Marketing

Kraft Heinz nakreśla 4-torowe podejście do „stopniowego” odzyskiwania utraconego udziału w rynku w USA

  • 3 maja, 2023
  • 5 min read
Kraft Heinz nakreśla 4-torowe podejście do „stopniowego” odzyskiwania utraconego udziału w rynku w USA


Większość strat koncentrowała się na wędlinach, które w zeszłym roku cierpiały z powodu ograniczeń podaży, serkach śmietankowych i napojach Kids Single Serve, które razem stanowiły ponad 40% utraty udziałów w pierwszym kwartale, powiedział dyrektor generalny Miguel Patricio w rozmowie z zarządem o wynikach spółki za pierwszy kwartał, które opublikowano wczoraj.

„Spodziewamy się stopniowej poprawy udziału z roku na rok, wynikającej ze zrównoważonych, rentownych strategii handlowych, a także rozwiązywania pozostałych wyzwań związanych z łańcuchem dostaw”powiedział. Ale dodał, „Będziemy selektywnie wybierać, gdzie konkurować, aby chronić rentowność. Nie chcemy po prostu gonić za akcjami, ale raczej celowo inwestować w obszary najbardziej zgodne z naszą strategią”.

W Stanach Zjednoczonych oznacza to skupienie się na dwóch z trzech platform GROW firmy zidentyfikowanych podczas reorganizacji w 2020 r. Obejmują one „najbardziej atrakcyjne obszary naszej działalności”, które obecnie stanowią 65% całkowitej działalności detalicznej firmy w Ameryce Północnej, Patricio powiedział.

„W ramach GROW oczekuje się, że Taste Elevation i Easy Meals będą napędzać większość przyszłego rentownego wzrostu”,powiedział, dodając, że mają już mocny start, rosnąc „znacznie szybciej niż reszta amerykańskiego biznesu detalicznego” na poziomie odpowiednio 15% i 13% w pierwszym kwartale 2022 r. Ogólnie rzecz biorąc, platformy GROW w USA wzrosły łącznie 8,1%.

Warto przeczytać!  Mandarin Oriental wnosi więcej wolnego czasu do mieszanki

Patricio powiedział, że w tych segmentach Kraft Heinz zainicjuje czterotorową strategię zwiększania udziału.

Ulepszony merchandising w celu odzyskania „sprawiedliwego podziału” miejsca na półkach jako najwyższy priorytet

Pierwszy kierunek koncentruje się na poprawie merchandisingu i powierzchni na półkach poprzez bliższą współpracę z detalistami, aby osiągnąć cele uzgodnione w podpisanych wspólnych biznesplanach.


Źródło