Rozrywka

Kolor fioletowy pokonuje Aquamana 2 w kasie bożonarodzeniowej – The Hollywood Reporter

  • 26 grudnia, 2023
  • 5 min read
Kolor fioletowy pokonuje Aquamana 2 w kasie bożonarodzeniowej – The Hollywood Reporter


Kolor fioletowy wniósł tak potrzebną radość do świątecznej sprzedaży biletów na koniec roku.

Musical, którego producentami są Oprah i Steven Spielberg, został w poniedziałek otwarty za 18,1 miliona dolarów w 3142 kinach, co stanowi drugi najlepszy wynik w historii premiery filmowej w Boże Narodzenie i najlepszy od 2009 roku. Fantasia Barrino, Taraji P. Henson, Danielle Brooks i Colman Domingo występuje w adaptacji ukochanej powieści o Alice Walker w reżyserii Blitza Bazawule’a, na podstawie nagrodzonego Tony Broadwayu.

Rekordzista największego otwarcia w Boże Narodzenie należy do roku 2009 Sherlocka Holmesa (24,6 mln dolarów), bez uwzględnienia inflacji.

Wyreżyserowany przez George’a Clooneya Chłopcy w łodzi, kolejny film, który miał premierę w Boże Narodzenie, również osiągnął znacznie lepszy wynik niż oczekiwano, wydając 5,7 mln dolarów z 2557 lokalizacji. Dołączył do nich dramat dla dorosłych MGM i Amazona, w którym wystąpili Joel Edgerton i Callum Turner Kolor fioletowy zdobywając ocenę A CinemaScore. Michaela Manna Ferrariktórego premiera również miała miejsce 25 grudnia, zarobiło 2,9 miliona dolarów na 2330 stronach po otrzymaniu wyniku B CinemaScore.

Chwila Kolor fioletowy łatwo pokonał Jamesa Wana Aquaman i Zaginione Królestwow poniedziałek brutto o wartości 10,6 miliona dolarów, Aquaman 2 to ogólny zwycięzca długiego świątecznego weekendu z czterodniowym otwarciem o wartości 38,3 mln dolarów w 3706 kinach w kraju. Ale kontynuacja superbohatera – która również została oceniona przez Meh B CinemaScore – nie ma się czym zachwycać po opublikowaniu jednego z najgorszych startów w historii DC Cinematic Universe. Kontynuacja superbohatera pod wodzą Jasona Momoa wypadła lepiej za granicą, osiągając 80,1 miliona dolarów z 72 rynków, z czego największa część, czyli 30,4 miliona dolarów, pochodziła z Chin.

Warto przeczytać!  Współpracownica Beyoncé, Reyna Roberts, zdobywa uznanie Cowella

W 2018 roku po raz pierwszy Aquamana był królem wakacji na koniec roku, osiągając trzydniowe otwarcie w wysokości 67,9 miliona dolarów w weekend 21–23 grudnia. W Boże Narodzenie, które w tym roku przypadało we wtorek, jej krajowy dochód wyniósł 105,4 miliona dolarów (25 grudnia zarobił 22 miliony dolarów). Film zarobił 335,1 miliona dolarów w kraju i 1,15 miliarda dolarów na całym świecie, co stanowi najlepszy wynik w historii tytułu DCEU, nieuwzględniony o inflacji.

Film Wana jeszcze bardziej uwiarygodnia teorię zmęczenia superbohatera. Aquaman 2Premiera jest śladem niedawnej porażki kasowej, która wyniosła 46,1 miliona dolarów Cuda od konkurencyjnego Marvel Studios.

Tegoroczna świąteczna uczta kasowa była mieszanym błogosławieństwem. Przychody za czterodniowy weekend wzrosły o 11 procent w tym samym okresie w 2022 r., ale spadły o 46 procent w porównaniu z 2019 r., który jest uważany za kluczowy punkt odniesienia przed pandemią. Przychody za trzydniowy weekend (22–24 grudnia) wzrosły o 1 procent w porównaniu z 2022 r., ale spadły o 62 procent w porównaniu z 2022 r. Dokonywanie porównań rok do roku może być trudne, jeśli chodzi o wakacje na koniec roku, ponieważ 25 grudnia to ruchomy cel.

Warto przeczytać!  Liam Hemsworth został zauważony po wydaniu albumu „Flowers” ​​Miley Cyrus

Warners zdecydowanie zdominowali tegoroczny świąteczny namiot, pomiędzy Aquaman 2, Wonka (także musical) i Kolor fioletowy.

Wonka, którego premiera odbyła się w weekend przed świętem, uplasowała się na drugim miejscu na czterodniowej liście świąt z wynikiem 28,4 mln dolarów z 4213 witryn, przy wzroście krajowym wynoszącym 85,9 mln dolarów. Film Timothée Chalameta robi wrażenie za granicą, gdzie do tej pory zarobił 171,3 miliona dolarów, co daje globalną sumę 257,2 miliona dolarów do poniedziałku. Wonka I Kolor fioletowy udowadniają, że musicale wcale nie muszą być gatunkiem zagrożonym, a to nie lada wyczyn Kolor fioletowy zajął 3. miejsce na świątecznej liście przebojów, biorąc pod uwagę, że grał tylko jeden dzień.

Na czwartym miejscu czterodniowego zestawienia znalazły się animowane zdjęcie rodzinne Illumination i Universal Migracja. Firma donosi, że czterodniowe otwarcie wyniosło 17,5 miliona dolarów, co stanowi najniższy start w historii Illumination. Jak dotąd film cieszy się niewielkim powodzeniem za granicą, a prognozowana do niedzieli zagraniczna suma 22 milionów dolarów z 43 rynków.

Ostateczny werdykt ws Migracja zostanie wyemitowany dopiero w weekend noworoczny, ponieważ nie ma bardziej lukratywnego okresu w roku filmowym niż tydzień między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem. Mimo to Disney był przerażony, kiedy Życzenie w zeszłym miesiącu zanotował pięciodniowy start o wartości 32,5 miliona dolarów w Święto Dziękczynienia.

Warto przeczytać!  Czy gwiazdy „Nastoletniej mamy”, Ryan Edwards i Mackenzie, wciąż są razem? Szczegóły dotyczące ich małżeństwa

Podobnie jak w przypadku gatunku superbohaterów, w całym Hollywood istnieją obawy dotyczące animowanego rynku kinowego.

Ostra komedia romantyczna wytwórni Columbia/Sony Każdy, tylko nie Ty zajął piąte miejsce z szacunkową kwotą 8 milionów dolarów z 3055 kin w ciągu czterech dni. Nowy obraz, w którym występują Sydney Sweeney i Glen Powell, uzyskał ocenę B+ CinemaScore. (Żadne studio nie lubi niczego innego niż odmiana oceny A dla większości filmów.)

Kobiety stanowiły prawie 80 procent wszystkich klientów kupujących bilety, aby zobaczyć Każdy, tylko nie Typodczas gdy mężczyźni stanowili co najmniej 66 procent dramatu zapaśniczego A24 prowadzonego przez Zaca Efrona Żelazny Szponco uplasowało się na 6. miejscu z lepszym niż oczekiwano 6,8 mln dolarów z 2774 kin.

W kasie specjalnej Searchlight Pictures otworzyło cieszący się uznaniem film Andrew Haigha Wszyscy z nas, obcy w czterech lokalizacjach w Nowym Jorku i Los Angeles. Kandydat do nagrody bierze pod uwagę szacunkową średnią lokalizację wynoszącą 36 000 dolarów za cztery dni, co jest najwyższą wartością ze wszystkich filmów znajdujących się na liście przebojów w weekendy bożonarodzeniowe.


Źródło