczność kreatywności, pomiary i retargeting w DOOH, czyniąc medium odpowiedzialnym i dając mu przewagę nad innymi.
Według ekspertów DOOH znacznie się rozwinął w Mumbaju, Delhi NCR, Bangalore, Hyderabadzie i Ahmedabadzie. Jak podkreślono w raporcie, sieć DOOH zaczęła się rozwijać na skalę i sieć obejmującą tranzyt, parki korporacyjne i multipleksy centrów handlowych, lotniska i inne obiekty poziomu I i II.
Sugeruje się, że marki mogą wykorzystać elastyczność cyfrowych reklam zewnętrznych, aby oferować wiele komunikatów w zależności od kontekstu, takiego jak pogoda lub pora dnia.
Era skupionego zasięgu w OOH
W 2023 roku na zewnątrz Reklamy reklamowe będą wyposażone w sygnalizatory Bluetooth, aby przekazywać informacje odbiorcom wchodzącym w interakcję z reklamą, jak wspomniano w raporcie.
Korzystając z tych informacji, reklamodawcy dostosowaliby reklamę do potrzeb i życzeń konsumentów w danej lokalizacji, stwierdzono w raporcie.
W raporcie podkreślono, że takie zmiany znacznie zwiększą szanse na dostrzeżenie reklamy zewnętrznej przez grupę docelową. Dane będą gromadzone w celu poprawy kierowania kampanii i dostarczania reklamy bardziej dopasowanej do kontekstu.
Z raportu wynika, że kluczem do tego trendu będzie integracja mobilna z OOH.