Biznes

Kolor i blask: Aditya Birla Group spodziewa się 25 mld dolarów przychodów z operacji konsumenckich w ciągu 5 lat, wchodząc na zatłoczony rynek biżuterii

  • 26 lipca, 2024
  • 6 min read
Kolor i blask: Aditya Birla Group spodziewa się 25 mld dolarów przychodów z operacji konsumenckich w ciągu 5 lat, wchodząc na zatłoczony rynek biżuterii


New Delhi: Aditya Birla Group przewiduje, że wartość jej działalności konsumenckiej wzrośnie do 25 miliardów dolarów w ciągu najbliższych pięciu lat, ponieważ firma kładzie nacisk na nowe segmenty, takie jak farby i biżuteria.

Grupa ogłosiła w piątek wejście na rynek markowej biżuterii, co oznacza obecność kolejnego dużego konglomeratu na indyjskim rynku Rynek biżuterii o wartości 6,7 biliona dolarów. Przeznaczono na niego inwestycję w wysokości 5000 crore dla firmy jubilerskiej, która będzie działać pod nazwą Novel Jewels i będzie działać pod marką „Indriya”.

Zdobądź szybką gotówkę w kilka minut!

Najlepsza pożyczka osobista przy najniższych stopach procentowych

Aplikuj natychmiast

„W tym roku podwoiliśmy nasze zaangażowanie w dynamikę indyjskiego konsumenta, wprowadzając dwie nowe główne marki konsumenckie — w zakresie farb i biżuterii” — powiedział w oświadczeniu Kumar Mangalam Birla, prezes Aditya Birla Group.

„Wejście do branży jubilerskiej jest przekonujące ze względu na trwającą migrację wartości z sektorów nieformalnych do formalnych, rosnącą preferencję konsumentów dla silnych, zaufanych marek i stale rozwijający się rynek ślubny, co stwarza znaczne możliwości wzrostu” — dodał. „Będziemy jednym z 3 najlepszych krajowych sprzedawców detalicznych biżuterii w ciągu najbliższych 5 lat i będziemy nadal rozwijać się w tempie 50% CAGR”.

Grupa Aditya Birla już teraz osiąga około 20% swoich przychodów ze sprzedaży produktów konsumenckich.

„Uważam, że wzrośnie to do ponad 25% w ciągu najbliższych 5 lat, aby osiągnąć około 25 miliardów dolarów przychodów z działalności konsumenckiej” — powiedział Birla na wydarzeniu w New Delhi. „Jednym z kluczowych czynników napędowych będzie oczywiście pomyślne zwiększenie liczby naszych najnowszych działalności konsumenckich, farb i sprzedaży detalicznej biżuterii”.

Przychody grupy z działalności konsumenckiej, obejmującej handel detaliczny, usługi finansowe i telekomunikację, w roku 2023–2024 wyniosły 13 miliardów dolarów.

Kolor i blask

Na początku tego roku Aditya Birla Group weszła na rynek farb dekoracyjnych pod marką „Birla Opus” w ramach swojej flagowej spółki Grasim Industries Ltd, 10 000 crore przychodu brutto w ciągu trzech lat od rozpoczęcia działalności na pełną skalę.

Wejście na rynek jubilerski jest „naturalnym rozszerzeniem” działalności grupy, która od ponad 20 lat działa w branży mody detalicznej i stylu życia – podała firma w oświadczeniu.

Początkowo grupa otworzy cztery sklepy Indriya w Delhi, Indore i Jaipur i planuje rozszerzyć działalność na ponad 10 miast w ciągu sześciu miesięcy. Marka zaoferuje początkowy asortyment około 15 000 starannie wyselekcjonowanych elementów biżuterii z ponad 5000 ekskluzywnych wzorów.

Niewątpliwie Novel Jewels Aditya Birla Group będzie musiało konkurować z takimi firmami jak Titan Co. Ltd, Kalyan Jewellers India Ltd, Joyalukkas i Reliance Jewels z Tata Group. W sektorze farb Birla Opus mierzy się z silną konkurencją ze strony Asian Paints Ltd i Berger Paints Ltd.

Przeczytaj także | Wejście Grasima budzi ostrożność, ale zarządzający funduszami również faworyzują Asian Paints

Zorganizowany sektor jubilerski w Indiach wzrósł z 22% całkowitego rynku w latach 2018-19 do 36-38% w latach 2023-24. W tym okresie przychody sektora wzrosły w tempie skumulowanego rocznego wzrostu na poziomie 8%, osiągając wartość rynkową 6,4 bln, podał dom maklerski Motilal Oswal w swoim raporcie z czerwca.

Zorganizowany rynek biżuterii odnotował w ciągu tych pięciu lat 18-19% rocznej stopy wzrostu przychodów, podczas gdy spółki Titan Co. Ltd, Kalyan Jewellers India Ltd i Senco Gold należące do Tata Group odnotowały łącznie 20% rocznej stopy wzrostu przychodów — dodano.

Przeczytaj także | Titan spada po nudnej aktualizacji Q1; chmury nad konkurencją się gromadzą

Na indyjskim rynku jubilerskim działają już duże lokalne i ogólnokrajowe sieci detaliczne, które próbują wykorzystać przejście od rynku niezorganizowanego do zorganizowanego.

„Zmiana od niezorganizowanych/lokalnych graczy do zorganizowanych graczy była znacząca i dobrze rokuje. Uważamy, że część nagromadzonego popytu już osłabła w latach FY23-FY24. Dlatego korzyści te zostały już przechwycone” — powiedział Motilal Oswal w swoim raporcie.

„Jednak podstawowa zmiana w kierunku dokonywania zakupów u markowych sprzedawców detalicznych, wybierania przez konsumentów produktów z ćwiekami i zwiększania częstotliwości wizyt (w celu normalnego noszenia itp.) będzie nadal korzystna dla tej kategorii w perspektywie średnioterminowej” – dodano.

Wysokie ceny złota nadal jednak stanowią wyzwanie dla zorganizowanych sprzedawców detalicznych biżuterii.

Najnowsze informacje biznesowe firm Titan i Kalyan przyniosły rozczarowanie, ponieważ wzrost przychodów był wolniejszy, a ich działalność jubilerska musiała stawić czoła coraz większej konkurencji i wysokim cenom złota.

Zakupy markowych marek

W ostatnich latach Aditya Birla Group zwiększyła skalę swojej działalności konsumenckiej.

W 2018 roku grupa rozpoczęła działalność mającą na celu stworzenie oferty odzieży etnicznej, po tym jak do tej pory działała głównie na rynku odzieży zachodniej.

W ciągu ostatnich kilku lat Aditya Birla Fashion and Retail Ltd, oddział firmy zajmujący się odzieżą i stylem życia, dokonał szeregu inwestycji w rodzimych producentów odzieży, nabywając większościowe udziały w markach projektanckich, takich jak Sabyasachi, Shantnu & Nikhil, House of Masaba i marce rzemieślniczej Jaypore.

Ponadto firma rozwinęła własne marki, takie jak Tasva z Tarun Tahiliani i Marigold Lane.

W roku obrotowym 2022 grupa przejęła indyjski biznes amerykańskiej marki obuwia i odzieży Reebok. We wrześniu 2023 r. nabyła 51% udziałów w TCNS Clothing, co dało jej dostęp do marek takich jak W, Aurelia i Wishful.

W latach 2022–2023 Aditya Birla Fashion and Retail odnotowała wzrost przychodów o 53% 12,418 crore.

Aditya Birla Group to globalny konglomerat o wartości 65 miliardów dolarów, działający w 36 krajach i zatrudniający ponad 187 000 pracowników.





Źródło

Warto przeczytać!  Ceny węgla w Polsce idą na łeb: czy będzie jeszcze taniej w 2024 roku? Zobacz, ile kosztuje tona węgla – 11 grudnia 2023