Kontynuacja „Searching” przewyższa oryginał – Deadline
Uśpiony hit 2018 roku, Badawczy, pokazał, że można stworzyć skuteczny, trzymający w napięciu thriller kryminalny, którego fabuła została opowiedziana wyłącznie za pomocą ekrany które dominują w naszym codziennym życiu w tym stuleciu. Wystąpił w nim John Cho jako ojciec, którego 16-letnia córka znika, co skłoniło go do użycia wszystkich narzędzi internetowych, aby spróbować prześledzić jej kroki, aby ją znaleźć. Jego kontynuacja, Zaginiony, w rzeczywistości ulepsza ten pomysł, wprowadzając inną historię i zestaw postaci, posuwając się o kilka kroków dalej, tworząc korektor trzymającego w napięciu obrazu, który wygląda jak to, co mógłby stworzyć mistrz filmowy, taki jak Hitchcock, gdyby był też geniuszem IT.
Oglądanie Badawczy, który wyreżyserował i współautorem scenariusza (z Sevem Ohanianem) był Aneesh Chaganty, ciągle myślałem o tym, że prawdziwymi gwiazdami tego kawałka byli montażyści filmowi, którzy musieli ułożyć puzzle z obrazów, aby stworzyć spójną historię. Wtedy ma to sens, że pisanie/reżyserowanie stery Zaginiony zostały przekazane tym dwóm Badawczy redaktorzy, Will Merrick i Nicholas D. Johnson. Nie tylko pozostali wierni duchowi franczyzy, którą pomogli ożywić, ale przenieśli ją na nowy poziom.
W gruncie rzeczy jest to naprawdę staromodna opowieść detektywistyczna przebrana za współczesnych widzów, którzy będą całkowicie odnosić się do idei filmu opowiadanego wyłącznie z punktu widzenia ekranów, czy to na naszych telefonach, naszych komputerach, naszych kamerach bezpieczeństwa, naszej telewizji zestawy, nasze zegarki i wszelkiego rodzaju urządzenia technologiczne z ekranami, które szpiegują nas 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. To ekstremalny starszy brat, a niezwykle sprytna koncepcja tej serii jest tak samo nowatorska, jak tylko się da, nawet wykorzystując w tym wszystkim serial telewizyjny zatytułowany Niefikcja który sprytnie odzwierciedla prawdziwą historię, gdy się rozwija.
Główny wątek koncentruje się na June (Storm Reid), młodej kobiecie, która odkrywa, że jej matka Grace (Nia Long) zaginęła podczas wakacyjnej wycieczki do Kolumbii ze swoim nowym chłopakiem, Kevinem, po spotkaniu z nim w internetowym serwisie randkowym.
Kiedy nie można się z nią skontaktować w normalny sposób, June wpada w panikę i powoli korzystając z narzędzi swojego komputera i innych urządzeń odkrywa niewygodną prawdę, nie tylko o Kevinie po włamaniu się do jego e-maili i SMS-ów, ale także o samej jej matce, która może nie być dokładnie tym, za kogo się uważała. Spisek staje się bardzo złożony, ponieważ szczegóły życia June są również ujawniane w retrospekcjach, ponieważ widzimy, że straciła ojca Jamesa (Tim Griffin) w bardzo młodym wieku, a następnie została wychowana przez samotną matkę Grace.
Po drodze prosi o pomoc najlepszą przyjaciółkę swojej mamy, Heather (Amy Landecker), jej najlepszą przyjaciółkę Veenę (Megan Suri) i Kolumbijczyka, którego poznaje w sieci, Javiego (Joaquim de Almeida), który staje się integralną częścią tropienia. parę, gdy wyszukiwanie wskazuje bezpośrednio na określone miejsca turystyczne w Kolumbii.
Później, gdy zaczyna się desperacja, spotyka się z agentem FBI Parkiem (Daniel Henney), a zaginiona Amerykanka staje się pożywką dla federalnych, a także ekspertów w Internecie, gdy historia staje się wirusowa.
Powiedzieć więcej lub dodać jakiekolwiek spoilery byłoby krytycznym błędem w sztuce, więc zostawię to na tym, z wyjątkiem stylu wizualnego i montażu crackerjack przez nowy zespół tnący Austina Keelinga i Arielle Zakowski, nie wspominając o wiarygodnie spreparowanym scenariuszu i świetne aktorstwo, naprawdę wszystko to składa się na bardzo zabawny thriller dla pokolenia uzależnionego od swoich urządzeń.
Pomaga mieć tak pociągającą przewagę w postaci Reida, który z łatwością prowadzi film, wspomagany przez zawsze dobrego Longa (również w tym tygodniu w Netflix Wy ludzie). Leung, który każe nam zgadywać, czy jest dobrym, czy złym facetem, oraz Griffin, który pokazuje prawdziwy zasięg jako jej tata. De Almeida jest również silną postacią w swoich kilku scenach. Producentami są Ohanian, Chaganty i Natalie Qasabian. Timur Bekmambetov powraca jako producent wykonawczy.
Sony Pictures wypuszcza w piątek produkcję Stage 6 Films i Screen Gems.