Kostiumy z finałowego sezonu Umbrella Academy sprawiają, że rodzeństwo jest mniej super
W czwartym i ostatnim sezonie „The Umbrella Academy” saga o skokach w czasie i ratowaniu świata, w którą uwikłane jest rodzeństwo Hargreeves, dobiega dramatycznego końca, gdy Allison (Emmy Raver-Lampman), Ben (Justin H. Min), Diego (David Castañeda), Five (Aidan Gallagher), Klaus (Robert Sheehan), Luther (Tom Hopper), Viktor (Elliot Page), a także Lila (Ritu Arya) spotykają się ponownie, by ostatecznie rozprawić się z patriarchą Reginaldem Hargreevesem (Colm Feore). Tym razem jednak niegdyś potężni członkowie Umbrella Academy ich ojca zostali zmuszeni do przyjęcia nowej normalności po wydarzeniach pod koniec sezonu 3.
„Rodzeństwo nie ma już swoich supermocy” – powiedziała projektantka kostiumów Megan Oppenheimer w wywiadzie dla IndieWire, wyjaśniając, że na początku nowego sezonu sytuacja jest daleka od tego, co widzowie widzieli do tej pory.
Według twórcy i showrunnera Steve’a Blackmana oznacza to, że te niegdyś nastoletnie postacie muszą zaakceptować dorosłość — i zdać sobie sprawę, jak wiele musiały zrobić, by stawić czoła prawdziwym problemom. W przypadku Viktora jest to prowadzenie baru, podczas gdy Diego i Lila próbują odnaleźć się w podmiejskim życiu z dziećmi. Gdzie indziej Allison jest pracującą aktorką z niespokojnym nastolatkiem, Luther radzi sobie jako striptizer, a Klaus — odziany w warstwy odzieży wierzchniej i plastikowe rękawiczki — zmaga się z przytłaczającym przypadkiem germofobii.
Aby tchnąć życie w te charaktery, Oppenheimer musiał „odmienić” rodzeństwo, przyjmując bardziej stonowany, stonowany wygląd Blackmana i współtwórczyni serialu Jennifer Cecil z sezonu 4.
Dla Oppenheimera oznaczało to w dużej mierze wzięcie tego, co było zawarte w scenariuszach, i „wyobrażenie sobie, jak to będzie wyglądać w przypadku istniejących postaci, a następnie co można by było fajnie wypróbować”.
Aby to zrobić, projektantka kostiumów, która po trzech sezonach przejęła obowiązki Christophera Hargadona, ściśle współpracowała z wieloletnimi aktorami serialu, aby poznać ich przemyślenia na temat tego, na jakim etapie nowego, normalnego życia znajdują się te postacie, i dopasować te przemyślenia do potrzeb serialu.
Przykładem jest Diego, który zaczyna sezon 4 w stagnacyjnym momencie swojego życia, niechętnie wypełniając swoje obowiązki jako przepracowany ojciec rodziny, który gardzi swoją pracą dostawcy. „Więc, [he’s] „Nie będę najbystrzejszym i najprzystojniejszym dostawcą, jakiego kiedykolwiek widziałeś” — powiedział Oppenheimer, który wyposażył Castañedę w małą protezę brzucha, aby podkreślić nową figurę Diego.
Tymczasem Viktor mieszka w Kanadzie jako właściciel baru. A w nawiązaniu do prawdziwego pochodzenia Page’a, który urodził się i wychował w Nowej Szkocji, Oppenheimer znalazła mu kultową niebiesko-szarą kurtkę kierowcy ciężarówki z podszewką z sherpy, którą pokryła smarem silnikowym (zakładając, że ten Viktor jeździ na quadach lub motocyklach).
„To też był taki żart, który zrobiliśmy. Na przykład Elliot pochodzi z Kanady, a my chcieliśmy zrobić zabawę kanadyjskim smokingiem z denimu na denimie” – powiedział Oppenheimer, zauważając, że jednym z pierwszych razy, kiedy widzowie widzą Viktora, jest on ubrany w „denim na denimie na denimie na denimie, co było dla mnie czystą magią”.
Luther jednak prawdopodobnie doświadcza najbardziej nieoczekiwanej transformacji, gdy Hopper w końcu wychodzi z protetycznego kostiumu małpy. Podczas gdy pozwala to aktorowi po raz pierwszy pokazać na ekranie swoje prawdziwe, wysportowane ciało, pozwala również postaci zaakceptować utracone lata jako półgoryla.
A biorąc pod uwagę, że teraz jest striptizerem, oznaczało to włożenie Hoppera w strój kosmonauty, gdy tańczył na scenie. Opisując to jako „pełen obóz, przesadę, lśniący, lśniący, absolutnie śmieszny”, Oppenheimer wybrał pełny kostium w rdzawo-metalicznym wykończeniu, który rozrywał się, odsłaniając obcisłą, pasującą bieliznę.
Ale ponieważ jest to ukłon w stronę czasu Luthera na księżycu, strój jest pełen niespodzianek, a Oppenheimer ujawnił, że „zaprojektowaliśmy rzeczywisty strój i wszystkie jego elementy bezpośrednio na podstawie oryginalnego skafandra kosmicznego… Wiele szczegółów projektu jest identycznych”. Z wyjątkiem wykonania, które nadało mu klimat „dyskotekowy”.
Wygląd Luthera na początku sezonu nie jest jedynym nawiązaniem do przeszłości.
Kiedy Five pojawia się po raz pierwszy w sezonie 4, jest w pełnym cosplayu „Taxi Driver”, a Oppenheimer mówi, że „próbowali absolutnie odzwierciedlić” postać weterana graną przez Roberta De Niro. „Jeśli chodzi o kostiumy, trochę bardziej się postaraliśmy… Bardzo celowo staraliśmy się stworzyć zupełnie nowego Five, którego nikt nigdy nie widział”, powiedziała, zauważając, że jego odejście od jego czystej natury nie trwa zbyt długo.
Zwykle Five nosi czarny szkolny mundurek. Ale w sezonie 4 w końcu zamienia szkolny wygląd na trzyczęściowy garnitur i krawat, co odzwierciedla jego dorosłe, zawodowe życie.
„Dla jego postaci był to tak ciasny i specyficzny wygląd przez wszystkie sezony” – powiedział Oppenheimer, ujawniając, że Gallaher bardzo skupiał się na tym, aby garnitur Five’a idealnie pasował. W związku z tym „wypróbowaliśmy tak wiele czarnych trzyczęściowych garniturów i zwykłych białych koszul i czarnych butów”, aby aktor mógł „dobrze oddać wszystkie elementy”, od możliwości wyciągania broni z kieszeni po wygląd z różnych kątów w lustrach.
Ale ostatecznie, jak stwierdził Oppenheimer, „było dokładnie tak, jak to sobie wyobrażał”.
Dzięki wszystkim członkom rodzeństwa Hargreeves Oppenheimerowi udało się stworzyć sylwetki, które „zmieniły superbohaterów w zwykłych ludzi” — co było dalekie od „pozostałych sezonów, które były bardzo fantastyczne”, ale jednocześnie pasowało do każdej postaci.