Biznes

Kobieta z Bengaluru dostarcza dla Blinkit, aby przetestować 10-minutowy termin. „Chaos w sklepach i na drogach”

  • 7 sierpnia, 2024
  • 8 min read
Kobieta z Bengaluru dostarcza dla Blinkit, aby przetestować 10-minutowy termin. „Chaos w sklepach i na drogach”


Bengaluru: Sneha rozpoczęła wyjątkowy eksperyment społeczny na swoim skuterze Activa z lichą torbą chipsów, ciastek i czekoladek w niedzielny poranek. Była gotowa zostać partnerem dostawczym Blinkit na cały dzień w Indiranagar. Chciała po prostu zrozumieć działanie stojące za ambitną obietnicą 10 minut platform dostawczych artykułów spożywczych.

„Inni pasażerowie byli zaskoczeni, widząc kobietę w sklepie wprowadzającym” — powiedział 23-latek, który pracuje jako associate product manager w Hopstack India — cyfrowej platformie magazynowej w Bengaluru. Tuż za eleganckim biurem znajduje się główny sklep partnerski Blinkit, z którego pasażerowie dostarczają towary klientom w promieniu 1-2 km. Sneha zawsze widziała ten sklep w drodze do swojego biura.

Ukończywszy studia jako inżynier elektroniki w 2022 r., Sneha ma wiele piór w kapeluszu. W tym samym roku napisała swoją pierwszą książkę zatytułowaną 21-letni inżynier, ale nie inżynier: anegdoty o tym, kim jest inżynier. „Utrzymała książkę krótką i zwięzłą, tak jak nasze notatki z dnia poprzedzającego egzamin. Nie zapomnij, że ja też jestem inżynierem”. Innym przykładem jej dowcipu jest jej biografia na X, która mówi: „Tak, mam pracę na pełen etat” – na wypadek, gdyby ktoś myślał inaczej.

Sneha w drodze do dostarczenia zamówień | Specjalne ustalenia
Sneha w drodze do dostarczenia zamówień | Specjalne ustalenia

Jej praca w Hopstack jest głównie związana z operacjami produktów i inwentaryzacją. W zeszłą niedzielę, podczas interakcji z kolegami, Sneha zdała sobie sprawę, że chce dowiedzieć się więcej o operacyjnej stronie platform dostaw artykułów spożywczych.

„Blinkit to moja ulubiona aplikacja” – powiedziała – „ale zawsze zastanawiałam się, jak mogą dostarczyć w zaledwie 10 minut. Więc pomyślałam, czemu nie spróbować sama?” Nigdy wcześniej nie robiła czegoś takiego.

Aplikacja Blinkit pozwala użytkownikom rejestrować się jako kolarze. Jednak na stronie, na której należy wprowadzić swoje dane, ilustracja pokazuje tylko kolarzy płci męskiej noszących koszulki firmy i siedzących na swoich rowerach. To uderzyło Snehę.

„Nie widzę tu nikogo, kto wyglądałby jak ja, zasadniczo nie ma tu reprezentacji kobiet” – powiedziała. „Nawet jeśli ktoś chce zostać jeźdźcem, te ilustracje sprawią, że zastanowi się dwa razy”.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Ilustracja wyświetlana, gdy użytkownik rejestruje się jako partner dostawczy | Zrzut ekranu aplikacji Blinkit
Ilustracja wyświetlana, gdy użytkownik rejestruje się jako partner dostawczy | Zrzut ekranu aplikacji Blinkit

Cały proces stawania się partnerem koncentruje się głównie na aplikacji. Użytkownicy muszą podać swoje imię, numer telefonu, lokalizację i szczegóły dotyczące pojazdu. Jednak niektóre kluczowe informacje są pomijane po stronie aplikacji, powiedział Sneha.

Oprócz opłaty rejestracyjnej użytkownik musi również zapłacić za ubezpieczenie: ma wybór między dwoma planami; zapłacić pełną kwotę 910 rupii lub 99 rupii w tygodniowych ratach. „Tutaj brakuje informacji, dlaczego płacą 99 rupii” – zauważył Sneha, sugerując w poście na X, że należy dostarczyć film lub dokument informacyjny wyjaśniający tę opłatę. Pasażerowie muszą następnie przejść weryfikację offline, ale aplikacja nie określa, jakie dokumenty są wymagane.

Ze względu na swoją pracę w firmie magazynu cyfrowego Sneha zna działanie platform dostawczych. I dlatego brak przejrzystości wydał jej się niepokojący.

Tutaj użytkownik musi wybrać plan ubezpieczenia przed zarejestrowaniem się jako dostawca. Jednak nie ma szczegółowych informacji o tym, za co płaci partner | Zrzut ekranu aplikacji Blinkit
W tym przypadku użytkownik musi wybrać plan ubezpieczenia przed zarejestrowaniem się jako dostawca
partner. Ale nie ma żadnych szczegółowych informacji o tym, za co płaci partner | zrzut ekranu aplikacji Blinkit

„Aplikacja musi zapewniać partnerom więcej informacji” – stwierdziła.


Przeczytaj także: Inicjatywa Indii na rzecz Atmanirbharta nie powinna ograniczać dyplomacji gospodarczej. „Musi stać się większa”


Ciśnienie 10 minut

Czekając w sklepie pokładowym, Sneha widziała wokół siebie tylko kierowców płci męskiej. Dla nich również było zaskoczeniem, że zobaczyli Snehę stojącą w jaskraworóżowej koszulce i z kolczykiem w nosie i nie koszulka Blinkit. „Wielu z nich było ciekawych, dlaczego to robię” – powiedziała. „Ale pomogli mi włożyć rzeczy do toreb”. Dodała, że ​​czuła się bezpiecznie w ich towarzystwie.

Sala przyjęć Blinkit w Indiranagar, w której Sneha czekała na swoje zamówienie | Specjalna aranżacja
Sala przyjęć Blinkit w Indiranagar, w której Sneha czekała na swoje zamówienie | Specjalna aranżacja

Sklep nie miał wyznaczonej poczekalni dla kurierów ani filtra do wody pitnej. Ponieważ w pomieszczeniu znajdował się tylko jeden mały wentylator, w godzinach szczytu, gdy dostawcy tłoczyli się w pomieszczeniu, robiło się duszno. „System 10-minutowy został specjalnie zaprojektowany w taki sposób, aby kierowca był gotowy do dostarczenia przesyłki do klienta w chwili, gdy odbierze zamówienie” – powiedziała. „Ale tak, presja z pewnością istnieje”.

Było niedzielne popołudnie, kiedy Sneha wyruszyła, aby dostarczyć zamówienia. Znajdując się w jednej z najbardziej ruchliwych dzielnic Bengaluru, odległość między sklepem partnerskim Blinkit a jej miejscami dostaw wahała się od 1 do 4 km. „Ale wszyscy wiemy, jaki jest ruch uliczny w Bengaluru” — powiedziała Sneha, chichocząc.

Warto przeczytać!  Czy bielska fabryka silników wesprze PGZ? [ANALIZA]

Wskoczyła na swojego Activa, aby dotrzeć do miejsc dostawy, do których, ku jej zaskoczeniu, czasami można było dotrzeć tylko wąskimi uliczkami wśród licznych skrzyżowań Indiranagar, mimo że Google Maps pokazywało prostą drogę. Kiedy próbowała poruszać się po zakamarkach, została zatrzymana przez policję za zły skręt. A potem na jej ekranie pojawiło się powiadomienie, które ostrzegło ją o opóźnieniu. „W sklepie panował chaos, a potem chaos na drogach… Wszystko to uniemożliwiło mi dostarczenie przesyłki w czasie krótszym niż 10 minut” – powiedziała.

Aplikacja informuje pasażera, że ​​się spóźnia i prosi go o podanie przyczyny. Dopóki nie zostanie podana przyczyna, pasażer nie może oznaczyć zamówienia jako „dostarczone”. „Podałem korek jako przyczynę, a następnie aplikacja mogła sprawdzić, czy trasa, którą wybrałem, była rzeczywiście zatłoczona, jak twierdziłem”, powiedział Sneha.

Skromne zyski

Po dostarczeniu trzech zamówień i powrocie do domu późnym wieczorem Sneha zarobiła w sumie 80 rupii – prawie tyle samo, ile wydała tego dnia na benzynę do swojego skutera.

Podczas rejestracji w aplikacji otrzymała wiadomość o treści: „Drogi partnerze, dziękujemy za rejestrację w Blinkit. Zarabiaj do 50 000 rupii miesięcznie. Dołącz teraz, aby otrzymać dodatkowy bonus w wysokości 2000 rupii”. Jednak nie było żadnych instrukcji, w jaki sposób partner może odebrać bonus ani żadnych warunków. „Po dostarczeniu kilku zamówień po prostu wiem, jak trudno jest zarobić 50 000 rupii” — powiedziała, nazywając wiadomość „fałszywym chwytem marketingowym”.

https://x.com/itspsneha/status/1820067090516078863

Sneha opublikowała szczegółowy opis swoich doświadczeń na X, który zebrał ponad milion wyświetleń i 350 retweetów – w przeciwieństwie do wszystkich jej innych postów. Wielu użytkowników doceniło jej rozbudowany feedback. „Dobrze, że pokazałaś ten proces. Ponadto, jak słusznie zauważyłeś, zarabianie 50 tys. miesięcznie na początku samo w sobie daje fałszywą nadzieję. Mam nadzieję, że ludzie będą w stanie tyle zarobić, ale wszystko zależy od częstotliwości dostaw i wielu innych czynników” – napisał Vivek Naskar, inżynier oprogramowania.

Sneha była zaskoczona reakcją, jaką otrzymała na swojego tweeta.

Warto przeczytać!  Ulga na dziecko 2024 a rozliczenie podatkowe PIT. Kto i jak może skorzystać z ulgi prorodzinnej?

„Przetrwałam dzień, zamieściłam ten post i poszłam spać… tylko po to, żeby się obudzić i zobaczyć to wszystko” – powiedziała. Albinder Dhindsa, CEO Grofers, również odpowiedział na jej post. „Dzięki za opinię Sneha! Dobre punkty. Podejmiemy to, naprawimy i wkrótce damy znać” – napisał. Sneha ma teraz ponad 2500 obserwujących na X.

Jej klienci byli w większości empatyczni w kwestii opóźnionej dostawy. „Może dlatego, że wiedzieli, że ich zamówienie dostarcza kobieta, nie robili zbytniego zamieszania” – powiedziała.

Dostawcy w całym kraju często spotykali się z gniewem rozgniewanych klientów, którzy albo odmawiali zapłaty za opóźnioną dostawę, albo uciekali się do słownych, a czasem fizycznych napaści. W jednym z takich incydentów pracownik firmy Swiggy w Bengaluru został rzekomo zaatakowany przez czterech mężczyzn za odmowę bezpłatnego przekazania zamówienia w 2021 r.

Niedawne badanie przeprowadzone przez People’s Association in Grassroots Action and Movements (PAIGAM) przy pomocy Indian Federation of App-based Transport Workers (IFAT) wykazało, że 41,5% dostawców doświadczyło przemocy w pracy. A 64,3% stwierdziło, że nie otrzymali żadnego wsparcia od firm agregujących, gdy byli świadkami przemocy. Ponadto 34,4% z nich zarabia mniej niż 10 000 rupii miesięcznie, szczególnie po odliczeniu kosztów utrzymania, wezwań do zapłaty i rat EMI, a także innych opłat.

„Minęło już ponad 10 minut” – powiedział zaniepokojony dostawca Blinkit, który czekał na swojego klienta we wtorek po południu. „Mam nadzieję, że oni (klient) nie będą narzekać”.

Kiedy dowiedział się o eksperymencie Snehy, uśmiechnął się. „Więcej osób powinno to zrobić, aby zrozumieć, jak działamy” – powiedział pod warunkiem zachowania anonimowości. Nie wziął ani jednego dnia wolnego od tygodnia i wróci do domu dopiero po 22:00.

Aby chronić prawa pracowników tymczasowych, Karnataka niedawno przedstawiła projekt ustawy o pracownikach tymczasowych (ustawa o zabezpieczeniu społecznym i opiece społecznej) 2024, którą wielu chwaliło. Po doświadczeniu Snehy firmy będą mogły również zobaczyć, jak to jest być partnerem dostawczym przez jeden dzień.

(Edytowane przez Ratan Priya)


Źródło