Nauka i technika

Konsumenci, którzy dowiadują się o wartościach odżywczych nabiału, kupują i spożywają więcej produktów mlecznych

  • 4 marca, 2024
  • 5 min read
Konsumenci, którzy dowiadują się o wartościach odżywczych nabiału, kupują i spożywają więcej produktów mlecznych


Uczestnicy badania JDS Communications zwiększyli zakupy i spożycie serów, lodów, mleka i jogurtów o ponad 20% po zapoznaniu się z faktami na temat żywienia nabiałem


ikona kalendarza 4 marca 2024 r

ikona zegara
3 minuty czytania

Chociaż większość Amerykanów spożywa nabiał, a popularność wielu produktów mlecznych rośnie, od lat sześćdziesiątych XX wieku spożycie płynnego mleka wśród konsumentów w USA znacząco spadło. Aby odwrócić tę tendencję i zapewnić konsumentom odpowiednią ilość nabiału w swojej diecie, sektor mleczarski opracował materiały edukacyjne, aby dotrzeć do konsumentów za pośrednictwem infografik informacyjnych, reklam telewizyjnych i drukowanych oraz w mediach społecznościowych. Ale czy tego rodzaju przekazy edukacyjne poruszają igłę? Nowe badanie w Komunikacja JDS pokazuje, że kiedy konsumenci mają wiedzę na temat wartości odżywczych produktów mlecznych, kupują i spożywają więcej produktów mlecznych – w tym serów, lodów, jogurtów, a zwłaszcza mleka.

Główna badaczka, dr Stephanie Clark, która niedawno przeszła na emeryturę z Wydziału Nauk o Żywności i Żywienia Człowieka Iowa State University w Ames w stanie Iowa, wyjaśniła: „Postanowiliśmy edukować tych, którzy spożywają niewystarczającą ilość nabiału (mniej niż 3 porcje nabiału nabiału dziennie, według The Dietary Guidelines for Americans) na różne tematy związane z żywieniem nabiałem, sprawdzić, czy uczniowie zapamiętują informacje i czy zwiększanie ich wiedzy na temat nabiału motywuje do zakupu i spożywania produktów mlecznych.

Warto przeczytać!  Stwierdzono, że larwy krewetek ukrywają swoje ciemne oczy za pomocą materiału manipulującego światłem

Clark i zespół badawczy przeprowadzili badanie w 3 fazach: ankieta przesiewowa, nominalna grupa fokusowa i końcowa ankieta uzupełniająca z udziałem dorosłych ochotników. W pierwszej fazie ankietę przesiewową składającą się z 15 pytań wypełniło łącznie 4542 dorosłych. „Po zamknięciu wstępnej ankiety przesiewowej przydzieliliśmy grupę 195 uczestników do nominalnych grup fokusowych w oparciu o ich zainteresowanie uczestnictwem, brak jakichkolwiek alergii pokarmowych oraz fakt, że zgłaszali spożywanie mniej niż trzech porcji nabiału dziennie. dzień” – wyjaśnił Clark. Opracowano cztery infografiki, aby pomóc edukować uczestników badania na temat etykiet żywności i koncepcji nabiału: panele zawierające informacje o wartościach odżywczych, zaburzenia trawienia laktozy, 9 niezbędnych składników odżywczych, a także prebiotyki i probiotyki.

Podczas fazy nominalnych grup fokusowych facylitatorzy przeprowadzili wśród uczestników ankietę wstępną, następnie przeprowadzili ich przez lekcję zawartą w infografice, a następnie przeprowadzili test akceptowalności lodów. Próbowano trzech próbek lodów, a prowadzący wyjaśnili panele zawierające informacje o wartościach odżywczych i zestawienia składników każdego z nich, zwracając uwagę na różnice w zawartości laktozy i dodatku cukru pomiędzy próbkami.

„W przeciwieństwie do tradycyjnych grup fokusowych, gdzie dane są zbierane od wchodzących w interakcję panelistów” – wyjaśnił Clark, „naszym celem w przypadku formatu nominalnego – obejmującego ograniczone interakcje między uczestnikami – było skuteczne dostarczanie uczestnikom informacji edukacyjnych”. Po teście lodowym uczestnicy otrzymali ankietę post-ankietę, a miesiąc później kolejną ankietę.

Warto przeczytać!  Locus rośliny strączkowej stymuluje rozwiązłą interakcję
Jak wynika z nowego badania opublikowanego w JDS Communications, edukacja konsumentów w zakresie czytania etykiet żywieniowych, a także faktów żywieniowych dotyczących nabiału wywarła znaczący i pozytywny wpływ na ogólną ilość nabiału w ich diecie.

Wyniki badania pokazują, że uczestnictwo w nominalnych grupach fokusowych wiązało się z: istotny i pozytywny efekt dotyczące zakupu i spożycia produktów mlecznych pomiędzy badaniem wstępnym a badaniem uzupełniającym trwającym jeden miesiąc. „Średni zakup produktów mlecznych wzrósł do 4,4 porcji tygodniowo, co oznacza wzrost o 26%. Wzrosło również średnie spożycie każdego produktu mlecznego – 23% w przypadku sera, 20% w przypadku lodów, 26% w przypadku jogurtu i oszałamiający wzrost o 53% w przypadku mleka”. W sumie całkowite spożycie nabiału przez uczestników badania wzrosło do 8 porcji tygodniowo, co stanowi wzrost o 35%. „Wynik spożycia mleka był wyjątkowy w naszych wynikach” – powiedział Clark, „a każda grupa fokusowa odnotowała wzrost spożycia mleka o co najmniej jedną porcję tygodniowo”.

Pomimo tych pozytywnych wyników zespół badawczy szybko zauważył, że uczestnicy nie spożywali zalecanych 21 porcji nabiału tygodniowo. Podkreślili znaczenie dodatkowych badań, aby zrozumieć długoterminowy wpływ edukacji na temat nabiału w diecie lub czy ulepszenia materiałów edukacyjnych lub sposobu dostarczania mogą zwiększyć ich wpływ.

Ogólnie rzecz biorąc, badanie to pokazuje, że starannie skonstruowane komunikaty edukacyjne na temat korzyści i właściwości odżywczych produktów mlecznych mogą pozytywnie wpłynąć na zachowania konsumentów, prowadząc do zwiększenia zakupów i spożycia produktów mlecznych.

Warto przeczytać!  Historia Steve'a: najnowocześniejsza opieka robi różnicę




Źródło