Marketing

Koszty zarządzania mediami społecznościowymi dla firm

  • 25 sierpnia, 2022
  • 10 min read
Koszty zarządzania mediami społecznościowymi dla firm


Inwestowanie w zarządzanie mediami społecznościowymi zwiększa świadomość Twojej marki, generuje potencjalnych klientów, kieruje ruch do Twojej witryny i zwiększa zaangażowanie społeczności. Chociaż brzmi to świetnie dla kadry kierowniczej i interesariuszy, mogą oni nie rozumieć, w jaki sposób koszty związane z mediami społecznościowymi przekładają się na cele biznesowe.

Jeśli potrzebujesz pomocy w zdobyciu poparcia dla swojej strategii społecznościowej i budowaniu budżetu, ten przewodnik po kosztach zarządzania mediami społecznościowymi pomoże Ci zacząć.

Przeprowadzimy Cię przez to, co zwykle jest wliczone w koszt zarządzania mediami społecznościowymi, jak koszt agencji wypada w porównaniu z kosztami freelancerów oraz średnią kwotę, jaką firma powinna wydać. Zanurzmy się.

Ogólne koszty zarządzania mediami społecznościowymi

Po pierwsze, musimy mieć jasność. Nie ma jednego uniwersalnego kosztu zarządzania mediami społecznościowymi. Marki będą wydawać różne kwoty w zależności od swoich unikalnych celów.

Jednak na podstawie średnich kosztów ustaliliśmy, że kompleksowy program zarządzania mediami społecznościowymi kosztuje około 12 300 USD miesięcznie. Ta liczba obejmuje wszystkie koszty związane z tworzeniem treści, kampaniami reklamowymi i oprogramowaniem do zarządzania mediami społecznościowymi.

  • Tworzenie treści: 5250 USD miesięcznie
  • Reklama społecznościowa: 5000 USD miesięcznie
  • Zarządzanie platformą: 2050 USD miesięcznie
  • Razem: 12 300 $ miesięcznie

Oto zestawienie sposobu, w jaki obliczyliśmy tę liczbę.

Uruchomienie kanału społecznościowego i tworzenie treści

Chociaż koszt uruchomienia kanału społecznościowego jest technicznie bezpłatny, prowadzenie profilu i tworzenie kalendarza treści kosztuje markę wszędzie 500 do 10 000 dolarów miesięcznie.

Szacunkowy koszt zależy od czynników, takich jak pozyskiwanie talentów. Czy korzystasz z talentów wewnętrznych czy zlecasz tworzenie treści na zewnątrz? Na przykład w Sprout nasze zarządzanie treścią i społecznością jest kierowane przez naszych wewnętrznych członków zespołu, ale zlecamy również tworzenie treści.

Oto średnie stawki dla obu:

Na koszt wpływają również kanały, z których korzystasz i częstotliwość publikowania postów w każdym miesiącu. Na przykład zainwestujesz więcej zasobów w treści wideo dla platform takich jak YouTube i Instagram.

Kampanie reklamowe

Aby przeprowadzić udaną kampanię reklamową specyficzną dla platformy, należy zaplanować co najmniej inwestycję 5000 dolarów miesięcznie, według menedżera ds. marketingu cyfrowego firmy Sprout, Maggie Anderson. Zaznacza, że ​​często koszt może być znacznie wyższy, więc warto potraktować tę liczbę jako punkt wyjścia.

Anderson wyjaśnia: „Przed sfinalizowaniem budżetu kampanii reklam społecznościowych określ swój cel, czas trwania kampanii i odbiorców. Czynniki te pomogą Ci wybrać strategie kierowania i platformy, które najlepiej sprawdzą się w Twojej kampanii, co ostatecznie decyduje o Twoim budżecie”.

Warto przeczytać!  Jak marki biżuterii New Age walczą z tradycyjnymi gigantami dzięki wzornictwu i elegancji

W miarę włączania większej liczby platform i prowadzenia dłuższych kampanii spodziewaj się, że ogólny koszt wzrośnie.

Dane kampanii pokażą, w jaki sposób możesz zoptymalizować strategię, aby osiągnąć zamierzone cele, więc zostaw miejsce w budżecie reklamowym na elastyczność.

Zarządzanie platformą

Niezależnie od tego, czy zarządzasz wieloma platformami za pomocą narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi, partnera agencji, czy obu, zapłacisz mniej więcej 100-4000 dolarów miesięcznie.

Na cenę ma wpływ liczba profili, którymi zarządzasz, ilość otrzymywanych wiadomości przychodzących i wzmianek, wielkość Twojej społeczności i funkcje, z których korzystasz.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o kosztach współpracy z agencją zarządzającą mediami społecznościowymi i korzystania z narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi.

Koszty agencji zarządzania mediami społecznościowymi

Niektóre marki korzystają z agencji, aby uzupełnić swoje wewnętrzne zespoły społecznościowe, podczas gdy inne wykorzystują je do outsourcingu wszystkich taktyk zarządzania mediami społecznościowymi. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z agencją, oto parametry kosztów, które powinieneś zaplanować.

Zapytaliśmy 440 agencji, ile pobierają za usługi w mediach społecznościowych. Około 24% respondentów stwierdziło, że pobierają średnio ok 500-999 USD miesięcznie podczas gdy 15% opłaty w ciągu Zakres od 1000 do 1499 USD.

Co ciekawe, 28% agencji stwierdziło, że nie oferuje stawek godzinowych, ale z tych, które to robią, ćwierć stawki wynosi od 100 do 149 USD za godzinę.

Sydney Nielsen, kierownik ds. marketingu klienta w firmie Sprout, mówi: „Praca z agencjami to inwestycja, która zapewnia wysoki zwrot. Partnerstwa agencyjne umożliwiają kontakt z profesjonalistami ds. marketingu z rozległą wiedzą techniczną, którzy mogą jednocześnie realizować wiele kreatywnych i innowacyjnych kampanii. Dają ci wgląd w to, co działa, co jest trendy i gdzie Twoja marka powinna skoncentrować swoje wysiłki – bez konieczności prób i błędów”.

Chociaż oferowane usługi zależą od rodzaju agencji, często obejmują:

  • Zarządzanie platformą
  • Strategia społeczna
  • Rozwój treści
  • Analityka społeczna
  • Prowadzenie płatnych kampanii społecznościowych
  • Zaangażowanie i zarządzanie społecznością

Pamiętaj, że zakres Twoich potrzeb w zakresie zarządzania mediami społecznościowymi wpłynie na koszty. Ceny różnią się w zależności od Twoich celów, okresu świadczenia usługi oraz ilości zadań wykonywanych przez agencję.

Koszty niezależnego zarządzania mediami społecznościowymi

Inne marki decydują się na współpracę z freelancerami, aby wypełnić luki w zarządzaniu mediami społecznościowymi. Koszty freelancerów zmieniają się w zależności od ich poziomu doświadczenia i zakresu Twojego projektu. Średnio freelancerzy pobierają opłaty od kilkuset dolarów do 10 000 dolarów miesięcznie. Wielu freelancerów oferuje również stawki godzinowe.

Warto przeczytać!  Jak zatrzymać klientów w PPC

Po określeniu celów i budżetu wyszukaj freelancerów o potrzebnych umiejętnościach, którzy pasują do Twojego przedziału cenowego. Oto lista platform handlowych, których możesz użyć, aby rozpocząć wyszukiwanie:

  1. praca nadrzędna: Platforma dla freelancerów i niezależna kadra talentów, która pomaga szybciej skalować i przekształcać firmę. Upwork to świetna opcja dla większych projektów, które wymagają wiedzy merytorycznej.
  2. Piątka: Globalny internetowy rynek usług dla freelancerów. Znany jako opłacalny wybór, Fiverr pomaga markom wypełnić luki w ich ogólnym zarządzaniu mediami społecznościowymi i osiągnąć cele specyficzne dla platformy.
  3. Projekt mama: Platforma dla freelancerów zaprojektowana specjalnie z myślą o zatrudnianiu matek i pomaganiu ponad 650 000 utalentowanych kobiet w utrzymaniu zaangażowania na rynku pracy. Program Maternityship® projektu Mom Project zapewnia firmom pokrycie luk w zasobach powstałych w wyniku urlopu rodzicielskiego.

Jeśli Twój zespół zdecyduje się na współpracę z freelancerami, zalecamy rozpoczęcie od mniejszych zadań. Upewnij się, że ich praca jest zgodna z Twoimi celami i oczekiwaniami, zanim podejmiesz współpracę przy dużych, krytycznych projektach.

Koszty oprogramowania do zarządzania mediami społecznościowymi

Dzisiejsi menedżerowie mediów społecznościowych wiedzą, że publikowanie, planowanie i raportowanie z rodzimych platform byłoby nieefektywne (a w niektórych przypadkach niemożliwe). Oprogramowanie do zarządzania mediami społecznościowymi upraszcza ciężką pracę w mediach społecznościowych, dzięki czemu możesz skupić się na łączeniu się z odbiorcami i budowaniu strategii opartych na spostrzeżeniach, które podniosą poziom Twojej marki.

Za solidną platformę do zarządzania mediami społecznościowymi możesz spodziewać się zapłaty do 1000 $ + miesięcznie na pokrycie bieżących potrzeb. W przypadku mniej solidnych platform zbudowanych do obsługi określonych zadań można spodziewać się takiej samej kwoty lub mniej.

Oto przegląd naszych modeli cenowych.

Standard

  • 249 dolarów miesięcznie
  • Zarządzaj maksymalnie pięcioma profilami społecznościowymi
  • Dostęp do uniwersalnej inteligentnej skrzynki odbiorczej i kalendarza treści społecznościowych
  • Zarządzaj recenzjami
  • Skaluj zaangażowanie za pomocą zadań i społeczności narzędzia CRM
  • Analizuj raporty grupowe, profilowe i post-poziomowe

Profesjonalny

  • 399 USD miesięcznie
  • Wszystkie korzyści oferowane przez Pakiet Standard
  • Zarządzaj nieograniczoną liczbą profili społecznościowych
  • Użyj wiadomości przychodzącej i wychodzącej tagowanie treści
  • Zaplanuj posty za pomocą Optymalne czasy wysyłania obsługiwane przez algorytm ViralPost®
  • Znajdź więcej raportów, w tym płatne raporty społecznościowe oraz analizę współczynnika odpowiedzi i czasu
  • Korzystaj z niestandardowych przepływów pracy dla wielu osób zatwierdzających i kroków
  • Skorzystaj z integracji Helpdesk, CRM i Social Commerce
Warto przeczytać!  Moneyball do zespołu ds. operacji marketingowych

Zaawansowany

  • 499 USD miesięcznie
  • Wszystkie korzyści oferowane przez Pakiet Profesjonalny
  • Otrzymuj alerty o skokach wiadomości w przypadku zwiększonej aktywności
  • Organizować coś chatboty z narzędziami do automatyzacji
  • Użyj kreatora reguł skrzynki odbiorczej do zautomatyzowanych działań
  • Zastosuj automatyczne śledzenie linków
  • Zachowaj porządek dzięki zasobom cyfrowym i bibliotece treści

Klienci mogą korzystać z dodatkowych funkcji, takich jak słuchanie, Premium Analytics i nasze narzędzie do rzecznictwa pracowników za dodatkową opłatą.

Korzystając z platformy do zarządzania, takiej jak Sprout, zespoły ds. opieki społecznej i ds. obsługi klienta mogą zaoszczędzić czas i zwiększyć produktywność. Integracje Sprout sprawią, że Twój zespół będzie lepiej poinformowany i wydajny, dzięki czemu będziesz mógł poświęcić większość czasu na rozwijanie i utrzymywanie relacji z klientami oraz dopracowywanie strategii.

Koszt innego oprogramowania, które może pomóc w zarządzaniu mediami społecznościowymi

Oprócz platformy do zarządzania mediami społecznościowymi możesz potrzebować innych narzędzi, które uzupełnią Twoją strategię w zakresie mediów społecznościowych. Oto dwa przykłady platform, które mogą pomóc w śledzeniu podróży klientów i generowaniu nowych pomysłów na treści.

1. HubSpot

Zintegrowana platforma CRM HubSpot pomaga monitorować zaangażowanie społeczne w kontekście relacji z klientami.

Platforma zapewnia szczegółowe zrozumienie interakcji społecznościowych Twoich klientów oraz liczby marketingowych potencjalnych klientów, które generujesz z określonych platform, co ułatwia udowodnienie zwrotu z inwestycji w Twoje kampanie społecznościowe.

Koszt: 800 $ / miesiąc (Profesjonalny)

2. Planowanie postów

Post Planner wybiera artykuły, obrazy i niestandardowe kanały treści, dzięki czemu zawsze masz coś świeżego dla swoich obserwujących. Platforma identyfikuje Twoje najpopularniejsze posty i ma zautomatyzowane funkcje umożliwiające zmianę przeznaczenia i odtworzenie najskuteczniejszych treści.

Koszt: 39 USD / miesiąc (Biznes)

Zainwestuj w długoterminowy sukces w mediach społecznościowych

Projektowanie budżetu na zarządzanie mediami społecznościowymi wymaga krytycznego myślenia o zasobach potrzebnych do osiągnięcia celów. Chociaż początkowe koszty mediów społecznościowych mogą wydawać się wysokie, znalezienie odpowiedniej kombinacji narzędzi zapewni Ci sukces w przyszłości.

W końcu zwiększanie obecności w mediach społecznościowych to maraton, a nie sprint. Inwestycje dokonane dzisiaj w strategię zarządzania zwrócą się i przyniosą długoterminowe zyski.

Wykorzystaj potężną moc mediów społecznościowych, rozpoczynając już dziś bezpłatny 30-dniowy okres próbny Sprout Social.


Źródło