Marketing

Korzyści z włączenia wydarzeń do swojego miksu medialnego

  • 7 czerwca, 2024
  • 7 min read
Korzyści z włączenia wydarzeń do swojego miksu medialnego


Wielkość amerykańskiego rynku wydarzeń korporacyjnych rośnie wraz z jego segmentem wirtualnym: globalny rynek wydarzeń wirtualnych został wyceniony na 392,10 miliardów dolarów w 2023 roku i według prognoz osiągnie 1 388,4 miliarda dolarów do 2035 roku, co oznacza CAGR na poziomie 11,2% w latach 2024–2035 – według raport opublikowany przez Allied Market Research,

Dwa z czynników napędzających taki rozwój to (1) szersze możliwości wykorzystania wydarzeń do generowania potencjalnych klientów i świadomości marki oraz (2) postęp w technologii wydarzeń, który zmniejsza złożoność i koszty organizacji wirtualnych wydarzeń.

Zewnętrzne wydarzenia wirtualne są skutecznym kanałem marketingowym umożliwiającym nawiązywanie kontaktu i nawiązywanie kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami. Firmy dostrzegają wartość biznesową wynikającą ze zdarzeń zewnętrznych: 60% liderów biznesu i 80% marketerów wskazuje, że wydarzenia mają kluczowe znaczenie dla sukcesu firmy.

ROI wydarzeń biznesowych

Wydarzenia biznesowe — konferencje, spotkania partnerów, premiery produktów, szczyty dotyczące doświadczeń klientów i tym podobne — mogą zapewnić zarówno krótko-, jak i długoterminowe zwrot z inwestycji w marketing w różnych formach:

  • Ekspozycja marki
  • Zaangażowanie klienta
  • Generowanie leadów
  • Dane i analityka
  • Ulepszony ślad cyfrowy

Ekspozycja marki

Wydarzenia zewnętrzne to skuteczny sposób na zwiększenie ekspozycji marki; pozwalają firmom poszerzać swój zasięg, budować obecność marki i cyfrowo podnosić wartość marki.

Integrując zewnętrzne wydarzenia wirtualne ze swoim miksem medialnym, firmy mają skuteczną okazję do opowiedzenia historii marki i wzbudzenia emocji w związku z produktami lub usługami w Internecie.

Łączenie się z docelowymi odbiorcami poprzez wydarzenia zewnętrzne zapewnia również kilka sposobów optymalizacji tożsamości marki. Na przykład firmy mogą dynamicznie dostosowywać strony i grafikę rejestracji wydarzeń cyfrowych, aby zaprezentować i wzmocnić swoją wyjątkową markę w Internecie.

Promocja wydarzeń zewnętrznych zwiększa także ekspozycję marki. Kampanie e-mailowe i w mediach społecznościowych, strony docelowe, reklamy w wyszukiwarce i reklamy displayowe działają na rzecz zwiększenia widoczności i świadomości zarówno firmy, jak i samego wydarzenia wirtualnego.

Warto przeczytać!  Nowa biała księga zawiera mocne argumenty za kluczową rolą JIC w erze obfitości danych

Zaangażowanie klienta

Kolejną cenną korzyścią jest wpływ, jaki wydarzenia wirtualne mają na zdolność przedsiębiorstw do tworzenia znaczących połączeń. Rozpoczynanie rozmów i budowanie relacji poprzez wirtualne wydarzenia zapewnia organizacjom możliwość dowiedzenia się więcej o swoich klientach, wzmocnienia ich zaufania i zwiększenia lojalności.

Marketerzy mogą zwiększyć zaangażowanie wirtualnej publiczności w swoje wydarzenia, dodając funkcje takie jak czat, ankiety i sesje pytań i odpowiedzi, które umożliwiają uczestnikom uczestnictwo i interakcję.

Wirtualne wydarzenia dają także możliwość zebrania informacji zwrotnych, które mogą odblokować wgląd w potrzeby i oczekiwania klientów.

Kiedy marketerzy angażują uczestników w różnych punktach kontaktu podczas wydarzeń, uczestnicy pozostają zaangażowani i czują się bardziej związani z organizacją. To poczucie połączenia może pomóc w budowaniu lejka sprzedaży i generowaniu ciepłych leadów.

Dane i analityka

Dane i analityka zewnętrznych wydarzeń wirtualnych to najlepszy zwrot z inwestycji dla marketerów.

Dane opowiadają historię sukcesu wydarzenia. Platformy wydarzeń z danymi analitycznymi i funkcją raportowania to świetne narzędzia do analizy preferencji, zachowań i wzorców zaangażowania docelowych odbiorców. A kiedy te dane zostaną zintegrowane z systemami automatyzacji marketingu, wyrafinowany marketer otrzymuje ważne informacje o wydarzeniach i potencjalnych klientach.

Taka wszechstronna funkcjonalność analityczna zapewnia migawkę całego cyklu życia wydarzenia, informując marketerów, co zadziałało dobrze, co można ulepszyć, a co należy powtórzyć. Wszystkie te dane można wykorzystać do optymalizacji godziny, daty i formatu przyszłych wydarzeń, aby zwiększyć zainteresowanie, zaangażowanie i wyniki biznesowe.

Informacje z zewnętrznych wydarzeń wirtualnych można również wykorzystać do wyszukiwania trendów, ujawniania pomysłów na treści oraz opracowywania spersonalizowanych kampanii i ofert e-mailowych.

Generowanie leadów i przychody

Zdarzenia zewnętrzne zapewniają dosłowny zwrot z inwestycji, generując potoki i przychody. Cyfrowe platformy wydarzeń, które zapewniają płynną integrację z CRM i innymi narzędziami, ułatwiają zespołom sprzedaży kontaktowanie się z potencjalnymi klientami po wydarzeniu, rozwiązywanie ich konkretnych problemów i zamykanie transakcji zgodnych z celami sprzedażowymi.

Warto przeczytać!  Co zwiększona prywatność użytkowników oznacza dla reklamy mobilnej

Technologia ta odblokowuje analizę zachowań i dane demograficzne, zapewniając raporty i przydatne informacje, które zwiększają generowanie potencjalnych klientów, co pozwala na zapełnienie rurociągów sprzedażowych i przyspiesza proces pozyskiwania klientów.

Cyfrowy ślad

Zwiększanie śladu cyfrowego firmy rozciąga się również na symboliczny zwrot z inwestycji w wydarzenia zewnętrzne.

Marketerzy mogą na różne sposoby zmieniać przeznaczenie treści wydarzeń wirtualnych, aby poszerzyć swój cyfrowy ślad w różnych kanałach:

  • Wpisy na blogu są cennym narzędziem do podkreślania kluczowych wniosków z wydarzenia.
  • Ankiety, ankiety i infografiki można udostępniać na platformach mediów społecznościowych.
  • Dogłębną eksplorację tematów wydarzeń można wykorzystać do tworzenia oficjalnych dokumentów i e-booków.

Zmiana przeznaczenia treści wideo wygenerowanych z zewnętrznych wydarzeń wirtualnych to także świetny sposób na przedłużenie czasu trwania wydarzenia, co ostatecznie prowadzi do pozytywnego wpływu na zwrot z inwestycji (ROI) poprzez zapewnienie docelowym odbiorcom wrażeń na żądanie.

Chociaż wideo z wydarzenia jest często długie, można je zredagować, aby nadawało się do wykorzystania w mediach społecznościowych i innych kanałach. Na przykład godzinną transmisję internetową można zredagować na zrozumiałe 10-minutowe filmy, które można hostować w zamkniętym formularzu.

Marketerzy mogą również zmienić przeznaczenie krótszej treści wideo na treść e-mailową lub sekwencję powitalną, gdy ktoś zapisze się do firmowego biuletynu.

Ponowne publikowanie filmów w mediach społecznościowych, takich jak LinkedIn czy YouTube, wydłuża okres przydatności filmów z wydarzeń i transmisji internetowych oraz zapewnia wskaźniki zaangażowania odbiorców, które można analizować w celu określenia tematów, które najlepiej rezonują, co pomaga w kształtowaniu przyszłych treści.

Warto przeczytać!  Giełda | Strona biznesowa zawierająca treści finansowe

Rosnący zwrot z inwestycji w zdarzenia zewnętrzne dzięki technologii

Technologia cyfrowej platformy wydarzeń jest obecnie istotną częścią pomagania marketerom w realizowaniu ROI z wydarzeń zewnętrznych.

Platformy te mogą pomóc marketerom w tworzeniu interaktywnych wydarzeń, które maksymalizują udział uczestników, ożywiają wirtualne wydarzenia dzięki wciągającym doświadczeniom, personalizują treści zgodnie z unikalnymi potrzebami i preferencjami docelowych odbiorców oraz utrzymują tożsamość marki na pierwszym planie.

Technologia ta obsługuje transmisję na żywo, tworzenie sieci kontaktów oraz dane i analizy w czasie rzeczywistym, które pomagają marketerom zapewnić widzom możliwie najlepsze doświadczenia, dzięki czemu poczują się, jakby uczestniczyli w angażującym, jedynym w swoim rodzaju wydarzeniu.

Niezależnie od tego, czy wydarzenie zewnętrzne ma charakter wirtualny czy hybrydowy, technologia wydarzeń cyfrowych zapewnia płynne, interaktywne doświadczenia wszystkim uczestnikom.

Marketerzy coraz częściej korzystają z platform wydarzeń, aby uprościć koordynację wydarzeń, obniżyć koszty i zwiększyć frekwencję, a także wyeliminować wyzwania techniczne i usterki, które mogą negatywnie wpłynąć na doświadczenie uczestników i zwrot z inwestycji w wydarzenie.

Platformy cyfrowe, które zapewniają firmom największy zwrot z inwestycji w wydarzenia zewnętrzne, są przyjazne dla użytkownika i skalowalne. Umożliwiają strumieniowe przesyłanie wideo HD, oferują możliwości zaangażowania wraz z zaawansowanymi funkcjami raportowania i analiz, a także zapewniają zabezpieczenia klasy korporacyjnej, aby bezpiecznie łączyć odbiorców.

* * *

Włączenie marketingu wydarzeń zewnętrznych do miksu medialnego może znacznie pomóc w eksponowaniu marki, zaangażowaniu klientów, generowaniu potencjalnych klientów, danych i analizach oraz poszerzaniu cyfrowego śladu marki.

Obecnie postęp technologiczny zwiększa zwrot z inwestycji w wydarzenia zewnętrzne w tych obszarach i nie tylko, zapewniając nowe sposoby docierania do odbiorców i budowania z nimi znaczących relacji w celu generowania konwersji, zwiększania przychodów oraz zwiększania świadomości i rozpoznawalności marki.


Źródło