Marketing

Korzystanie z funkcji Apple Push Web Push i działań na żywo w celu udoskonalenia podróży klienta

  • 4 kwietnia, 2023
  • 6 min read
Korzystanie z funkcji Apple Push Web Push i działań na żywo w celu udoskonalenia podróży klienta


Korzystanie z funkcji Apple Push Web Push i działań na żywo w celu udoskonalenia podróży klienta

W ramach serii Expert Insights magazynu Solutions Review — zbioru artykułów napisanych przez ekspertów branżowych w kategoriach oprogramowania dla przedsiębiorstw —Josh Wetzel, dyrektor ds JedenSygnałopisuje, w jaki sposób marketerzy mogą korzystać z funkcji iOS firmy Apple, aby ulepszać i udoskonalać ścieżki zakupowe klientów.

Firmy rozwijają się, gdy tworzą wartość dla swoich konsumentów. Kluczem do dostarczania wartości jest komunikowanie się w sposób, który rezonuje, edukuje klientów, jak korzystać z produktu i rozwiązuje problem lub pragnienia. Wymaga to angażowania użytkowników za pośrednictwem różnych kanałów, komunikacji i treści. Marketerzy muszą jednak skupić się na urządzeniach mobilnych, które nie ograniczają się tylko do mediów społecznościowych; jest to przyjazne dla urządzeń mobilnych środowisko internetowe (i/lub aplikacja), obsługujące wiadomości mobilne (powiadomienia push, wiadomości w aplikacji) i przyjmujące strategię komunikacji wielokanałowej (powiązanie wiadomości e-mail i, w stosownych przypadkach, SMS-ów z wiadomościami mobilnymi).

Najnowsze dane branżowe mówią, że w 2022 roku użytkownicy spędzali na urządzeniach mobilnych około 5 godzin dziennie i łącznie 4,1 biliona godzin, co stanowi zdecydowaną większość cyfrowego zaangażowania Twoich użytkowników, co jest dla Ciebie ogromną szansą.

W ciągu ostatnich pięciu lat udział Apple w rynku mobilnych systemów operacyjnych stale rósł, a możliwości wykorzystania iOS w celu usprawnienia działań marketingowych i podróży klientów. Jego najnowsze ulepszenia — dostępność obsługi iOS i iPadOS Web Push w iOS 16.4 Beta oraz funkcja Aktywności na żywo — są obiecujące dla marketerów, którzy chcą wykorzystać te funkcje jako część swojej mieszanki kanałów.

Warto przeczytać!  VW Atlas '24 upuszcza VR6, zwiększa 4-cylindrowy. Jakość zasilania i wnętrza

W tym samym pięcioletnim okresie notyfikacje web push ewoluowały z nowego i mało znanego kanału do kanału, z którego korzysta ponad 8 proc. wszystkich topowych serwisów. Była to skuteczna strategia Apple, która umożliwiła wejście do stosu marketingowego, jednocześnie zwiększając wartość dla twórców aplikacji i firm, które chcą zoptymalizować swoją mobilną obecność w sieci, aby komunikować się z użytkownikami i klientami oraz zwiększać konwersję.

Znaczenie iOS i iPadOS Web Push dla marketerów

Powiadomienia web push to podstawowy mechanizm, który strony internetowe mogą wykorzystać do wysyłania użytkownikom terminowych i spersonalizowanych wiadomości. W przeszłości firma Apple wykazywała niewielkie zainteresowanie umożliwieniem web push na urządzeniach z systemem iOS, co znacznie spowolniło przyjęcie i użyteczność mobilnych powiadomień push w sieci. Jednak web push jest teraz obsługiwany na wszystkich podstawowych platformach stacjonarnych i mobilnych, w tym Android, iOS, macOS, Windows i Linux, oraz we wszystkich głównych przeglądarkach, w tym Chrome, Safari, Firefox, Edge, Brave i Opera. To szerokie poparcie sprawia, że ​​mobile web push jest jeszcze bardziej wartościowym i wszechobecnym kanałem komunikacji stron internetowych z ich użytkownikami.

Jedną z najważniejszych zalet mobilnego web push jest to, że zapewnia on konsumentom niższą barierę wejścia do początkowej interakcji z marką. Otwiera możliwości przesyłania wiadomości dla zupełnie nowej publiczności, złożonej z osób wcześniej niedostępnych tylko dlatego, że nie pobrały aplikacji.

Warto przeczytać!  Dlaczego Publicis jest pewny roku 2023

Dotykanie aktywności na żywo w celu zwiększenia lojalności

Kolejnym niedawnym postępem firmy Apple, który przyniósł korzyści zespołom marketingowym, jest wdrożenie aktywności na żywo. Aktywności na żywo to interaktywne powiadomienia push, które dają markom dostęp do potencjalnie najcenniejszej nieruchomości: ekranu blokady telefonu. Przeciętny użytkownik smartfona sprawdza swój telefon co najmniej 110 razy dziennie.

Dzięki działaniom na żywo marketerzy mogą to wykorzystać i dostarczać użytkownikom aktualizacje w czasie rzeczywistym bezpośrednio z ich ekranów blokady. Daje to kilka korzyści, a mianowicie daje markom dostęp do najcenniejszych nieruchomości, które wychodzą: ekran blokady telefonu na wyciągnięcie ręki od użytkownika praktycznie przez cały czas i sprawdzanie średnio do 344 razy dziennie . Aktywności na żywo doskonale sprawdzają się również w pielęgnowaniu lojalności, pokazując użytkownikom potrzebne im informacje w przystępnym formacie i ułatwiając klientom interakcję z aplikacją, co zwiększa lojalność i powtarzalność zakupów.

Działania na żywo mogą również pomóc w zapewnieniu lepszego środowiska użytkownika dzięki kontroli nad projektem i widocznością. Marketerzy mogą prezentować aktualizacje w czasie rzeczywistym w spójny i spersonalizowany sposób, w przeciwieństwie do statycznych komunikatów transakcyjnych. Zwykle są również mniej uciążliwe i zwiększają zaangażowanie, umożliwiając firmie aktualizowanie pojedynczego, interaktywnego powiadomienia przez maksymalnie osiem godzin, zapewniając jednocześnie czystszą, prostszą i bardziej intuicyjną obsługę. Zmniejsza liczbę wysyłanych wiadomości, jednocześnie ułatwiając dostęp do informacji.

Warto przeczytać!  Rynek herbaty osiągnie wartość 104,91 mld USD przy CAGR na poziomie 6,6%.

Wdrażanie nowych technologii w celu usprawnienia podróży klientów

Rosnąca popularność powiadomień push nie oznacza, że ​​starsze kanały tracą na znaczeniu. Ważne jest, aby kanały, komunikacja i treści wykorzystywane do pielęgnowania podróży klienta były spójne, osobiste, istotne i aktualne we wszystkich punktach styku.

Wykazano, że korzystanie z wielu kanałów do komunikacji z klientami pomaga firmom dotrzeć do większej liczby odbiorców, szanować ich preferencje, poprawiać wrażenia użytkowników i ostatecznie zwiększać lojalność wobec marki. Do tego momentu dominująca platforma Apple była generalnie pomijana w marketingu wielokanałowym. Jej najnowsze ulepszenia zapewniają bardziej responsywne i wciągające doświadczenia, które dodają radości do doświadczeń transakcyjnych, zachęcając do powtarzania zakupów i budując zaufanie klientów. W miarę wprowadzania nowych technologii zespoły marketingowe muszą je wykorzystywać, aby mieć pewność, że komunikują się ze swoimi klientami wydajnie i skutecznie, aby zwiększyć ich utrzymanie i pozyskiwanie.


Josh Wetzel
Najnowsze posty autorstwa Josha Wetzela (widzieć wszystko)


Źródło