Motoryzacja

Kongres powiedział, że uchwala ustawy o prawie do naprawy pojazdów, których celem jest naprawa

  • 27 marca, 2023
  • 3 min read
Kongres powiedział, że uchwala ustawy o prawie do naprawy pojazdów, których celem jest naprawa


WASHINGTON — ponadpartyjna koalicja prokuratorów generalnych wzywa Kongres do uchwalenia „ekspansywnych” przepisów dotyczących prawa do naprawy, które częściowo dotyczą przemysłu samochodowego.

W liście wysłanym w zeszłym tygodniu do demokratycznych i republikańskich prawodawców 28 prokuratorów generalnych wezwało Kongres do rozważenia wcześniej wprowadzonych przepisów, które koncentrują się na naprawie pojazdów, sprzętu rolniczego i elektroniki użytkowej.

„Produkcja samochodów, urządzeń cyfrowych i sprzętu rolniczego staje się coraz bardziej zaawansowana technologicznie i budowana z większą ilością wbudowanej elektroniki” – prokuratorzy generalni reprezentujący stany, w tym Kalifornię, Indianę, Maine, Michigan, Pensylwanię i Tennessee, a także Dystrykt Kolumbii i Guam, napisał w liście.

„Producenci OEM często kontrolują dostęp do tych części elektronicznych, tworząc nieuczciwe ograniczenia w handlu i monopol na naprawy. Może to bezpośrednio zaszkodzić konsumentom, podnosząc ceny i jest sprzeczne z wolnym rynkiem” – napisali.

Mówiąc dokładniej, prokuratorzy generalni chcą, aby Kongres uchwalił dwa akty prawne, które miałyby bezpośredni wpływ na przemysł samochodowy: prawo do sprawiedliwej i profesjonalnej naprawy przemysłu samochodowego oraz ustawy o oszczędzaniu pieniędzy na transporcie napraw samochodowych.

Trzecia ustawa — ustawa o uczciwej naprawie — popierana przez grupę wyklucza pojazdy i urządzenia medyczne.

Warto przeczytać!  Prezes Citroena przedstawia długoterminowy plan francuskiej marki

Ustawa REPAIR została ponownie wprowadzona przez kongresmena Neala Dunna z Florydy w lutym. Wymagałoby to, aby właściciele pojazdów i niezależne warsztaty miały taki sam dostęp do narzędzi i danych do naprawy i konserwacji, jak producenci samochodów i ich franczyzowi dealerzy.

Wymagałoby to również udostępnienia niezależnej branży naprawczej wszystkich narzędzi i urządzeń, bezprzewodowej transmisji danych naprawczych i diagnostycznych oraz dostępu do systemów diagnostyki pokładowej i telematyki potrzebnych do naprawy pojazdów.

Ustawa SMART, która została ponownie wprowadzona w zeszłym tygodniu przez kongresmana Darrella Issę z Kalifornii, zmieniłaby amerykańskie prawo patentowe, skracając czas, w którym producenci samochodów mogą egzekwować patenty projektowe na części do naprawy powypadkowej do dwóch i pół roku z 14 lat w stosunku do dostawców części zamiennych. .

Ponadpartyjna ustawa dotyczyłaby komponentów samochodowych, takich jak błotniki, panele boczne i drzwi, i dotyczyłaby tylko części naprawczych na rynku wtórnym. Nie zmieniłoby to 14-letniego okresu, w którym producenci samochodów mogą egzekwować patenty projektowe wobec innych producentów samochodów.

Oczywiście producenci samochodów, niezależne warsztaty naprawcze i sprzedawcy części zamiennych podpisali protokół ustaleń w 2014 r. Porozumienie to, które zostało zawarte po tym, jak Massachusetts uchwaliło własne prawo do napraw samochodów w 2013 r., dało sklepom we wszystkich stanach taki sam dostęp do informacji diagnostycznych i naprawczych.

Warto przeczytać!  CDK: Trwają prace nad ogromnym planem outsourcingu pracowników

Sojusz na rzecz Innowacji Motoryzacyjnych, który reprezentuje amerykańskich producentów samochodów w batalii prawnej o rewizje prawa stanu Massachusetts, powiedział, że sprzeciwia się ustawie REPAIR.

„To całkowicie niepotrzebne” – powiedział John Bozzella, dyrektor generalny grupy, w komentarzach przesłanych do Wiadomości motoryzacyjne w zeszłym miesiącu. „Siedemdziesiąt procent pogwarancyjnych napraw pojazdów odbywa się w niezależnych firmach naprawczych. Prawo do naprawy samochodów już istnieje”.

Bozzella twierdzi, że wysiłek ten jest „przechwytywaniem danych… udając ochronę konsumentów i wsparcie dla małych firm” przez motoryzacyjny rynek wtórny i przemysł naprawczy.


Źródło