Rozrywka

Kontynuacja superbohatera potyka się w weekend otwarcia – Różnorodność

  • 19 marca, 2023
  • 5 min read
Kontynuacja superbohatera potyka się w weekend otwarcia – Różnorodność


Shazam nie było magicznym słowem w kasie weekendowej.

„Shazam: Fury of the Gods” otworzył się na pierwsze miejsce w Ameryce Północnej, ale kontynuacja Warner Bros. i DC Comics nie spełniła oczekiwań dzięki rozczarowującemu debiutowi za 30,5 miliona dolarów w 4071 kinach. Przed weekendem oczekiwano, że film zarobi od 35 do 40 milionów dolarów, co już nie było tak spektakularne, ponieważ jego produkcja kosztowała ponad 110 milionów dolarów i kolejne 100 milionów dolarów więcej na rynek.

To znaczny spadek w porównaniu z „Shazamem” z 2019 roku, pierwszą odsłoną komiksu z dziwacznym bohaterem Zachary’ego Leviego, który otworzył się do 53,5 miliona dolarów i zakończył swój bieg kasowy z 140 milionami dolarów w kraju i 366 milionami dolarów na całym świecie. To także jeden z najgorszych startów w DC Cinematic Universe, poza premierami z epoki pandemii, takimi jak „Wonder Woman 1984” (16,7 miliona dolarów) i „The Suicide Squad” (26 milionów dolarów), które otworzyły się jednocześnie w HBO Max.

W kasie międzynarodowej „Shazam 2” dodał 35 milionów dolarów z 77 rynków, przy ponurym globalnym starcie w wysokości 65,5 miliona dolarów.

Recenzje i opinie ustne mogą nie pomóc „Shazam: Fury of the Gods” w nadchodzącym tygodniu. Otrzymał ocenę CinemaScore „B+”, w porównaniu z oceną „A” pierwszego filmu. I ma 53% na Rotten Tomatoes, dramatyczny spadek w stosunku do średniej 90% oryginału. David F. Sandberg powrócił do reżyserowania „Fury of the Gods”, która koncentruje się na Billym Batsonie z Levi’s i jego przybranym rodzeństwie — z których wszyscy przemieniają się w superbohaterów, gdy mówią „Shazam!” — gdy łączą siły, by walczyć z Córami Atlasa, które dzierżą broń mogącą zniszczyć świat. W filmie występują Rachel Zegler, Adam Brody, Lucy Liu i Helen Mirren.

Warto przeczytać!  Była Maeve Quinlan, była Matthew Perry’ego, twierdzi, że jego śmierć „nie była szokiem”

„Fury of the Gods” do pewnego stopnia jest także ofiarą wielkiego resetu w DC. To pierwszy film, który zostanie wydany od czasu, gdy James Gunn i Peter Safran przejęli świat superbohaterów i skierowali go w zupełnie nowym kierunku. Chociaż producenci byli ostrożni, aby absolutnie nie wykluczyć powrotu jakiegokolwiek uznanego bohatera DC (z wyjątkiem Henry’ego Cavilla jako Supermana), fani mogą zobaczyć napis na ścianie.

W pewnym momencie komiksowe słupy namiotowe były nietykalne w kasie. Ale „Shazam 2”, a także źle przyjęta kontynuacja Marvela Disneya „Ant-Man and the Wasp: Quantumania” zaczynają ujawniać pęknięcia, przynajmniej jeśli chodzi o przygody poniżej średniej. „Ant Man 3” zaimponował swoim potężnym 106-milionowym weekendem otwarcia w lutym, ale rozpadł się w kolejnych tygodniach i prawie na pewno skończy jako najmniej dochodowa część trylogii, pomimo największego startu. Wcześniejsza samodzielna przygoda DC „Czarny Adam”, prowadzona przez Dwayne’a Johnsona, również bardzo rozczarowała swoim występem kinowym, przynosząc 392 miliony dolarów dochodu na całym świecie przy budżecie przekraczającym 200 milionów dolarów.

Nie oznacza to, że przejęło zmęczenie superbohaterów — a „Strażnicy Galaktyki Vol. 3” i Sony „Spider-Man: Across the Spider-Verse” wydają się dominować w letnich kasach — ale wskazuje to na przyszłość, w której studia nie będą już mogły wydawać w kinach jakiejkolwiek adaptacji komiksu o dużym budżecie z oczekiwaniem z łatwością zarobi co najmniej 500 milionów dolarów na całym świecie.

Warto przeczytać!  Travis Kelce i Taylor Swift „Planują zaręczyć się tego lata” – pomimo doniesień, że oświadczyny nie wchodzą w grę

„Dotychczas [in 2023], „Ant-Man” zwolnił po świetnym początku, a „Shazam” spada” — mówi David A. Gross, który prowadzi filmową firmę konsultingową Franchise Entertainment Research. „Żaden film nie znalazł oryginalnej, kreatywnej drogi naprzód; ani nie podniósł ich serii”.

W innym miejscu kasowym thriller Paramount „Krzyk VI” spadł na drugie miejsce z 17,5 milionami dolarów w 3676 kinach w Ameryce Północnej. Ta sprzedaż biletów, która spadła o 61% w stosunku do znakomitego debiutu za 41 milionów dolarów, przynosi krajowy wynik kontynuacji do 76 milionów dolarów po dwóch tygodniach na dużym ekranie. Horror dodał kolejne 40 milionów dolarów na arenie międzynarodowej, podnosząc swój globalny wynik do 116 milionów dolarów.

Dramat sportowy Michaela B. Jordana „Creed III” zajął trzecie miejsce z kwotą 15,3 miliona dolarów z 3477 obiektów, co stanowi spadek zaledwie o 44% w porównaniu z poprzednim weekendem. Po trzech tygodniach od premiery film zarobił 127,7 miliona dolarów. Już trzeci film „Creed” przewyższył swoich poprzedników, ponieważ pierwszy film zakończył swój bieg z 109 milionami dolarów, a kontynuacja wystukała 115 milionów dolarów.

Warto przeczytać!  Cannes szykuje prezentację Złotej Palmy, Wendersa i Trieta w miksie

Prehistoryczny thriller science-fiction firmy Sony „65” zajął 4. miejsce z wynikiem 5,8 miliona dolarów w 3405 kinach, co oznacza spadek o 54% w stosunku do debiutu. Film z Adamem Driverem w roli głównej zarobił do tej pory 22,4 miliona dolarów, co nie jest dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę 45-milionowy budżet.

„Ant-Man and the Wasp: Quantumania” dopełnił pierwszą piątkę z 4,1 miliona dolarów z 2650 kin w piąty weekend premiery. Do tej pory wygenerował 205 milionów dolarów w Ameryce Północnej, powyżej oryginalnego „Ant-Mana” (180 milionów dolarów) i za sequelem „Ant-Man and the Wasp” z 2018 roku (216 milionów dolarów). Ale przy 462 milionach dolarów na całym świecie sprzedaż biletów na „Ant-Mana 3” jest znacznie niższa niż w przypadku pierwszego filmu z 519 milionami dolarów i kontynuacji z 622 milionami dolarów.


Źródło