Komedia o wzroście i upadku kliknięć „BlackBerry” w kasie – ostateczny termin
![Komedia o wzroście i upadku kliknięć „BlackBerry” w kasie – ostateczny termin](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/05/Komedia-o-wzroscie-i-upadku-klikniec-„BlackBerry-w-kasie-–.webp-770x470.png)
![Jeżyna](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/05/Komedia-o-wzroscie-i-upadku-klikniec-„BlackBerry-w-kasie-–.webp.png)
W rzadki weekend z mniejszą liczbą nowych premier studyjnych, IFC Films odnotowało podwójny cios w kasie dzięki filmowi Matta Johnsona Jeżyna zarobił 473 000 $ w całym kraju w 450 kinach, przy średniej w USA na kino 1,05 000 $ i w piątek znalazł się w pierwszej dziesiątce. Szacuje się, że w ten weekend w Ameryce Północnej zarobi 740 000 $, a Elevation Pictures zajmie się Kanadą.
To jest koniecJay Baruchel to Mike Lazaridus, mózg stojący za BlackBerry, wraz ze swoim wyluzowanym najlepszym przyjacielem i współzałożycielem Douglasem Freginem, granym przez Johnsona. W Filadelfii zawsze jest słonecznie gwiazda Glenn Howerton gra Jima Balsilliego, agresywnego dyrektora, który katapultował urządzenie do globalnej dominacji przez dziesięciolecia, aż w 2007 roku został nagle wyrzucony z fotela przez iPhone’a.
Premiera w Berlinie i SXSW, certyfikat świeżości na poziomie 97% na Rotten Tomatoes, oparty na książce Utrata sygnału autorstwa Jacquie McNish i Seana Silcoffa.
Reżyser powiedział Deadline, że nigdy tak naprawdę nie miał BlackBerry przed filmem, ale pociągnęło go to i historia. „W pewnym sensie naprawdę uważam, że to urządzenie ma w sobie jakąś magię. Zwłaszcza forma jest o wiele mniejsza niż współczesne smartfony. A z miejscem poświęconym klawiaturze przypominało mi to Gamboya, dlatego tak dużo włożyłem w ten film Gameboya. Czułem się jak kontroler do gier wideo”.
„Kiedy ktoś wręczył mi i mojemu producentowi książkę i zapytał, czy bylibyśmy zainteresowani adaptacją”, powiedział, poczułem się tak, jakbym czytał o moim własnym życiu” — co oznacza, że równie dobrze mogło to być o kręcenie filmów jako „o inżynierach budujących jakąś techniczną maszynę. Chodziło o młodych ludzi próbujących dokonać czegoś niemożliwego”.
BlackBerry Storm, który pojawił się w 2008 roku, w tym samym roku co iPhone 3G, był jedną z największych porażek konsumenckiego urządzenia wszechczasów. „Książka to kawał dziennikarstwa. Powiedziałbym, że autorzy powiedzieliby, że książka wcale nie jest zabawna” – powiedział. „Ale to, co czytałem między wierszami, to komedia”.
„W tamtym czasie w firmie pracowały setki i tysiące inżynierów, którzy wiedzieli, że iPhone robi coś lepszego, ale nie sądzę, żeby kierownictwo usłyszało tę wiadomość”. Lazaridis w filmie jest przekonany, że większy ekran bez fizycznej klawiatury to niedorzeczny ideał, którego nikt by nie chciał.
„Jeżyna odniósł sukces po dwóch wciągających i porywających występach Jaya i Glenna. Matt Johnson to siła, z którą trzeba się liczyć i jesteśmy podekscytowani, że ludzie przyszli na tę niesamowitą zabawę w kinie” — powiedział Scott Schooman, tymczasowy prezes IFC Films.
Schooman niedawno zastąpił Ariannę Bocco po nagłym odejściu szefa IFC pod koniec marca, po którym odeszli kluczowi dyrektorzy w całej firmie. Obroty, jakie przynosi AMC Networks w trakcie trwającej restrukturyzacji i cięć kosztów, były raczej dramatycznym exodusem w świecie niezależnej dystrybucji.
Dystrybucja otworzyła także film Andrei Pallaoro Monika w IFC Center w Nowym Jorku i Nuart w Los Angeles za 26 tys.
Monika miał swoją premierę w Wenecji w 2022 roku i otrzymał silne wsparcie w całej społeczności LGBTQ, a GLAAD był partnerem przy pokazie filmu. Piątkowe pytania i odpowiedzi z udziałem gwiazd filmu, Trace Lysette i Patricii Clarkson, zostały wyprzedane zarówno w Nowym Jorku, jak iw Los Angeles. Rozszerza się w całym kraju na co najmniej 45 rynkach w następny weekend.
Inne szerokie oferty specjalne: Atrakcje przydrożne” Raj głupcówfabularny debiut reżyserski Charliego Daya, zarobił 443 140 dolarów na 784 ekranach, przy PSA w wysokości 565 dolarów.
Film dokumentalny Sony Pictures Classics o wielkim bejsbolu Yogi Bera, To nie koniec, zarobił szacunkowo 106,3 tys. USD na 99 ekranach za PSA w wysokości 1,074 USD. W ramach regionalnej kampanii na rzecz legendarnego Yankee, dystrybutor oferował bezpłatne bilety dla osób towarzyszących w rejonie trzech stanów Nowego Jorku, które nie są wliczane do kwoty brutto.
Limitowane wydania: Bleecker Street szacuje Dziewczyna Starlinga zarobi 24,7 000 $ w weekend otwarcia na czterech ekranach za PSA w wysokości 6 184 $.
Music Box Films otworzył Emanuele Criaslese’s L’Immensita szacunkowo 9,28 tys. USD na dwóch ekranach za przewidywany PSA w wysokości 4640 USD. Po występach na festiwalach w Wenecji i Sundance, Penelope Cruz wystąpiła w Angelika Film Center w Nowym Jorku iw Laemmle Royal w Los Angeles. ekspansja na inne główne rynki w piątek, w tym Chicago, Miami, Portland i Houston.
Holdover: Kolejne włoskie zdjęcie, wydanie Janus Films Osiem Gór zarobił około 30 100 USD na 24 ekranach w trzeci weekend, przy szacunkowej średniej na ekran wynoszącej 1254 USD i szacowanym dochodzie 93 772 USD. Film będzie się rozwijał przez cały maj i czerwiec, a Atlanta, Chicago, Orlando, Sacramento, Nashville, Pittsburgh i inne pojawią się w następny weekend.