Fotografia

Kreatywne kolorowe światło ze srebrnym mylarem

  • 2 listopada, 2023
  • 11 min read


technika wtorek srebrny mylar

Przez lata dzieliłem się kilkoma technikami oświetlenia srebrnym mylarem, więc jestem pewien, że większość z Was zna wiele sztuczek, aby wydobyć to, co najlepsze z tego bardzo taniego, ale niezwykłego materiału. Ale jeśli jesteś tu nowy lub po prostu potrzebujesz przypomnienia, o co to całe zamieszanie, jeśli chodzi o ten niezwykle wszechstronny produkt?

Jak wspomniałem, srebrny mylar jest dość tani i można go kupić we wszystkich typowych megakorporacjach internetowych, ale nie znajdziesz go w zwykłej kategorii fotografii. A jeśli tak, znajdziesz go za dziesięciokrotność ceny. Srebrny mylar jest używany do różnych celów, od przechowywania żywności, zaopatrzenia imprez, balonów z helem, a nawet w ogrodnictwie, ale używamy go do tworzenia pięknych odblaskowych wzorów. Jeśli kupisz srebrny mylar w dziale ogrodniczym, znajdziesz go w długich rolkach, ponieważ bardzo elastyczna i silnie odblaskowa powierzchnia jest dokładnie tym, czego potrzebujemy, aby uzyskać efekt, jakiego oczekujemy.

Jak powiedziałem powyżej, w przeszłości dzieliłem się już technikami oświetleniowymi wykorzystującymi ten materiał, więc jeśli je przegapiłeś, udostępnię je na dole tego artykułu, abyś mógł się z nimi zapoznać.

Dodawanie koloru

Pewnie nie powinno to już nikogo dziwić, ale uwielbiam dodawać kolory do tak wielu moich zestawów, jak tylko mogę, a artykuł z tego tygodnia nie jest wyjątkiem. Po pierwsze, przyjrzyjmy się rodzajowi ujęcia, które staramy się stworzyć.

Poniżej pokażę więcej przykładów, ale te dwa pierwsze zdjęcia dają pewne wyobrażenie o tym, ile koloru chcemy zastosować i jak mało białego światła używamy.

Ustawić

Wiem, że wielu z Was lubi najpierw sprawdzić ustalony plan, dlatego poniżej podzielę się tym, czego i gdzie używa się…

Efekt świetlny srebrnego mylaru na modelu – konfiguracja
Efekt świetlny srebrnego mylaru - widok studyjny

TL;DR

  • Ustaw białe tło za modelem
  • Umieść duży arkusz srebrnego mylaru po lewej stronie aparatu
  • Ustaw model dość blisko tła
  • Skieruj twarde światło na srebrny mylar i utrwal lub żeluj go jasnym różowym kolorem
  • Dodaj duże, rozproszone niebieskie światło, takie jak duży softbox, po prawej stronie aparatu i skieruj je w stronę modela
  • Umieść białe światło po prawej stronie aparatu, wysoko i nieco za modelem i skieruj je w dół w stronę modelki

Czego będziesz potrzebować

3 światła – Podobnie jak w przypadku coraz większej liczby moich zestawów, fotografuję właściwie wyłącznie przy oświetleniu LED, ponieważ są one niewiarygodnie łatwe i wygodne w użyciu. Oczywiście tę konfigurację można wygodnie osiągnąć również przy użyciu lampy błyskowej, więc po prostu przetłumacz, czego potrzebujesz do oświetlenia, którego będziesz używać.

1 modyfikator twardego światła – To światło wpada do srebrnego mylaru i musi być bardzo skupione. Mam przez to na myśli, że chociaż to światło jest umieszczone po prawej stronie zestawu, powinno ono uderzać tylko w mylar po lewej stronie i nic więcej. Optyczny snoot lub nawet siatkowy reflektor będzie w porządku, a ja użyłem Godox Spotlight na pełnym świetle LED RGB Godox SZ150R (559 $), aby uzyskać bardzo twardą i kontrolowaną plamkę światła.

Warto przeczytać!  Czy to sztuczna inteligencja czy zdjęcie? Oto jak to sprawdzić

1 modyfikator miękkiego światła – Prawie na pewno będziesz mieć taki, a ja korzystałem z lampy LED Rotolight AEOS 2 Pro (1499 $) w softboksie R120. Sprawdzi się również podobnie duży softbox czy nawet duży biały parasol.

1 Białe Światło – To światło ma niewielką elastyczność w zależności od użytego modyfikatora, jedynym zastrzeżeniem jest to, że żadne białe światło nie może bezpośrednio uderzać w tło ani przypadkowo odbijać się od niego. Po prostu używam gołego Rotolight AEOS 2 Pro i oznaczyłem wszelkie potencjalne światło, owijając stronę tła folią cinefoil (matowa czarna folia aluminiowa).

Białe tło – Użyj tutaj, co chcesz, ale ja po prostu użyłem białej rolety okiennej, ponieważ była ona bardzo szybka i łatwa w konfiguracji. Alternatywnie, białe papierowe tło lub nawet biała ściana również będą działać równie dobrze.

Srebrny Mylar – Jestem pewien, że to nie było zaskoczeniem, ale tak, ta konfiguracja wymaga dużego arkusza (zwykle rolki) srebrnego mylaru. Po prostu zawieszam go wysoko za pomocą stojaka C i wysięgnika.

Ustawienia aparatu

  • Aparat – Nikon D850
  • Obiektyw – 105mm f2
  • Czas otwarcia migawki – 1/125
  • Przysłona – f2
  • ISO – 200
  • Kelwin – 5000K
  • Ogniskowa – 105mm

Wyniki…

Kliknij, aby powiększyć dowolne z poniższych ujęć.

Polecany model: Basia Panecka

Rozbijanie tego

roleta okienna

Tło

Używam tutaj prostej białej rolety okiennej, ponieważ można ją szybko i łatwo wymienić i zawiesić. Możesz tu jednak użyć, co chcesz, a biała ściana będzie oczywiście najłatwiejsza. Kluczem do pozycjonowania będzie odległość od modelu. Chcemy, żeby była wystarczająco blisko tła, aby odbity mylar rzucał te piękne refleksy na tło i na nią, ale nie chcemy, żeby była wystarczająco blisko tła, aby rzucała ciężkie cienie od miękkiego niebieskiego światła przed nią. Jedynym sposobem, aby to zrobić, jest po prostu przetestowanie go i przesunięcie jej bliżej lub dalej, w zależności od potrzeb.


srebrny mylar

Srebrny Mylar

Gwiazdą pokazu jest srebrny mylar i jak wspomniałem na górze, na szczęście nie jest on trudno dostępny ani szczególnie drogi. Polecam szukać go z frazą „ogrodnictwo” i „rolka”, ponieważ daje to najbardziej przydatne wyniki. Zalecam również, aby był on tak szeroki, jak to tylko możliwe. Często jest to 1,5 m, a długość zależy od Ciebie, ale prawdopodobnie 10 m będzie ci dobrze służyć przez jakiś czas. Ceny są bardzo zróżnicowane, ale rolka 1,5 x 10 m powinna kosztować około 20–40 funtów.

Warto przeczytać!  Kiedy telefon do gier ma świetny aparat

  Godox sz15r z mocowaniem punktowym

Ostre światło

Użyłem mojego Godox Spotlight na pełnej lampie LED RGB Godox SZ15R (559 $) i to było tylko dla wygody, ponieważ mogę po prostu wybrać dowolny kolor, jaki chcę, bez użycia żeli. Można tu oczywiście zastosować snoot optyczny lub nawet kontrolowane światło z siatki, snoota, a może nawet drzwi do stodoły. Najważniejszym aspektem jest to, że światło musi być na tyle kontrolowane, aby przechodziło przez pomieszczenie bez uderzania w model i uderzało jedynie w srebrny mylar po przeciwnej stronie.


za pomocą softboxa

Miękkie światło

Ponownie mamy tutaj mnóstwo opcji. Użyłem dużego softboxa w postaci 120cm firmy Rotolight, w którym mieści się moja latarka Rotolight AEOS 2 Pro (1499$). Ale możesz użyć dowolnego dużego softboksa, jaki lubisz. Po raz kolejny ustawienie mojej diody RGB LED na kolor niebieski, jaki chciałem, było po prostu łatwe, ponieważ zmaganie się z kolorowymi żelami w softboksach to prawdziwy ból. Można to zrobić, ale jest to trochę kłopotliwe. Jeśli nie masz światła LED RGB i zamiast tego masz lampę stroboskopową lub lampę błyskową, prawdopodobnie sugerowałbym duży parasol, najlepiej z białym wnętrzem, aby światło było miękkie. Są one o wiele łatwiejsze w żelu niż softboxy i są również bardzo szybkie w rozłożeniu.


Efekt srebrnego mylaru

Podstawowym wyglądem i efektem, jaki chcemy uzyskać w tej konfiguracji, jest efekt pstrokatego oświetlenia, jaki mamy na tle za modelem. W tej konfiguracji jest to jasnoróżowy wzór na ścianie, a aspektem, który szczególnie mi się podoba, jest to, jak różnorodnie może on wyglądać w poszczególnych ujęciach, jeśli odpowiednio go skonfigurujesz.

Jak widać nie tylko na zdjęciach modeli, które udostępniłem powyżej, ale także na przykładowych zdjęciach tła poniżej, na każdym wykonanym zdjęciu możesz uzyskać inny wygląd. Oto, jak to zrobiłem.

Efekt nakrapianego srebrnego mylaru działa, ponieważ jest tak cienki. Na arkuszu pojawiają się lekkie zmarszczki i nierówności, które odbijają się na tle. Jednym ze sposobów zwiększenia różnic w efekcie jest użycie wentylatora na prześcieradle, ponieważ ruch wiatru powoduje, że mylar porusza się i trzepocze, co z kolei zapewnia zróżnicowany efekt w każdym ujęciu.

Efekt świetlny srebrnego mylaru

O czym należy pamiętać podczas używania mylaru

Sterowanie światłem Mylar

Wydaje się to dość proste, ale jeśli nie uda się odsunąć różowego, twardego światła od modelu, zanim uderzy on w srebrny mylar, efekt będzie okropny. Po pierwsze, będzie prawdopodobnie bardzo prześwietlone, zanim odbije się od mylaru, a po drugie, będzie to bardzo ostro wyglądające światło, które przyćmi także inne światła. Kluczem jest użycie optycznej osłony, a nawet drzwi do stodoły, aby utrzymać ją tylko na mylarze.

Warto przeczytać!  Jak utworzyć winietę w Photoshopie (krótki przewodnik)

Kontrolowanie białego światła

Drugim głównym światłem, które należy bardzo kontrolować, jest światło białe nieco z tyłu. To białe światło może padać tylko na model, a powodem, dla którego jest lekko odchylone do tyłu i wysoko, jest uniemożliwienie mu uderzenia w srebrny mylar po przeciwnej stronie pokoju. Jeśli tak się stanie, odbije się bezpośrednio od lustrzanego wykończenia i rozmyje pozostałe kolory na zdjęciu. Użyj flagi, aby kontrola nad nią również nie spadła na tło. Jeśli to białe światło ponownie uderzy w tło, kolory zostaną całkowicie zniszczone. Użyłem czarnej folii filmowej, ale zrobi to każda flaga.

Pozowanie

Podobnie jak w przypadku wielu moich technik oświetleniowych, kluczowa jest synergia między pozą a światłem. Niestety modelki, z którymi pracuję, rzadko mają tyle luksusu, by tańczyć i poruszać się za dużo. To z pewnością znacznie utrudnia ich pracę, ale brak pamięci o tym, gdzie mogą stać i patrzeć, często skutkuje złymi lub czasami bezużytecznymi strzałami. Na przykład w tej konfiguracji model nie może cofnąć się zbyt daleko, ponieważ znajdzie się poza białym światłem, i nie może przesunąć się zbyt daleko do przodu, ponieważ znajdzie się w różowym świetle świecącym z przodu z nich. Powinni także najlepiej patrzeć w lewo, aby oświetlić je światło znajdujące się za nimi „na górze sceny”. Może to działać, gdy patrzą w drugą stronę. Udostępniłem zdjęcie powyżej, na którym patrzy w prawo, ale oświetlenie działa najlepiej, gdy patrzą w lewo.

Różnorodność

Wspomniałem o tym powyżej, ale użycie wentylatora na mylarze spowoduje radykalną zmianę efektu tła pomiędzy każdym ujęciem. Być może nie chcesz tego, ale uważam, że jest to świetny sposób na urozmaicenie każdego ujęcia. Oczywiście chcesz zachować prostotę, po prostu nie używaj wentylatora.

Techniki fotograficzne i oświetleniowe z wykorzystaniem mylaru

O autorze

Jake Hicks jest fotografem redakcyjnym i modowym, który specjalizuje się w utrzymywaniu umiejętności w aparacie, a nie tylko na ekranie. Więcej jego prac i tutoriali znajdziesz na jego stronie internetowej. Nie zapomnij polubić jego strony na Facebooku i śledzić go także na Instagramie. Na stronie Jake’a na Facebooku możesz także oglądać transmisję na żywo w każdy drugi wtorkowy wieczór. Możesz także zapisać się do biuletynu Jake Hicks Photography, aby otrzymywać bezpłatny plik PDF Jake’a z dziesięcioma najlepszymi wskazówkami i technikami dotyczącymi oświetlenia studyjnego oraz pobrać jego bezpłatną 50-stronicową książkę o oświetleniu studyjnym. Ten artykuł został również opublikowany tutaj i udostępniony za zgodą.




Źródło