Świat

Komunikat prasowy: Komisja ONZ ds. Statusu Kobiet potwierdza rolę technologii i innowacji oraz edukacji w erze cyfrowej w przyspieszeniu równości płci

  • 18 marca, 2023
  • 5 min read
Komunikat prasowy: Komisja ONZ ds. Statusu Kobiet potwierdza rolę technologii i innowacji oraz edukacji w erze cyfrowej w przyspieszeniu równości płci


Na zakończenie negocjacji dyrektor wykonawcza ONZ ds. Kobiet, Sima Bahous, powiedziała: „Tegoroczne uzgodnione konkluzje zmieniają zasady gry i przedstawiają naszą wizję bardziej równego i połączonego świata dla kobiet i dziewcząt w całej ich różnorodności. pracy, jaką dziś stąd opuszczamy, aby przełożyć je na rzeczywistość. Ostateczny sukces tych uzgodnionych konkluzji leży poza ich dzisiejszą finalizacją, w jaki sposób wspólnie posuniemy je naprzód. Przynoszą nam wizję bardziej równego świata. Przetłumaczmy urzeczywistnić je dla wszystkich kobiet i dziewcząt”.

CSW67 potwierdziła znaczenie pełnego, równego i znaczącego udziału kobiet i dziewcząt oraz przywództwa w nauce, technologii i innowacjach oraz wyraziła zaniepokojenie ograniczonymi postępami w niwelowaniu różnic między płciami w dostępie do technologii i korzystaniu z nich, łączności, umiejętności cyfrowych i edukacji . Wyraziła również poważne zaniepokojenie ciągłością i wzajemnymi powiązaniami między przemocą offline i online, molestowaniem i dyskryminacją kobiet i dziewcząt oraz potępiła wzrost liczby takich aktów.

Komisja wezwała do znacznego zwiększenia inwestycji sektora publicznego i prywatnego w celu zlikwidowania przepaści cyfrowej ze względu na płeć, tworzenia bardziej sprzyjających włączeniu społecznemu ekosystemów innowacji oraz promowania bezpiecznych i uwzględniających aspekt płci technologii i innowacji. Wezwano również do inkluzywnej i sprawiedliwej wysokiej jakości edukacji w zakresie nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki, technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz umiejętności cyfrowych, aby zapewnić wszystkim kobietom i dziewczętom możliwość rozwoju w szybko zmieniającym się świecie.

Warto przeczytać!  Sylwestrowy chaos w podróżach: odwołano setki pociągów, a pasażerom ostrzeżono, aby nie podróżowali

Inicjatywy promujące innowacje i zmiany technologiczne oraz edukację w erze cyfrowej na rzecz osiągnięcia równości płci muszą uwzględniać następujące elementy:

  • Opracuj narzędzia i usługi cyfrowe, aby zaspokoić potrzeby wszystkich kobiet i dziewczątwe wszystkich sektorach i regionach geograficznych, zwłaszcza w zakresie ich edukacji, zdrowia, wzmocnienia pozycji ekonomicznej i zaangażowania w życie publiczne, oraz zapewnić kobietom i dziewczętom dostęp do umiejętności i umiejętności cyfrowych przez całe życie.
  • Włączenie płci do polityki cyfrowej w celu usunięcia barier w równym dostępie dla wszystkich kobiet i dziewcząt, w tym żyjących w ubóstwie na obszarach wiejskich, nadmorskich lub oddalonych, niepełnosprawnych, kobiet i dziewcząt tubylczych, kobiet i dziewcząt migrujących oraz kobiet starszych.
  • Wspieraj politykę zerowej tolerancji dla przemocy ze względu na płeć, która pojawia się lub jest wzmacniana przez wykorzystanie technologii oraz zapewnić, aby podmioty sektora publicznego i prywatnego nadały priorytet zapobieganiu i eliminacji.
  • Włączenie perspektywy płci do głównego nurtu projektowania nowych technologii oraz przyjąć przepisy, aby zapewnić im odpowiednie zabezpieczenia w celu zwalczania nowych zagrożeń, stereotypów związanych z płcią i negatywnych norm społecznych, naruszeń prywatności danych oraz poprawić przejrzystość i rozliczalność.
  • Promowanie polityk i programów mających na celu osiągnięcie parytetu płci w powstających dziedzinach nauki i technologii oraz tworzyć wspierające miejsca pracy i środowiska edukacyjne, w tym poprzez edukację uwzględniającą aspekt płci, rozwiązania w zakresie uczenia się na odległość i podejścia interdyscyplinarne łączące nauczanie nauk społecznych i dziedzin naukowych.
  • Opracuj innowacje uwzględniające płeć, które podważają stereotypy dotyczące płci i negatywne normy społeczne, w tym poprzez rozwój treści cyfrowych, kampanie uświadamiające i kompetencje dydaktyczne na rzecz pozytywnego zaangażowania w technologie cyfrowe, które angażują, edukują, zachęcają i wzmacniają pozycję młodzieży, w tym młodych mężczyzn i chłopców, do stania się czynnikami zmian na rzecz równości płci.
Warto przeczytać!  Biden wzywa Egipt i przywódców Kataru, aby wywarli nacisk na Hamas w sprawie zawarcia układu z Izraelem w sprawie zakładników

67. sesja Komisji ds. Statusu Kobiet odbyła się w kontekście nieustannego sprzeciwu wobec praw kobiet na całym świecie, począwszy od nasilenia przemocy wobec kobiet w przestrzeni publicznej, poprzez wpływ trzęsień ziemi w Syrii i Turcji na płeć, po codzienne z którymi stykają się kobiety i dziewczęta w sytuacjach nadzwyczajnych i kryzysowych, w tym w Afganistanie, na Ukrainie i w Iranie.

Podczas pierwszej w pełni osobistej sesji po trzech latach pandemii COVID-19, CSW67 zarejestrowało bardzo dużą liczbę ponad 7000 uczestników, w tym 4 szefów państw i rządów oraz 116 ministrów, 205 wydarzeń towarzyszących na terenie ONZ i około 700 Wydarzenia równoległe organizacji pozarządowych.

Po raz pierwszy sesja obejmowała interaktywną sesję młodzieżową z młodymi ludźmi, młodzieżowymi przedstawicielami delegacji, społeczeństwa obywatelskiego i organizacji ONZ, angażując się w dialog i przedstawiając zalecenia, jak zapewnić młodym kobietom i dziewczętom udział w cyfrowej transformacji. Komisja skorzystała również z istotnego wkładu wielu organizacji społeczeństwa obywatelskiego, w tym liderów i osób zaangażowanych w Koalicję Działań na rzecz Technologii i Innowacji na rzecz Równości Płci, uruchomioną w ramach Forum Równości Pokoleniowej. Koalicja Działań na rzecz Technologii i Innowacji na rzecz Równości Płci wniosła znaczący wkład w zacieśnianie sojuszy między rządami, sektorem prywatnym, społeczeństwem obywatelskim i systemem ONZ oraz w napędzanie rozmachu i zobowiązań na rzecz promowania równości płci poprzez technologię i innowacje.

Warto przeczytać!  Wybory w Indonezji w 2024 r.: stawka dla USA i Chin jest wysoka


Źródło