Marketing

Kraft Heinz rezygnuje ze zniżek, aby zrównoważyć podwyżki cen na rzecz marketingu, badań i rozwoju

  • 16 czerwca, 2023
  • 5 min read
Kraft Heinz rezygnuje ze zniżek, aby zrównoważyć podwyżki cen na rzecz marketingu, badań i rozwoju


Po podniesieniu cen ogółem o 15,2% w 2022 r. i przeforsowaniu kilku kolejnych podwyżek na początku 2023 r., Kraft Heinz odnotował spadek wielkości sprzedaży w czwartym kwartale o 4,8% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku – co skłoniło kierownictwo w lutym do ogłoszenia, że ​​producent gotowej żywności i przypraw będzie wstrzymać się z dalszymi podwyżkami cen.

Inni w branży szybko poszli w ich ślady – zostawiając Kraft Heinz na czele cen wielu swoich produktów z niewielką nadzieją, że konkurenci zmniejszą dystans, podnosząc własne ceny. Jednak pomimo wrażliwości, jaką stworzyło to dla udziału Kraft Heinz w rynku, kierownictwo twierdzi, że firma nie będzie oferować ostrych rabatów, aby zachęcić konsumentów kosztem marż.

„Nie zobaczysz, jak robimy rzeczy, które polegają na głębokim dyskontowaniu tam, gdzie nie ma to już sensu. I nie zamierzamy wracać do poziomów z 2019 r., w których zamierzaliśmy robić te głębokie promocje, które wielokrotnie faktycznie zwracały ujemny zwrot z inwestycji”Wiceprezes Kraft Heinz na Amerykę Północną Carlos Abrams-Rivera powiedział analitykom zebranym w zeszłym tygodniu na dorocznej Global Consumer Conference Deutsche Bank.

Zamiast tego Abrams-Rivera powiedział, że Kraft Heinz podniósł poziom marketingu oraz badań i rozwoju oraz znacząco inwestuje w oba te elementy, aby przekonać konsumentów, że jej produkty są warte dodatkowych pieniędzy – decyzja, która już się opłaca, ponieważ średni zwrot z inwestycji w promocje wzrósł o 10 procent punktów rok do roku i o 15 punktów procentowych więcej niż przed pandemią.

Warto przeczytać!  Reklamodawcy gotowi na nową rzeczywistość?

Wyjaśnił, że w ramach większej przebudowy biznesowej firma przeniosła marketing oraz badania i rozwój na wyższy poziom w schemacie organizacyjnym.


Źródło