Koncerty Coldplay i Taylor Swift, które przyczynią się do rozwoju Singapuru
![Koncerty Coldplay i Taylor Swift, które przyczynią się do rozwoju Singapuru](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/02/107247232-1685110911276-gettyimages-1488050213-js2_6193_zezjijua-770x470.jpeg)
Taylor Swift na scenie w Nashville w stanie Tennessee.
John Shearer/tas23 | Getty Images Rozrywka | Obrazy Getty’ego
Coldplay, Ed Sheeran, a teraz Taylor Swift. Singapur postrzega ekonomię koncertów jako nowy czynnik wzrostu, który ma zwiększyć wpływy z turystyki o setki milionów dolarów.
„Miasto Lwa tradycyjnie przyciągało podróże służbowe, ale te zakrojone na szeroką skalę globalne wydarzenia muzyczne są dobrodziejstwem dla usług związanych z podróżami w Singapurze, które mogą wygenerować nawet 10% jego PKB” – napisał w HSBC ekonomista ASEAN z HSBC, Yun Liu. niedawna notatka.
W styczniu brytyjski zespół Coldplay dał sześć koncertów na Stadionie Narodowym w Singapurze. Fani kupili 200 000 biletów, a występy wyprzedały się w ciągu kilku godzin, pobijając rekord miasta-państwa pod względem największej liczby biletów sprzedanych przez artystę w ciągu jednego dnia. Singapur był głównym przystankiem w Azji podczas światowej trasy koncertowej Coldplay Music of the Spheres, co pobudziło przemysł turystyczny w kraju.
Platforma turystyczna dla Azji i Pacyfiku Agoda odnotowała „ogromny wzrost” liczby wyszukiwań zakwaterowania w Singapurze w okresie koncertów Coldplay. Firma podała, że zainteresowanie tymi koncertami wzrosło 8,7 razy po rozpoczęciu przez zespół sprzedaży biletów w czerwcu. Agoda twierdzi, że za wzrost odpowiadają w dużej mierze kraje sąsiednie, Malezja i Indonezja.
Od tego weekendu Singapur będzie gościł amerykańską gwiazdę popu Taylor Swift, której szacunkowo trasa Eras Tour po USA w zeszłym roku wygenerowała około 4,6 miliarda dolarów wydatków konsumenckich.
„Powszechnie oczekuje się, że Taylor Swift wygeneruje znaczny impuls gospodarczy, biorąc pod uwagę jej dotychczasowe osiągnięcia” – dodał Liu.
Gdyby nie miała Singapuru jako przystanku, mogłabym nie kupić biletu.
Mavis Mook
22-letni student z Singapuru
Jak wynika z danych firmy Smith Travel Research, firmy analitycznej zajmującej się analizą hoteli, wkrótce po tym, jak piosenkarka ogłosiła daty swoich koncertów w tym mieście-państwie, liczba rezerwacji hoteli w Singapurze na marzec 2024 r. wzrosła o 10%. Według danych STR Swift zagra sześć koncertów na początku marca i jest na dobrej drodze, aby osiągnąć najwyższy poziom obłożenia w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2024 roku.
Wzrósł także popyt na loty do Singapuru. Przebojowa trasa Swift obejmuje tylko trzy kraje regionu Azji i Pacyfiku: Japonię, Australię i Singapur. W zeszłym tygodniu Singapurska Izba Turystyki poinformowała, że przyznała dotację na sprowadzenie do kraju trasy Swift’s Eras Tour.
Zarówno flagowy przewoźnik kraju Singapore Airlines, jak i tania linia lotnicza Scoot powiedziały CNBC, że popyt na loty do Singapuru w marcu wzrósł, szczególnie z Azji Południowo-Wschodniej. Jetstar Asia potwierdziła również, że odnotowała wzrost popytu o około 20% na trasach łączących takie miejsca jak Bangkok, Manila, Dżakarta z Singapurem.
Coldplay wystąpi na scenie podczas gali American Music Awards 2015.
Kevin Mazur | Obraz drutu | Obrazy Getty’ego
Oczekuje się, że koncerty Swift wygenerują około 350–500 milionów dolarów singapurskich (260,3–371,9 mln dolarów) wpływów z turystyki – przy założeniu, że około 70% widzów przylatuje z zagranicy – powiedziała Erica Tay, dyrektor ds. badań makroekonomicznych w Maybank.
„Gdyby nie miała przystanku w Singapurze, mogłabym nie kupić biletu” – powiedziała 22-letnia studentka z Singapuru Mavis Mook, która wydała prawie 300 dolarów australijskich (223,38 dolarów) na bilet na koncert Taylor Swift.
„Chcę tego doświadczyć z przyjaciółmi, którzy również dorastali razem ze mną. Ciężko byłoby przylecieć razem tylko na jeden koncert” – dodała. Mook powiedziała CNBC, że wydała dodatkowe 150 dolarów australijskich na strój koncertowy i koraliki na bransoletki przyjaźni, które widzowie wymieniali na każdym przystanku trasy. Przeznaczyła także fundusze na zakup gadżetów związanych z trasą koncertową.
Singapur przyciągnął także takich artystów jak Ed Sheeran, Bruno Mars, Blackpink i innych artystów. Lista koncertów pełna gwiazd nadaje Singapurowi nowy blask jako kierunku turystycznego.
„Tradycyjnie był to sektor MICE – spotkania, imprezy motywacyjne, konferencje i wystawy – który zwykle przyciągał zamożnych gości biznesowych” – powiedział Liu z HSBC.
Singapur jest w dużym stopniu zaangażowany w produkcję technologiczną i finanse, ale usługi związane z podróżami stanowią 10% PKB kraju – dodała.
Turystyka eventowa zmienia branżę turystyczną po pandemii, ponieważ coraz więcej osób jest skłonnych podróżować samolotem, aby wziąć udział w koncertach lub wydarzeniach sportowych, zauważył Tay z Maybank.
Poza bezpośrednimi dochodami z koncertów, najlepsi artyści mogliby również zapewnić trwalszy wzrost reputacji poprzez wspieranie krajów goszczących.
„Sceny, w których dobrze się bawi w Singapurze – czy to próbowanie kultowych potraw, czy oglądanie tradycyjnej architektury – będą bardzo pomocne” – powiedział Tay.
„Jeśli zakocha się w ryżu z kurczakiem, może to umieścić to danie i Singapur na mapie nowych odbiorców na całym świecie”.