Kobieta zaoszczędziła 25 000 funtów w 18 miesięcy, mieszkając w kamperze

• 26 kwietnia, 2023

Kiedy Laura Greenland, lat 33, z Kornwalii została zwolniona w 2020 roku, martwiła się, jak będzie mogła opłacić czynsz, nie mówiąc już o spłacie długów. Ale w ciągu 18 miesięcy spłaciła 15 000 funtów zadłużenia z tytułu kart kredytowych i pożyczek, zaoszczędziła 10 000 funtów i założyła dobrze prosperujący biznes.

Zamieniając mieszkanie na samochód kempingowy, Laura Greenland spłaciła 15 tys. funtów długów i zaoszczędziła 10 tys. funtów na rozpoczęcie nowej działalności.  (w zestawie)

Zmieniając mieszkanie na samochód kempingowy, Laura Greenland spłaciła 15 000 funtów długów i zaoszczędziła 10 000 funtów na rozpoczęcie nowej działalności. (w zestawie)

Zanim porzuciłem konwencjonalne życie w 2020 roku, byłem starszym menedżerem ds. marketingu w globalnej marce podróżniczej – co nie było dobrą rzeczą podczas pandemii. Będąc marką turystyczną, wiedzieliśmy, że będzie to miało wpływ na nas znacznie dłużej niż inne firmy i całe nasze biuro zostało zwolnione.

Bębny zwolnień w dżungli zaczęły się dość szybko po zamknięciu, a ja byłem głównym żywicielem naszego gospodarstwa domowego przez dość długi czas, więc finansowo było to duże zmartwienie. Mój mąż Karl również został zwolniony z pracy jako ratownik i instruktor pływania.

Pomyślałem: „Muszę coś tu zrobić, bo mogę nie mieć pracy, do której mógłbym wrócić”. Stało się to jeszcze bardziej przerażające, ponieważ mieliśmy 15 000 funtów długu, którego nie mogliśmy spłacić.

Tonąc w długach

Miesięczne spłaty kart kredytowych sięgały kilkuset, co w rzeczywistości było tylko odsetkami od 12 000 funtów, które byliśmy winni, a ponadto mieliśmy dwa samochody na sfinansowanie. Płaciliśmy również 2000 funtów miesięcznie, aby utrzymać dach nad głową z czynszu, rachunków za media i podatku lokalnego w naszym domu w Saltash w Kornwalii, bez uwzględnienia rachunków za jedzenie i innych kosztów, takich jak dostęp szerokopasmowy.

Nie jestem ryzykantką… więc mój chłopak najwyraźniej przyłapał mnie na lekkomyślnym dniu

Jak na ironię, prawdopodobnie moglibyśmy sobie pozwolić na spłatę kredytu hipotecznego, ale nie mogliśmy zebrać razem depozytu, ponieważ nasze wydatki oznaczały, że przez lata byliśmy w stagnacji finansowej.

Warto przeczytać!  Popularne miasto Georgia wśród „najlepszych miejsc podróży w pojedynkę” w Ameryce

Mieszkanie w kamperze było sugestią mojego męża. Myśleliśmy o życiu w vanie już wcześniej, ale ponieważ wynajmowaliśmy, mieliśmy psa Beara i mieliśmy pracę, nie miało to sensu.

Laura Greenland uśmiecha się na zewnątrz

Laura Greenland zdecydowała, że ​​potrzebuje drastycznej zmiany stylu życia, aby zaoszczędzić pieniądze. (w zestawie)

Ale pewnego dnia w maju 2020 roku powiedział: „Powinniśmy ponownie porozmawiać o planie vana”. Najwyraźniej złapał mnie w lekkomyślny dzień i pomyślałem: „W porządku, dlaczego nie?”

Nie jestem ryzykantem, więc był to ogromny skok wiary, ale cały plan polegał na znacznej optymalizacji naszych wydatków. Nazwaliśmy to „planem furgonetki” i stworzyliśmy arkusz kalkulacyjny, aby dowiedzieć się, czy ten całkowicie szalony pomysł rzeczywiście ma sens na papierze – i tak było.

Zbliżał się koniec najmu naszego mieszkania, więc od rozmowy o tym do wyruszenia w drogę zostały nam dwa miesiące.

Laura Greeland, mąż Karl i ich pies wyruszyli w drogę.  (w zestawie)

Laura Greeland, mąż Karl i ich pies wyruszyli w drogę. (w zestawie)

Zanurzać się

Właściwie zadłużyliśmy się na kolejne 15 000 funtów, zaciągając pożyczkę na samochód kempingowy, co było szalone, ale postrzegaliśmy pożyczkę trochę jak „mikrohipotekę”. Doszliśmy do wniosku, że różnica w stosunku do wynajmu polega na tym, że faktycznie mamy aktywa. Więc zamiast wydawać 2000 funtów miesięcznie i nie mieć nic do pokazania w naszym wynajmowanym miejscu, bylibyśmy właścicielami furgonetki, która zachowałaby wartość. To byłby nasz pierwszy dom na czterech kołach.

Kupiliśmy kampera z 2006 roku od pary, która naprawdę o niego dbała i przerobiła go tak, aby był jak najbardziej ekonomiczny w eksploatacji.

Mieliśmy już 15 000 funtów zadłużenia, a potem pożyczyliśmy kolejne 15 000 funtów na zakup kampera, co było trochę szalone

Zmieniliśmy dostawę gazu z Calor na LPG, który był znacznie tańszy i kosztował około 15 funtów za sześciotygodniowe dostawy, umieściliśmy panele słoneczne na dachu, dodaliśmy światła LED i odnowiliśmy łazienkę. Nasze koszty utrzymania spadłyby do około 300 funtów miesięcznie, w tym ubezpieczenie samochodu dostawczego i ubezpieczenie na wypadek awarii.

Warto przeczytać!  Najpopularniejsze miejsca gastronomiczne Matta Prestona na całym świecie — podróże międzynarodowe

W czerwcu zostałem zwolniony i otrzymałem trzymiesięczną wypłatę z mojej pensji w wysokości 35 000 funtów – ryczałt w wysokości około 5000 funtów, które wykorzystałem na naprawę furgonetki.

Już wtedy rzuciłem się w wir otwierania własnej firmy zajmującej się wsparciem marketingowym, co było prawdziwą reakcją na panikę. Nie musiałem być w stałej lokalizacji, więc zmodernizowaliśmy Wi-Fi w furgonetce, abym mógł pracować w drodze.

W następnym miesiącu Karl rzucił pracę, a my razem z naszym psem wyszliśmy z mieszkania i zamknęliśmy za sobą drzwi. Uświadomienie sobie, że tak naprawdę nie mamy już domu, było naprawdę przerażające, ale także wyzwalające i ekscytujące.

Pojechaliśmy do Plymouth i oddaliśmy klucze agentowi nieruchomości. To było bardzo dziwne uczucie, ale też cudowne. Następnie poszliśmy na pierwszą noc do jednego z naszych ulubionych miejsc na plaży w Kornwalii i pamiętam, że byłem zachwycony. Uśmiecham się teraz na samą myśl o tym.

Pies na plaży w słońcu

Laura Greenland i jej mąż Karl zanurzyli się w przyrodzie ze swoim psem Bearem, mieszkając w drodze. (w zestawie)

Kolejne 18 miesięcy spędziliśmy podróżując po Wielkiej Brytanii, głównie po południowym zachodzie w Kornwalii, Devon, Dorset i Somerset. Budziliśmy się tam, gdzie zaparkowaliśmy i musieliśmy wyglądać przez okno, bo zapominaliśmy, gdzie jesteśmy.

Próbowaliśmy znaleźć miejsca poza siecią, ponieważ potrzebowałem ciszy i spokoju, aby rozmawiać przez Zoom, i biwakowaliśmy na dziko, ponieważ cały pomysł polegał na ratowaniu, oszczędzaniu, oszczędzaniu i próbie wydostania się z tej finansowej marynaty.

Aklimatyzacja w naszym nowym domu

Van life oznaczało mieszkanie w pudełku po butach z owczarkiem niemieckim, więc było intensywnie i były chwile, kiedy fajnie byłoby mieć więcej przestrzeni osobistej, ale dosłownie mieliśmy cały świat na wyciągnięcie ręki, więc byliśmy bardzo zanurzeni w naturze. Jeśli potrzebowałem ciszy i spokoju, aby rozmawiać przez Zoom z moimi nowymi klientami, Karl zabierał Beara na spacer.

Życie w pudełku po butach było intensywne i czasami chciałem mieć więcej przestrzeni osobistej

Mieliśmy małą kuchnię, więc mogliśmy gotować jak zwykle, tylko na mniejszą skalę, a zaletą małej przestrzeni jest to, że potrzebowaliśmy tylko jednego grzejnika, który bardzo szybko się nagrzewał w zimie. W chłodniejszych miesiącach pracowaliśmy też w domu, co znaleźliśmy w społecznościach na Facebooku, a latem 2021 roku podjęliśmy trzyipółmiesięczną wymianę w Dorset.

Warto przeczytać!  Zarabiam 28 tys. funtów, ale nie wydaję nic na czynsz, ponieważ mieszkam w furgonetce

Prowadziliśmy rustykalny kemping typu pop-up w pięknym otoczeniu, który był otwarty tylko w weekendy, więc wtedy trochę dla nich pracowaliśmy w weekendy. Było to korzystne dla wszystkich – mieliśmy trzyakrowe pole, które należało do nas od poniedziałku do piątku, mieliśmy wodę, toalety i wszystko, czego potrzebowaliśmy do życia w samochodzie dostawczym, a oni mogli bezpłatnie prowadzić swój kemping – więc wszyscy byli zadowoleni .

Laura Greenland zbudowała swój odnoszący sukcesy biznes marketingowy, mieszkając w kamperze. (w zestawie)

Życie bez długów

W ciągu 18 miesięcy, ponieważ nasze koszty utrzymania były tak niskie, byliśmy w stanie spłacić wszystkie nasze długi – i skończyło się na oszczędnościach w wysokości 10 000 funtów w banku. Mieszkając w furgonetce, przekształciłem swoją niezależną firmę konsultingową w marketing w większy biznes, a Ebb, Flow & Grow ma teraz sześciocyfrowe obroty.

Sprzedaliśmy furgonetkę w listopadzie 2021 r., zarabiając na niej 3000 GBP, a teraz mieszkamy bez czynszu, opiekując się wynajmem wakacyjnym przez około 15 godzin tygodniowo dla właściciela.

Mój nowy biznes ma teraz sześciocyfrowe obroty

Mieszkamy w aneksie, który nie był używany i nie mamy rachunków do opłacenia, co jest darem niebios i oznacza, że ​​możemy dalej oszczędzać. Jesteśmy od stóp do głów, jeśli chodzi o dalsze oszczędzanie, i do końca tego roku powinniśmy mieć na koncie kilka pięciocyfrowych kwot.

Nie widzę powrotu do bardziej konwencjonalnego stylu życia. Ponieważ sprawy nadal się rozwijają wraz z kosztami utrzymania i samymi wydatkami związanymi z próbami wejścia na drabinę nieruchomości w Wielkiej Brytanii, szukamy kolejnego samochodu kempingowego w przyszłym roku do eksploracji za granicą. Nasz styl życia jest zabawny i ekscytujący – nie wspominając już o braku długów.