Motoryzacja

KPMG – kanadyjski świat motoryzacyjny

  • 14 lutego, 2023
  • 4 min read
KPMG – kanadyjski świat motoryzacyjny


Aż sześciu na dziesięciu Kanadyjczyków kupi nowy pojazd w ciągu najbliższych pięciu lat i woleliby bardziej ekologiczną alternatywę dla emitujących węgiel pojazdów napędzanych benzyną. Ale większość ostatecznie zdecyduje się na zasilany gazem zamiast elektrycznego ze względu na wyższe koszty finansowania, opóźnienia w dostawie oraz obawy dotyczące zasięgu baterii i niezawodności ładowania, stwierdza nowe badanie ankietowe KPMG w Kanadzie.

„Nie chodzi o to, że pojazdy elektryczne straciły na atrakcyjności, ale raczej o to, że brak zapasów i długie listy oczekujących w ciągu ostatnich kilku lat dają konsumentom powody do zatrzymania się”, powiedział Damiano Peluso, partner i krajowy lider branży motoryzacyjnej, KPMG w Kanadzie. „A teraz, gdy spodziewamy się recesji i znacznie wyższych stóp finansowania, nasze badania ankietowe pokazują, że nastroje konsumentów zmieniły się w pragmatyzm w stosunku do „maszyny marzeń”. W miarę pojawiania się na rynku większej liczby modeli elektrycznych w tym i następnym roku, zobaczymy wzrost sprzedaży, ale wiele zależy od ceny i tego, jak dobrze się trzymają”.

Producenci samochodów mogą być zmuszeni do ponownego przemyślenia swoich śladów i łańcuchów dostaw. Kanadyjczycy są wrażliwi na ceny i chociaż pragną zasięgu, twierdzą również, że jedynym sposobem na udostępnienie pojazdów elektrycznych wszystkim jest zmniejszenie ich rozmiarów, wynika z ankiety przeprowadzonej przez KPMG. Jednak tylko 55 proc kupiłby mały EV (o ograniczonym zasięgu), gdyby kraj miał wszechobecną infrastrukturę szybkiego ładowania, a 80 proc. mówią, że nie wezmą pod uwagę pojazdu elektrycznego bez zasięgu 400 kilometrów.

Warto przeczytać!  Na targach CES Chrysler prezentuje kokpit przyszłości

Istnieje również możliwość dla producentów samochodów i dealerów samochodowych, aby podnieść udział w rynku. Prawie połowa rynku jest otwarta na zmiany, wynika z ankiety. Tylko 54 procent respondentów zamierza kupić ZEV tej samej marki, co ich obecna marka. Ponieważ wiele nowych modeli samochodów elektrycznych ma zadebiutować w tym roku, trzy najlepsze marki, które potencjalni kanadyjscy nabywcy samochodów elektrycznych najprawdopodobniej teraz kupią, to: Toyota, Honda i, spadając z pierwszego miejsca w zeszłym roku na trzecie miejsce, Tesla.

Ponad dwie trzecie (67 procent) wolałoby kupić samochód elektryczny montowany w Ameryce Północnej, a połowa (51 procent) obawia się, że przejście na produkcję pojazdów elektrycznych spowoduje większą utratę miejsc pracy w kanadyjskim przemyśle samochodowym. Według 23. dorocznej ankiety Global Automotive Executive Survey przeprowadzonej przez KPMG International, ponad 910 dyrektorów na całym świecie złagodziło prognozy sprzedaży pojazdów elektrycznych na całym świecie i jest zaniepokojonych dostawami towarów i komponentów. Uważają również, że decyzje zakupowe konsumentów w ciągu najbliższych pięciu lat będą koncentrować się na znaczeniu napędzania wydajności i wizerunku marki.

Warto przeczytać!  Co dealerzy muszą zrobić, aby przyciągnąć największe talenty jutra — Dona Halla

„Chociaż nasze badanie pokazuje, że większość Kanadyjczyków chce kupić samochód elektryczny wyprodukowany w Ameryce Północnej, nadal podejmowane są ważne decyzje dotyczące lokalizacji akumulatorów, montażu i produkcji części” — powiedziała Tammy Brown, partner i krajowy lider w dziale Industrial Markets, KPMG w Kanada. „W rezultacie rynek krajowy może nie być w stanie spełnić federalnych celów dotyczących pojazdów o zerowej emisji, co może zmusić Kanadyjczyków do zakupu większej części importowanych pojazdów elektrycznych. Globalny przemysł samochodowy potrzebował prawie 13 dekad, aby udoskonalić silnik spalinowy, a teraz próbuje sprostać oczekiwaniom konsumentów i przepisów dotyczących pojazdów elektrycznych w ciągu zaledwie dwóch dekad. Jesteśmy optymistami, że można to zrobić, a Kanada będzie odgrywać kluczową rolę, biorąc pod uwagę nasz solidny ekosystem produkcji samochodów i innowacji oraz bliskość kluczowych rynków USA. Wyzwanie polega na tym, że jest to zupełnie nowa branża zależna od towarów, które jeszcze nie zostały wydobyte w Kanadzie, oraz komponentów, których, jak widzieliśmy, może stać się mało”.


Źródło