Podróże

Korea znów stała się ulubionym miejscem podróży Chińczyków, ale nie w ramach strefy wolnocłowej

  • 26 sierpnia, 2024
  • 6 min read
Korea znów stała się ulubionym miejscem podróży Chińczyków, ale nie w ramach strefy wolnocłowej


W latach pandemii COVID-19 największy sprzedawca detaliczny w branży turystycznej w Korei Południowej, Lotte Duty Free, świadomie starał się rozszerzyć swoją obecność na arenie międzynarodowejFirma weszła na rynek australijski w centrum Sydney, a następnie na lotnisku w Melbourne, wypierając Avoltę — i rozszerzyła swoją działalność również na Wietnam i Singapur.

Geograficzny impuls był niezbędny do dywersyfikacji bazy przychodów detalisty po załamaniu się chińskich podróżnych na rynku krajowym. Dane z Korea Duty Free Shop Association wskazują, że przychody z handlu detalicznego w podróży spadły o 23% do 13,8 biliona koreańskich wonów w zeszłym roku (około 10,1 miliarda dolarów). Jest to porównywalne z 17,6 miliarda dolarów w 2019 roku.

Wraz z ponownym odbiciem chińskiej liczby, jest nadzieja, że ​​koreańska sprzedaż bezcłowa w kraju w końcu ruszy. Według Ministerstwa Kultury, Sportu i Turystyki, kraj odwiedziło 3,4 miliona turystów zagranicznych od stycznia do marca, co jest najwyższą liczbą kwartalną od początku wybuchu epidemii Covid-19. Z tej liczby, Chińczycy przekroczyli milion, czemu sprzyjało ogłoszenie roku 2024 „Rokiem Odwiedzin Korei”.

Korea jest na szczycie listy popularności wśród podróżnych z Chin kontynentalnych w 2024 r. w porównaniu do 2023 r., według Sabre Market Intelligence MIDT. Zdjęcie: Sabre Market Intelligence MIDT.
Korea jest na szczycie listy popularności wśród podróżnych z Chin kontynentalnych w 2024 r. w porównaniu do 2023 r., według Sabre Market Intelligence MIDT. Zdjęcie: Sabre Market Intelligence MIDT.

W porównaniu z nieco ponad dwoma milionami chińskich turystów w całym 2023 r. liczba za I kw. wyglądała całkiem nieźle. Ale prawdopodobnie nie na tyle dobrze, aby zobaczyć przyzwoity wzrost sprzedaży Lotte i jego konkurentów detalicznych w branży turystycznej, takich jak Shilla Duty Free, Shinsegae i Hyundai City Outlet.

Obecnie Japonia jest dużym rywalem; jej zdewaluowana waluta przyciąga chińskich klientów dokonujących zakupów bezcłowych ze szkodą dla Korei Południowej, mimo że ten drugi kraj ponownie stał się najpopularniejszym kierunkiem wyjazdów dla mieszkańców Chin kontynentalnych, zgodnie z nowym raportem od firmy zajmującej się technologiami turystycznymi Sabre.

Warto przeczytać!  Pisarze wnoszą nową energię i historie na festiwal Powers New Voices w Globe

Thomas Piachaud, szef strategii w firmie konsultingowej Re-Hub, specjalizującej się w danych luksusowych, powiedział dla Jing Daily: „Chociaż liczba podróżujących z Chin kontynentalnych do Korei osiągnęła poziom sprzed pandemii, należy wziąć pod uwagę inne czynniki, rozważając powrót wydatków bezcłowych.

„W ciągu ostatnich pięciu lat konwersja RMB na won koreański wzrosła o około 15%, w porównaniu do ponad 40% w przypadku RMB na jeny japońskie. Biorąc pod uwagę podobne odległości i dostępność Japonii i Korei, w pierwszej z nich prawdopodobnie będzie więcej wydatków luksusowych”.

Innym czynnikiem jest dodatkowa regulacja wprowadzona w koreańskim systemie wolnocłowym od 1 lutego 2024 r. w celu ograniczenia nadmiernych zakupów klientów diagou w miejscach takich jak Hajnan. Piachaud powiedział: „Obecnie obowiązuje limit 50 SKU na niektóre artykuły, w tym kosmetyki, oraz 10 na torby i zegarki. Ponadto egzekwowanie opcji noszenia pod ręką zamiast opcji przewozu towarów ogranicza indywidualny potencjał wydatków”. Dla chińskich konsumentów, którzy chcą robić zakupy na dużą skalę — być może dla przyjaciół i rodziny — będzie to zniechęcające.

Z raportu Sabre wynika, że ​​chociaż Korea jest dla nich ponownie najważniejszym rynkiem turystycznym, najszybciej rozwijającymi się kierunkami podróży na świecie wśród chińskich podróżnych w tym roku są Makau, Australia, Japonia i Rosja, czemu sprzyjają spadające ceny biletów lotniczych i większa przepustowość linii lotniczych.

Warto przeczytać!  Korespondenci Trail: S4 Odcinek #4 | Dzika karta 1

Sprzedawcy wolnocłowi i sama Korea robią wszystko, aby być bardziej atrakcyjnymi. W połowie sierpnia Ministerstwo Kultury, Sportu i Turystyki wprowadziło 11 nowych regionalnych produktów turystycznych, aby przyciągnąć zagranicznych turystów, których tematyka koncentruje się wokół natury, kultury, kuchni, wędrówek pieszych i oczywiście K-popu.

Tego typu bardzo specyficzne produkty turystyczne są obecnie wprowadzane na rynek za pośrednictwem internetowych platform turystycznych, takich jak Klook (dla osób mówiących po chińsku), Viator (dla rynku amerykańskiego) i Creatrip (o zasięgu globalnym).

Osobno, K-beauty pozostaje atrakcją dla chińskich podróżników, a sklepy wolnocłowe intensywnie promują K-beauty poprzez zniżki i dodając więcej marek. Wśród kluczowych graczy są LG Household & Health Care, właściciel Sulwhasoo Amorepacific, CJ Olive Young (sprzedawca detaliczny) i Korea Ginseng Corporation. W Seulu salony kosmetyczne i kosmetyczne oraz kliniki chirurgii plastycznej w dzielnicach handlowych i turystycznych, takich jak Myeongdong, Gangnam i Hongdae, również biorą udział w wydarzeniach w całym mieście, które koncentrują się na zniżkach i prezentach.

Promocje i pop-upy napędzają obecnie rynek wolnocłowy, wiele z nich jest skierowanych zarówno do Koreańczyków wyjeżdżających za granicę, jak i zagranicznych podróżnych. Dobrym przykładem jest lipcowe uruchomienie Chanel Summer Club przez Shilla Duty Free na lotnisku Incheon w Seulu, które jest uważane za największe w Azji. Pop-up będzie dostępny do 20 września, a jego tematyka będzie związana z wakacjami letnimi, oferując wiele wydarzeń i szansę na zapoznanie się z liniami kosmetyków Chanel i charakterystycznymi zapachami, w tym Les Exclusifs de Chanel.

Warto przeczytać!  Nowy uduchowiony luksus w górach, nad morzem i na pustyni
Kampania Shinsegae Duty Free z boysbandem TWS ma na celu zaangażowanie młodszych klientów. Zdjęcie: Shinsegae.
Kampania Shinsegae Duty Free z boysbandem TWS ma na celu zaangażowanie młodszych klientów. Zdjęcie: Shinsegae.

Shinsegae Duty Free uruchomiło również w lipcu projekt o tematyce letniej o nazwie „Travel with Us” — drugą współpracę z boysbandem TWS jako ambasadorami. Sprzedawca detaliczny kieruje swoją ofertę do młodszych podróżników, łącząc „dreszczyk emocji związany z pierwszymi podróżami z urokiem zakupów bezcłowych” i wykorzystuje reklamy zewnętrzne w lokalizacjach w Seulu i na lotnisku Incheon. TWS promuje obecnie swój drugi minialbum Summer Beat.

Wkraczając w trzeci kwartał, koreańscy detaliści działający w sektorze wolnocłowym liczą na utrzymanie poziomu sprzedaży obserwowanego w tym roku, biorąc pod uwagę ubiegłoroczny spadek. Wiedzą, że chińscy turyści mają więcej opcji bezcłowych niż kiedykolwiek wcześniej, jeśli chodzi o podróże wewnątrz Azji i dalej — i wygląda na to, że będzie to zła wiadomość dla Korei. W lipcu Bank of Korea podał, że słaba sprzedaż detaliczna osłabia wzrost gospodarczy, ale spodziewa się ożywienia „rozpoczynającego się w drugiej połowie tego roku”.

Ale rynek staje w obliczu brutalnej rzeczywistości. Piachaud powiedział: „Chińscy konsumenci są teraz rozpieszczani wyborem lokalizacji wolnocłowych. Japonia ma korzystny kurs walutowy z łatwymi zwrotami podatku; Hajnan oferuje duży limit bezcłowy bez konieczności posiadania paszportu (tylko 13% Chińczyków go posiada); a Europa oferuje jedne z najlepszych ofert po odliczeniu podatku. Korea prawdopodobnie traci swoje znaczenie w globalnym systemie bezcłowym, jeśli chodzi o chińskiego konsumenta”.


Źródło