Rozrywka

Kobiety reżyserki zlekceważone w nominacjach do Oscara 2023

  • 24 stycznia, 2023
  • 4 min read
Kobiety reżyserki zlekceważone w nominacjach do Oscara 2023


Oscary nie nominowały żadnej kobiety do reżyserii w tym roku, po dwóch kolejnych latach kobiet wygrywających w tej kategorii.

Ogłoszone we wtorek nominacje do Oscara nie obejmowały filmowców, takich jak Sarah Polley („Rozmowa kobiet”), Gina Prince-Bythewood („Król-kobieta”), Maria Schrader („Powiedziała”) i Charlotte Wells („Królowa”). Aftersun”) w najlepszym składzie reżyserskim. Kobiety wygrywały w tej kategorii przez ostatnie dwa lata z rzędu, Chloé Zhao zgarnęła nagrodę 2021 za „Nomadland”, a Jane Campion zdobyła w zeszłym roku nagrodę za „Power of the Dog”.

Kategoria Dyrektor jest głosowana przez 573 aktywnych członków Oddziału Dyrektorów. Pięciu reżyserów filmowych uznanych przez Akademię to Daniel Kwan i Daniel Scheinert („Wszystko wszędzie i na raz”), Todd Field („Tár”), Martin McDonagh („Zjawy Inisherin”), Ruben Östlund („Trójkąt smutku”). ”) i Stevena Spielberga („Fabelmanowie”).

Po nominacjach organizacja Women In Film z Los Angeles potępiła Akademię za pominięcie filmowców. „Po raz kolejny wyborcy Akademii pokazali, że nie cenią kobiecych głosów, odcinając nas od nominacji dla najlepszego reżysera” – napisali w oświadczeniu. „Nagroda Akademii to coś więcej niż złota statuetka, to przyspieszenie kariery, które może prowadzić do kontynuacji pracy i zwiększenia wynagrodzenia. Dlatego WIF będzie nadal wspierać prace utalentowanych reżyserek, takich jak „Women Talking” Sarah Polley, „The Woman King” Giny Prince-Bythewood, „She Said” Marii Schrader, „Till” Chinonye Chukwu i „Till” Charlotte Wells. Aftersun” do uwzględnienia.

Warto przeczytać!  Podróż gwiazdy rocka Sama Claflina do „Daisy Jones & the Six” – Variety

Siedem kobiet było nominowanych do reżyserii w historii Oscarów, produkując tylko trzy zwycięzce — Kathryn Bigelow za „The Hurt Locker” (2009), Chloé Zhao za „Nomadland” (2020) i Jane Campion za „The Power of the Dog” (2021) ). Inne nominowane kobiety to Lina Wertmüller za „Siedem piękności” (1976), Campion za „Fortepian” (1993), Sofia Coppola za „Między słowami” (2003), Greta Gerwig za „Lady Bird” (2017) i Emerald Fennell za „Obiecującą młodą kobietę” (2020).

W roku Fennella i Zhao po raz pierwszy nominowano więcej niż jedną kobietę, a zeszłoroczne uznanie Campion było pierwszym powrotem kobiety jako nominowanej.

Kobiety poczyniły postępy w Hollywood w ciągu ostatnich kilku lat, zwłaszcza dzięki nagrodom Akademii, ale wciąż potrzebne są ulepszenia.

Chociaż żadna kobieta nie została wyróżniona za reżyserię, uznany przez krytyków dramat Polleya „Women Talking”, będący adaptacją powieści Miriam Toews, znalazł się wśród 10 filmów nominowanych do nagrody za najlepszy film.

Przed tegorocznymi nominacjami dla najlepszego filmu Akademia nominowała 581 filmów. Tylko 18 z tych filmów zostało wyreżyserowanych przez kobiety, poczynając od „Children of a Lesser God” Randy Haines (1986).

Warto przeczytać!  W te Święta Bożego Narodzenia Chris Jericho zdecydował się na awanturę o Brawl Out

Wybór Akademii to tylko symptom problemu, który nęka Hollywood. Chociaż w ciągu ostatnich dziesięcioleci nastąpiła wyraźna poprawa, nastąpił również regres, co potwierdzają badania USC Annenberg. Z raportu wynika, że ​​spośród 111 reżyserów zatrudnionych do nakręcenia 100 najbardziej dochodowych filmów w zeszłym roku, tylko 9% stanowiły kobiety. To spadek z 12,7% w 2021 r. W tym samym czasie liczba filmowców pochodzenia czarnego, azjatyckiego, latynoskiego oraz wielorasowego i wieloetnicznego również spadła z 27,3% w 2021 r. do 20,7% w 2022 r. Kobiety kolorowe stanowiły dla zaledwie 2,7% reżyserów ze 100 najlepszych filmów ubiegłego roku.

95. ceremonia rozdania Oscarów będzie transmitowana na żywo w telewizji ABC 12 marca z Dolby Theatre w Hollywood.




Źródło